kinderen en honden

Discussie in 'De lounge' gestart door evietje, 2 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tannetje

Tannetje Actief lid

12 jul 2012
    244
    0
    16
    NULL
    NULL
    bij een wat grotere ronden neem ik dochter mee in buggy. Vind ze erg leuk. Tussendoor laat ik de honden voor wel eens snel plassen en dochter alleen binnen. Bv bij slecht weer.
    S'morgens en s'avonds laat laat mijn man ze altijd uit.

2. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    meerdere opties,

man laat hond uit voor ie naar t werk gaat.
    wandel met dochter in kinderwagen en de hond
    loop klein stukje met de hond ( zie huis nog steeds pad achter langs huis) als dochter slaapt en neem babyfoon mee.
    een van ons laat de hond uit s avonds na het eten
    of de hond gaat op eigen grond soms tussendoor even plassen.

3. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Sochtends laat mijn man onze hond uit, overdag doe ik het of de oppas (moeder of sm) met onze dochter en s'avonds doe ik een kort rondje voor de deur als m'n dochter slaapt (met babyfoon) en als mijn man dan thuiskomt doet hij het nog voor hij naar bed gaat.

Ik heb mijn dochter wel altijd in de draagdoek, is geen doen om onze hond uit te laten met de kinderwagen (vind ik)

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn kinderen waren 3 en 5 toen we een hond namen en ja ze moeten altijd verplicht meelopen. Bij een hond horen verplichtingen . Nu mopperen ze wel is maar zorg dat het leuk blijft door bijv een voetbal mee te nemen, spelletjes te doen met de hond en de kinderen en het komt allemaal goed. Alleen thuis laten zou niet eens in en op komen. Nu ze 5 en bijna 7 zijn hoeft de oudste niet meer persee mee in bijv vakanties. Jongste wil mee.

Vrienden van ons nemen de kleine gewoon mee in de kinderwagen dn laat dan 2 honden uit. Gaat ook goed. Eigenlijk nooit bij nagedacht.

Savonds loopt partner en ik loop smorgens 1 tot 1,5 uur en smiddags 30 min sinds ze op school zitten. Daarvoor Max 2x 30 min

Heb trouwens Amerikaanse Stafford

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Als ik alleen ben:
    - fietsen en hond mee
    - dochter in driewiler en hond mee
    - dochter in kinderwagen en hond mee (speciaal wagen met goede vering etc voor in het bos)
    - dochter in draagzak en hond mee
    - dochter in rugdrager en hond mee (voor kinderwagen onvriendelijke routes of de wat langere routes)
    - als dochter opeens te lang doorslaapt in de ochtend even met babyfoon snel in de straat laten plassen (1 keer voorgekomen)
    - dochter mee lopen en hond mee

Als we samen zijn:
    - hetzelfde als bovenstaande maar dan samen :)
    - als het erg slecht weer is dan 1 iemand de hond uitlaten

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Owja...heb duo wagen voor straks.
    Of 1 in de draagzak en de ander in de gewone wagen

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Mijn man laat ze smorgens uit dan zijn we samen thuis.
    En verder in de middag dan neem ik de kinderen gewoon mee na het eten lopen we een ronde en om 11 uur in de avond.

8. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik neem mijn zoontje altijd mee in de kinderwagen of draagzak.

Ik pas de uitlaat tijden aan, aan de slaapjes van mijn zoon.

Smorgens en savonds laat zijn mijn man en ik vaak beide thuis en loopt 1 van ons 2 of we lopen met zijn allen voordat mijn zoontje gaat slapen.

9. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Een babyfoon met vrij grote bereik kopen ?
    Dat doe ik hier de keren dat ze echt niet mee kan. Loop dan aan de overkant vd straat met zicht op het huis en hoor haar door de babyfoon.
    Ben ik in 5 min bij haar bed. Als ik op de wc zit duurt het wel eens langer haha

10. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ivan in de kinderwagen en gewoon gaan lopen :) Meestal combineer ik boodschappen doet en wandelen. Naar de appie toe is al snel 20 min heen en 20 min terug, dat vind Taiko heerlijk!! Taiko maak ik vast bij de winkel, dit vind hij prima en dan doen Ivan en ik onze boodschappen.

Is die mogelijkheid er op sommige dagen niet dan laat ik hem gewoon even plassen op een grasveld achter het huis en dan loop ik een ronde met hem als mijn man er weer is van het werk.

11. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    In de ochtend laat mijn man de hond uit, voordat hij naar zijn werk gaat. De kids en ik liggen dan nog lekker te tukken. In de namiddag gaat manlief voordat ik en de kids thuis zijn, of wanneer ik met de kids thuis ben (op niet werkdagen) gaat hij of ik en blijft de ander thuis. En voordat we naar bed gaan laat 1 van ons de hond uit terwijl de ander thuis is.

Op dagen wanneer manlief of ik alleen zijn laten we de hond vaak maar kort uit (max 5. min) en blijven we in het zicht van ons huis. Dit doen we dan vaak als de jongste op bed ligt de oudste gaat mee. Ik neem de babyfoon dan niet mee, ik ga meestal als hij net slaapt, de kans is dan minimaal dat hij wakker wordt. En hij moet wel vaker even 5 min. wachten. Ik vind het echt amper te doen met kinderwagen en ouder kind samen.

12. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Als we samen thuis zijn, laat een van ons de hond gewoon uit. Ben ik of mijn vriend alleen dan met de kleine in de wagen. Of als de kleine slaapt dan laat ik hem voor ons huis uit. We hebben precies voor ons huis een uitlaatpad. Het hele pad is ons huis duidelijk in zicht. Ik neem de babyfoon mee en ben binnen een minuut terug als het moet. Ik ga alleen weg zodra ik zeker weet dat hij echt goed slaapt.

13. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Alleen voor de tv ? Gaat ze geen dingen doen die niet mogen ? Iets pakken wat gevaarlijk is ? Ik zou dat nooit doen mijn Kids 1 van 7 kan dat wel maar die van 3 en 2 jaar en de baby laat ik echt niet alleen zitten thuis..

Wat ik doe is met alle 3 (me oudste zit of op school of speelt buiten) de hond uit laten.. Regent het hard ? Dan wacht de hond maar ff hoor.. Voor hun middag slaapje en na dat ik mijn oudste heb gehaald gaan we gezellig mrt zijn 3e lopen.. Kids op hun fietsje baby in de wagen en hond naast me.. De veiligste manier al
    Is het plein hier vandaan 1
    Minuut lopen
    En zie ik mijn huis..

14. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Sochtends voor m'n man gaat werken laat hij onze honden uit.
    Op m'n vrije dagen laat ik ze samen met m'n dochter uit, dochter gaat in de draagzak, kinderwagen of driewieler, dit gaat opzich prima met 2 honden.
    Ik laat de honden niet uit als m'n dochter op bed ligt, dan wacht ik tot ze wakker is en mee kan gaan.

15. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    toen die van mij nog klein waren liet ik ze gewoon slapen, en deed ik even een snel rondje met de hond, en zodra man thuis was een lange ronde....bij mooi weer altijd wel met elkaar, dan is het ook leuk en gzod om buiten te zijn, maar met vies weer, deed ik het zo

16. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb 4 honden en gelukkig woon ik erg landelijk. Ik loop met kinderwagen en 4 honden tegelijk, maar ik hoef geen drukke weg over ofzo. 2 lopen er los en 2 ( die bananen in hun oren hebben ) zitten aan de lange lijn. Ik kan hele stukken wandelen en af en toe een hardloper of een fietser tegen te komen. Soms als mijn zoontje slaapt dan ga ik een snel rondje zodat ze hun blaas kunnen legen, als hij wakker is dan lopen we gerust een uur. s'Ochtends en s'avonds laat laat mijn vriend ze uit.

17. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Zoveel mogelijk meenemen en anders snel een rondje om de flat heen als ze diep in slaap waren en de babyfoon mee (wij hebben 3/4 rondom de flat gras en bosjes)

18. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Hier dus precies zo. :)

19. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Tussen de middag als mijn dochter naar bed gaat voor haar middagdutje laat ik gerust mijn hond uit. Ik wacht natuurlijk tot ik zeker weet dat ze slaapt en dan loop ik een kort rondje met hem.
    En als ze wakker is gaat ze gezellig mee.

Deel Deze Pagina