Hier gaan ze morgenmiddag gewoon naar school en de naar de psz. Op de psz hebben ze airco, op school doen ze rustig aan en het was er vanmiddag nog prima te doen qua temperatuur. Buitenspelen doen ze alleen nog 's ochtends in de schaduw. Ze gaan hier allebei ontzettend graag naar school en ik ga ze echt niet thuis houden als het niet nodig is. Hier is het ook warm. Zaterdag gaan we absoluut geen stap buiten de deur als het niet nodig is. Misschien meteen om 8 uur even boodschappen doen maar daarna, no way.
Kind is 4 jaar dus lekker thuis laten. Kunnen nog lang genoeg naar school. Ik zou zaterdag niet naar het strand gaan met 2 kinderen en een dikke buik. Je zou er spontaan weeën van krijgen.
Ik maak me eerlijk gezegd ook een beetje zorgen over morgen. De jongste gaat de hele dag naar de crèche. Binnen is geen airco maar buiten is ook veel te warm. Ik ga morgen wel bespreken hoe en wat ze gaan doen.
Mijn zoontje gaat morgenochtend wel naar de peuterzaal maar dat is tot half 12. Als hij de middag had gemoeten had ik hem ook thuis gelaten, veel te warm! Overigens kreeg ik vandaag een mail van het bestuur van de peuterzaal dat ze het hitteprotocol in hebben gezet waar ook in staat dat ze de kinderen niet buiten laten spelen en extra veel laten drinken. Helemaal prima dus! En ik zou zaterdag echt niet naar het strand gaan, pffff.... Ik denk dat je het daar eerder warmer krijgt dan dat je er lekker kunt afkoelen
ik zou dan zaterdag naar een plas water in de buurt rijden ipv naar een groot druk en mega vol en veel te heet strand... als je echt graag ergens naar toe wil... maar ik zou het wel weten, lekker thuis blijven en badje opzetten als dat mogelijk is... dan kan je zelf en je kinderen ook lekker binnen spelen als ze het te heet vinden, en zeker tussen 12 en 4....
Mijn kids gaan morgenmiddag niet naar school. Het is bij 25 graden al benauwd in hun lokaal. Zoon zit al helemaal onder de warmte uitslag. Kids zijn 4 en 6.
Middelste gaat in de ochtend naar psz. Is laatste dag voor de vakantie en gaan buiten in de schaduw met water spelen dus dat zit wel goed. Oudste gaat in de ochtend naar school maar houd ik smiddags lekker thuis. Ze zitten ivm verbouwing hoofdgebouw ook nog eens in van die tijdelijke boxen en dat zijn nu echt net sauna's. Daarnaast is ze al verzocht morgen en overmorgen eigen speelgoed mee te nemen ivm terug verhuizen naar hoofdgebouw dus word echt tijd uitzitten voor de kindjes. Nee hoor, lekker in het badje thuis onder de parasol. En naar het strand met 34 weken en dan ook nog eens in deze temperatuur moest ik persoonlijk écht niet aan denken. Maar ik kon rond die termijn dan ook geen 100 meter meer lopen zonder pijnlijke harde buiken te krijgen
Als ze het zelf niet erg vindt (die van mij zou het niet gewild hebben toen ze net op school zat), zou ik haar lekker thuis houden. Ze is niet leerplichtig, dus het mag gewoon. En er zijn zat ouders die hun kind voor minder thuis houden. Zaterdag zou ik zeker niet naar het strand gaan, veeeeel te warm. Lekker thuis blijven, zoveel mogelijk binnen blijven en af en toe afkoelen in het badje.
Ik begrijp werkelijk niet dat sommige mensen op dagen als vandaag en as zaterdag s middags 'lekker buiten gaan zitten' met kleine kinderen. 38graden is geen weer om om 15uur in de zon te zitten, water of geen water, vooral niet voor kinderen. Een parasol beschermt verder absoluut niet tegen de zon.