Hier 2 katten en een hond en de eerste onderweg. De hond is kinderen gewend, dus daar maak ik me geen zorgen om. De katten zijn 2 zelfstandige dames die af en toe heerlijk komen kroelen, dat zal even wennen worden voor ze maar ik verwacht geen problemen. Ben zelf altijd met dieren opgegroeid en wil dit voor mijn kinderen ook, het is toch een extra aanvulling in de opvoeding en dat keertje extra stofzuigen heb je ook met alleen dieren/ alleen kinderen
Wij hebben 3 katten. We hadden ook nog een hond maar die is vorig jaar gestorven. Ik vind het zelf dus belangrijk dat mijn zoontje met dieren opgroeit en er liefdevol mee leert omgaan. Voor het verharen bestaat er een stofzuiger, die hier gewoon dagelijks gebruikt wordt. Voor de rest kan ik niet zeggen dat er nou extra viezigheid bij komt kijken. Het enige waar we mee moeten oppassen is dat zoonlief van de kattenbakken niet aan de kattenbakken gaat (die ook nog eens elke dag worden uitgeschept, je ruikt ze niet)
Ik vind dieren (vooral honden, maar ook katten en eventueel konijnen/vogels, al hou ik niet van hokken) een verrijking voor de ontwikkeling van je kind. Daarnaast is het gewoon leuk. Het is reeds bewezen dat kinderen die opgroeien met dieren gemiddeld beter zijn in de herkenning van o.a. emotie. Ik heb de toenmalige artikelen niet meer paraat. Ik geloof ook dat het helpt bij het ontwikkelen van sociaal gedrag, empathie etc. Natuurlijk kan dat ook allemaal prima zonder huisdier, maar ik vind het zelf een pré. Wij hebben één hond thuis. Het helpt mijn ene zoontje minder bang te zijn voor honden (het springen met scherpe nagels van andere honden beangstigt hem vooral bij grote honden) en leren lief zijn/aaien, de ander is momenteel echt in een fase van bewust kusjes geven, aaien en lief zijn voor de hond. Nu ook niet meer op aangeven van mij, maar uit zichzelf. Erg leuk en lief . De hond gaat nu ook uit zichzelf bij hen op schoot zitten. Zooo lief als je in de auto achterom kijkt en de ond zit op schoot bij je slapende zoontje
Hier hebben wij geen huisdieren aangezien wij dus van die mensen zijn die het niet zo fris vinden.. ik voed mijn dochter wel met dieren op, zo gaan we vaak naar de kinderboerderij waar ze alle diertjes kan aaien. Ook overwegen wij om misschien vissen te nemen..
ps. de verharingstijd is soms wel echt veel werk, en natuurlijk baal ik regelmatig van het uitlaten 's avonds. Maar momenteel zit deze mama achter zp en mijn jongens zijn aan het stofzuigen. En een lol dat ze hebben Vies is het trouwens niet, eerder goed voor de ontwikkeling van je immuunsysteem en tegen allergieën. Hondenspeeksel is ook schoner dan dat van mensen, en ik kus mijn kinderen toch ook nog steeds
Grappig . Mijn man wilde graag een aquarium, dus nu hebben we er twee . Maar dat vind ik dus echt viezer dan een hond. Die vissen poepen in het water, maar helaas kan ik niet altijd vermijden dat twee lange twee-jarige peuterpubers proberen met hun handjes bij het water te komen en lekt er ook wel eens wat bij het verschonen van de filter etc....
Zelf geen huisdieren en die zullen er ook nooit komen want ja ik ben zo'n muts die het snel vies vind en ben gewoon niet zo'n dierenmens. Maar mijn schoonouders hebben altijd een hond gehad (paar maanden terug overleden) en een kat. Mijn ouders hebben ook een kat. En mijn zwagertje en schoonzus hebben ook een hond dus mijn zoontje is wel regelmatig in aanraking met dieren dus ook al hebben wij het zelf thuis niet leert hij er wel mee om te gaan.
Hier 4 katten in huis. Ik heb altijd dieren gehad en vind het zo gezellig. Voor de kinderen vind ik het ook een pré dat ze opgroeien/leren omgaan met dieren en ze zitten regelmatig te kroelen met een van de katten. Voor de haren ed heb je een stofzuiger en een dweil en wanneer ze echt verharen (dus lente/zomer) zijn ze bijna altijd buiten te vinden dus dat scheelt ook in huis
Wij hebben jammergenoeg geen dieren meer omdat ik er allergisch voor ben (honden, katten, konijnen, alles). En nu blijkt de oudste ook allergisch voor van alles te zijn. Vind ik heel jammer, ik ben namelijk echt een kattenmens! Ik denk dat we later wel dieren zonder haren nemen, een terrarium ofzo, voor de opvoeding
Hier 2 papegaaien, een hond en een kat. Eerste uk is onderweg. De papegaaien schijten overal waar ze maar willen, maar zolang het gewoon schoon gehouden wordt is het toch niet zo'n probleem. Ik hoop wel dat het goed gaat tussen het gaaies en de kleine. De hond en kat zie ik totaal geen problemen in.
Hier zijn Julia en "boogie" (Ruby) grote vriendinnen! Ze zijn stapelgek op elkaar, Ruby slaapt elke nacht trouw voor Julia haar slaapkamerdeur. Ruby is uiteraard ook erg blij met een dreumes die nog wel eens haar broodje laat staan (lees, aan de hond geeft omdat ze niet meer wil en dan tegen ons zegt, op!!) Ook spelen ze samen wel eens met een balletje oid. En die haren!! Verschrikkelijk, heb er een gruwelijke hekel aan.. Dus gewoon elke dag stofzuigen en de swiffer er een keer extra door, dan is het best te doen
Wij hebben 4 katten en 2 konijnen die buiten zijn. De vier katten zijn wel wat veel met 2 kinderen er bij vind ik. Ze krijgen nu niet altijd genoeg aandacht, maar de katten waren er al voordat de kinderen er waren. Ze gedragen zich nog wel net als voorheen, dus ze hebben er blijkbaar geen problemen mee. Ze zijn ontzettend lief voor en met de kinderen. Laatst kwam één van de poezen uit haarzelf bij zoon op schoot liggen, hij was helemaal trots! De konijnen zijn van zoon zelf. Afgelopen zomer hielp hij vaak mee met eten geven en het hok schoonmaken, nu even wat minder. Maar als het weer wat warmer wordt gaat hij weer vaker helpen. Er wordt veel gestofzuigd, sowieso elke dag. Het is hier altijd schoon en de hoeveelheid haren op de grond valt erg mee! De katten mogen hier niet naar boven, dat vind ik wel vies. Kattenharen in de kinderbedjes wil ik niet!
onze kat is nu 12 en haart haast niet. Toen ik uit het ziekenhuis kwam met onze oudste nu 6 jaar geleden heeft ie me twee weken genegeerd ( terwijl hij wel heerlijk op mijn zwangere buik lag). Nooit in de box of bedje gelegen. Toen ze nog heel klein was observeerde hij van een afstandje en toen er beweging in kwam is hij verkast naar zolder en komt naar beneden als de kinderen naar bed zijn en eist dan bij zijn baas een plek op schoot op. Meiden vinden het jammer dat hij zo bang voor ze is.
Hier 1 kat en een kleine van bijna 2. Gaat hardstikke goed. In het begin moest hij niks van haar hebben maar nu kunnen ze lekker spelen met z'n 2en. En als ze aan zijn staart trekt en hij een tik geeft (zonder nagels) dan vind ik dat niet meer dan logisch. Ze moet toch leren dat ze hem geen pijn mag doen. En andersom ook als hij iets doet zonder aanleiding dan krijgt hij ook straf. En dat werkt prima want hij doet bijna nooit iets.
Hier een hond en 2 katten. Ik ben helemaal niet vies van haren en dergelijke. Ook mag de hond best aan het handje van mijn dochter likken (maak het wel schoon daarna) en bij der gaan liggen als zij op de grond ligt. Liefst heb ik ze niet in de box omdat ze gewoon erg verharen, maar helemaal voorkomen lukt niet en dat vind ik ook niet zo erg
Hahaha wat een geweldig filmpje!!! Ik hoop dat het straks hier ook zo gaat met onze lab en chihuahua (2en 1 jaar) Vind het trouwens jammer dat er mensen zijn die honden vies vinden... Ik krijg liever een lik over mn wang van een hond als van een mens. Mijn hondjes stinken niet en vind hun haar net zo vervelend als mn eigen haar (ik kan er ook wat van hihi). Je krijgt zoveel liefde van ze.
Hier een konijn (cadeautje voor mijn zoontje) en een kat. Konijn gaat netjes op een toiletbakje, dus schoonmaken is vaak zo gedaan (maak maar een keer per vier weken de kooi helemaal schoon, omdat hij niet op andere plekke poept of plast). Stank heb ik niet. De kat verhaart niet zoveel, dus dat is een pre! Ze is ontzettend lief naar Roy toe al vanaf baby af aan. Toen hij net geboren was, lag ze continue naast zijn wiegje en als er iemand in de buurt kwam die ze niet kende, begon ze (voor het eerst eigenlijk) te blazen naar degene. Ze beschermde hem echt. Soms is ze weleens bang als Roy te druk is. Maar dan verstopt ze zichzelf ergens waar hij niet bij kan. Ze zal hem (en dat kan ik met zekerheid zeggen) nooit iets doen, hij heeft haar weleens aan haar staart getrokken en het enige wat ze dan doet is miauwen, en wegrennen. Nog nooit uitgehaald of geblaast ofzo. Ik vind het dus qua rotzooi wel meevallen, kattenbak goed schoonhouden, en stofzuigen 1x per dag ivm wel opvliegen stooisel als het konijn rent. Verder kat en konijn zijn maatjes, kat is banger voor het konijn dan andersom. Haha. Ik vind het leuk voor Roy hij mag elke ochtend zelf Nijntje een boterham geven en de kat voert hij ook samen met mij. Hij leert zo verantwoordelijkheid maar ook dat hij voorzichtig met andere dieren moet omgaan. Hadden toen mijn ex en ik samen waren ook nog een Herdershond, met pup gekregen toen Roy bijna een jaar was. Ging altijd super goed!
Wij hebben straks 2 kids rond huppelen en 1 grote labrador (die momenteel nogal veel verhaard dus veel geborsteld moet worden) Ik stofzuig ongeveer 2 keer per dag. Als ik wakker word en vaak in de middag nog een keer. Normaal gesproken is het 1 keer per dag (als hij niet in een verhaarperiode zit), vind ik wel zo fijn. Ik erger me er wel vaak aan hoor, dat J. dan weer onder de haren zit maar ja keer extra de stofzuiger er doorheen en stofzuiger op de hond haha en het is weer weg. De hond en hij zijn beste maatjes dus zou dat niet willen missen.