Kinderen en huisdieren samen

Discussie in 'De lounge' gestart door Smurf1985, 20 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik heb een kat en ach haren ik stofzuig toch elke dag en soms zelfs 2 keer.
    Als er weer iets op de grond valt moet ik toch weer stofzuigen en dan neem ik de woonkamer maar weer mee.

Ook heb ik redelijk vaak de hond van me moeder hier. Hun hebben twee honden 1 van 7 jaar en een pup van 6 maanden.
    Die pup heb ik nu ook een week want hun zijn op wintersport en me oma die in hun huis zit kan geen 2 honden meer aan.
    En ook vaak heb ik die kleine hond omdat ik zo gek met hem ben.
    Ik werk bij me stiefvader dus zie die hond elke dag , ging op puppy curus etc dus het is de hond van ons 2 haha.

Ik merk niet eens als die hond er is dat er veel meer haren zijn. Ik heb een kleed op het uiteinde van de bank en daar ligt die vaak tegen mij aan. En veder weinig tot geen last.

Vind het alleen maar goed voor kinderen. Zo leren ze omgaan met dieren en ook verandwoordlijk te zijn. Mijn stiefdochter geeft om de dag de kat eten. Vind ze leuk. Maar ze staat er zelfs voor op haha is ze ineens heel vroeg wakker loopt ze naar beneden. Ik achter der aan wat ga je doen ? Ja Mauwmauw ( zo noemt ze hem vanaf het begin) eten geven. En dan gaat ze weer naar bed haha.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij hadden twee katten. Eentje hebben wij in juni 2012 in moeten laten slapen wegens ernstige ziekte. De ander hebben we vanmorgen naar het crematorium moeten brengen. Was ontsnapt (binnenkat) en heeft dit helaas niet overleefd :(

Nu dus geen huisdieren meer en vind dat maar niks.

Na de geboorte van ons tweede zoontje komt er weer een nieuwe kat uit het asiel. Ik heb een dikke 14 jaar katten gehad en ik kan niet zonder hun gezelligheid.

Vind het voor kinderen ook belangrijk om met dieren op te groeien. Stukje verantwoordelijkheid en ik meen ook gelezen te hebben dat het opgroeien met katten een allergie kan helpen voorkomen.En ze leren hoe ze met dieren om moeten gaan.

3. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een hondje die hadden we al 4 jaar voor dat onze zoon is geboren. Hij verhaard behoorlijk en heeft van dat korte haar wat over al zo lekker in blijft steken. En zomers zie je van die poot afdrukken op de vloer. Maar als ik dan zie hoe lief die met onze zoon en de kinderen van mijn schoonzusje en zwager om gaat. Dan vergeet je meteen het extra stofzuigen en dweilen. En ik vind zoals hier ook al eerder is gezegd is. Door met dieren om te gaan leren kinderen ook verantwoordelijkheid te zijn.

4. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Wij hebben een hondje wat niet verhaard, dus dat is ideaal!
    Verder hebben we een konijn buiten.
    2 cavia's en een hamster binnen!
    Net een dierentuin hier, maar de kids zijn er gek mee!

5. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    De babytijd liever geen huisdieren. Ik vind het echt vies als een baby onder de haren zit. Daarna heb ik er geen probleem mee.

6. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Wat stofzuigen jullie veel :eek:

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wij hebben een Noorse boskat een een htk kater. Gaat prima met mijn zoontje samen.

Tegenwoordig voed Sven de katten ook op. Als ze op tafel zitten gaat ie zeggen dat dat niet mag en als ze er dan niet af gaan dan duwt ie ze eraf.

Tja, dat heeft ie natuurlijk van mij gezien.

8. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

haha mijn 2 honden verharen niet :)
    vind het echt geweldig, vooral de kleinste vind het leuk

9. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Wij hebben een kat, maar hij en dochter gaan nog niet zo goed samen eigenlijk.
    Ze wil hem heel graag aaien, maar hij is bang voor haar onvoorspelbare en grijpgrage handjes en er dus niet van gediend. Als ze te snel op 'm afkomt doet ie z'n poot al omhoog en soms haalt ie zelfs uit. Gek genoeg vindt hij het minder eng als dochter even een kusje wil geven.

Ik vind het voor beide zielig, maar gelukkig is het geen onhoudbare situatie. De kat ligt nog elke dag te ronken op de vensterbank terwijl dochter er naast speelt. Zij plaagt hem (nog) niet en ze begrijpt en blijft bij hem weg als ik zeg dat hij wil slapen.
    Toch hoop ik dat hij op een dag wat minder bang is. Zij wat voorspelbaarder en dat ze hem dan ook gewoon eens kan aaien, want ze wil zo graag...

Hierom zou ik wel heel graag een hondje willen, als ik ook zie hoe superleuk het gaat tussen dochter en de hond van m'n ouders...
    Anderzijds houdt de verplichting (meer dan een kat vind ik) me tegen en ook dat ik niet weet hoe de kat er op zal reageren. Wij laten het dus nog maar even zo.

10. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik heb 2 kinderen, en 2 konijnen, en een kat.. gaat prima zo.
    vind het belangrijk dat kinderen leren met dieren om te gaan, het kind beschermen tegen dieren, maar ook andersom.

11. Mamsie1982

Mamsie1982 Actief lid

2 nov 2012
    208
    0
    0
    Gelderland
    Wij hebben een maltezer. Gaat super met de kids. Ze leren gelijk met dieren om te gaan. Het geeft nog meer gezelligheid. En schoonmaken moet je toch wel. Onze hond verhaard niet. Verliest soms wel plukken als hij bijna weer getrimt moet worden.

12. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Wij hebben een zoon en een hondje! De combinatie gaat erg goed, de twee zijn verliefd op elkaar en het is te gek om te zien! :D
    Tuurlijk, verliest een hond elke keer haar. Daarom stofzuig ik ook elke dag en probeer alles haarvrij te houden voor onze zoon.

Als je zelf schoon bent ik er niks aan de hand. Er zijn gezinnen zonder huisdieren waar het huishouden er beroerder uitziet dan bij mensen met huisdieren. Het ligt gewoon aan jezelf!

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier 2 honden en tuurlijk ben ik hele dagen aan het stofzuigen en dweilen maar dat heb ik er allemaal voor over als ik ons zoontje zie lachen naar de hondjes die aan het spelen zijn.
    Dan was ik de kleren van S wel vaker maar vind het erg gezellig in huis

14. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Kinderen en dieren.. Ja dat vind ik wel kunnen.. Nu hebben wij ook een behoorlijke dierentuin..

2 katten met haar
    1 kat zonder haar (Sphynx :p)
    5 hagedissen
    2 slangen
    3 vogelspinnen..

Maar alles zit natuurlijk wel in terraria.. behalve de katten dan :p

15. angel229

angel229 Niet meer actief

Wij hebben twee huiskonijntjes en S. is zo gek op ze! Ze geeft ze samen met ons eten, wil ze dagelijks 'aaie' en ze gaat ze kusjes geven. Een van onze konijnen heeft een nogal vreemde angst voor mannen en harde geluiden. S. mag daarintegen alles doen. Als zij tegen de kooi slaat komt ie gezellig kijken!

Ik vind het heel belangrijk dat kindjes met dieren opgroeien!

16. Junejunos

Junejunos Actief lid

23 dec 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben 8 honden (6hele kleintjes)en twee katten heel veel schoonmaken maar gaat prima het is hier schoner dan bij veel anderen
    Heel groot wonen we ook niet woonkamer/keuken 70m2 dus drukke boel

17. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    hier een bonteboertje(ook wel senagal papagaai)

18. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    een foto van ons bonte boertje

19. Milujem

Milujem Niet meer actief

Hier 1 kind van 3,5 en een kater van 1 jaar. Ze zijn onafscheidelijk en dus dikke maatjes. Ze laat hem goed met rust en weet vanaf dat wij hem als kitten hebben, dat ze alleen mag spelen als hij wakker is.. Mar ik ben er wel altijd bij..
    Ik vind het eerlijk gezegd onverantwoordelijk om een jong kind en een dier alleen te laten...

20. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geweldig toch, dieren en kinderen!

Hier een kat, vissen en zoontje van 15 maanden. Gaat prima. We stofzuigen iedere dag, dweilen om de dag. De kat komt standaard kopjes geven als we 's ochtends beneden komen of en dag weg zijn geweest, zo lief! En zoontje aait regelmatig en begint nu de kat 'kusjes' te geven,haha.

Wel vanaf het begin de box en slaapkamers 'katvrij' gehouden, omdat we dat frisser vinden. De kat wordt soms uit de buurt gehouden als ze steeds voor zoontje blijft knuffelen en hij het niet meer leuk vind. Andersom mag zoontje niet grijpen, aan de staart trekken en bij de kat komen als deze ligt te slapen.

Gaat prima, en zijn dikke maatjes. En de vissen beginnen nu ook interessant te worden, wijzen en fis fis zeggen ;)

Deel Deze Pagina