Afwachten meis eerst idd maar zwanger worden en dan verder kijken Ik zelf heb ook een berner en kan me voorstellen dat je die al het haaruitval enz enz je je er best druk om maakt maar er is tegenwoordig veel aan te doen
hmm tj awij zijn zelf ook beiden licht allergisch hubby iets meer dan ik tho dus daarom komen er om te beginnen al geen katten op slaapkamer. voordeel van mijn allergie is dat ie HEEL erg licht is.. en ik er hooguit wat meer van ga niezen af en teo maar daardoor geef je bij de borstvoeding dus wel meteen antistoffen mee. verder hebben wij in het hele huis laminaat ipv vloerbedekking (enkel wel een kleed in de woonkamer... hoogpolig zelfs) maar ook een stofzuiger met hypoallergeen filter en eh... tja dat werkt so far erg goed eigenlijk dus goede hoop dat het babywise ook goedkomt bovendien mogen de katten binnenkort ook naar buiten waardoor ze minder haar achter laten binnen.. en ook minder huidschilfertjes (wat meeste mensen als allergie hebben ipv de haren) achterlaten. eerst maar eens zien hoe het uitpakt maar ik vermoed dat het wel goed moet komen je kan in ieder geval zelf ook een hoop ellende voorkomen en die stofzuiger.. beiden waren lichtelijk sceptisch over dat filter.. maar de hubby is er erg blij mee in ieder geval het helpt namelijk ook tegen huisstofmijt
Ik ben zelf allergisch voor huisstofmijt en daardoor ook heel erg voor katten, het lijkt net of ik daar ook allergisch voor ben, maar dat is in principe niet zo. Ik lees hier dat iemand's man medicijnen neemt tegen allergie, dat zou ik dus nooit doen, dan liever de huisdieren weg dan je hele leven medicijnen slikken omdat je katten wil hebben. Mijn vriend is een echt kattenmens, maar dat kan bij ons dus helaas niet. Het zij zo. Wij hebben nu alleen 2 cavia's, de haren blijven in het hok en ik ben er alleen allergisch voor als ik ze vastheb, dus dat is te overzien. Ik geloof ook wel dat het goed is voor een kind om veel in aanraking te zijn met dieren, maar wel goed opletten dan of ze niet allergisch zijn. Wij hebben vroeger altijd een hondje gehad, dat ging in principe goed. Vanaf mijn 6e waren er katten in huis, waar ik dus erg allergisch voor ben, helaas had mijn stiefmoeder die katten al en ze vonden dat ik mij aanstelde. Er is dus tot mijn 16e niets aan mijn allergie gedaan helaas (toen gingen de katten dood). Inmiddels, nu ik al lang het huis uit ben, hebben ze wel zoiets van, goh ben je echt zo allergisch? Ik heb het er vroeger vaak erg moeilijk door gehad, heel benauwd s nachts enzo. Maar als je ouders vinden dat je je aanstelt hou je ook snel je mond. Dus je huisdieren houden hoe (slecht) het ook gaat, dat vind ik echt niet kunnen...
@snoopy: dat heb ik met ratjes... het is denk ik ook meer de hokvulling dan de ratjes zelf loop ik met een ratje zelf door het huis de halve dag dan snotter ik wel... maar zit ik 5 minuten bij de kooi dan is het 2 dagen bal. erg vervelend.. maar dat valt te regelen op zich ben zelf ook allergisch voor vogels (stiekum dus in totaalplaatje waarschijnlijk vooral voor stof.. ) en dat is het enige dat ik echt niet meer in huis wil ehbben en dat eigenlijk.. tja ook liefst wel maar merk dat zelfs als ik buiten werk met vogels.. ik er gewoon onwijs last van heb. mijn hubby overigens had minder last van katten toen zijn moeder 12 katten had.. dan toen ze geen katten had en hij bij mensen met katten op bezoek was. dus op zich hoef je niet altijd perse je huisdieren weg te doen asl je er allergisch voor bent en kleine babies groeien ook vaak over allergieen heen.. dus met een beetje mazzel valt het dan op termijn toch nog wel mee. tenzij je echt half stikt van de allergie natuurlijk dat is een optie die oo nog bestaat.. en dan heb je weinig keuze denk ik maar zolang het in niet te heftige mate is is er wel degelijke keuze gelukkig
Een vriendin van mij heeft een duitse herder. Bij haar 1ste kind bleek dat ze allergisch was. De huisarts zei meteen hond weg doen, ja makkelijk gezegd. Ze hadden het er heel moeilijk mee. Ze waren ook naar de kinderarts geweest. En die zei, dat is het stomste wat je kunt doen. De meeste doen dit meteen, maar het kind kan zo geen weerstand opbouwen. Ze hebben de hond niet weggedaan, en na een paar weken was de allergie verdwenen als sneeuw voor de zon. Wij hebben 2 duitse herders, die zullen echt niet weggaan. Moet er wel bij zeggen dat ze grotendeels buiten zitten. Veel mensen begrijpen het misschien niet, maar dat zijn ook onze kinderen! Maar ik maak me daar ook niet druk om. Zorg maar eerst dat je zwanger wordt, dat gebeurd niet altijd van zelf sprekend! Groetjes Cindy
Ja, ik het dat ook gehoord. Dat je niet meteen je dieren weg moet doen bij allergie van een kind. Er worden dan afweerstoffen gevormd.
Wij hebben 4 katten. Als de kleine allergisch blijkt te zijn gaan ze NOOIT weg.... Ze komen ook allemaal erg veel buiten. We hebben een grote schuur en die ik eventueel kan inrichten als 2e woonkamer. Maar zoals al gezegd, soms 'groeien' kleintjes er in een paar weken overheen, dus ik zou dat eerst proberen. Mijn katten zijn ook mijn kinderen, ook al begrijpen veel mensen dat niet.... EN, het gaat niet om de HAREN van huisdieren waarop allergisch gereageerd kan worden, maar om de HUIDSCHILFERS ! Trouwens, we zien het wel! Ik maak me er nu niet druk om. Komt tijd komt raad.
@dieseltje: voor de meeste mensen wel ja toch is het weldegelijk mogelijk om allergisch te zijn voor de haren zoontje van een vriendin van mij si bijv. wel allergisch voor de duitse herder en niet voor de jackrussel die hebben alelbie een ander soort haar.. en daar reageren sommige mensen gewoon op hij kan bijv. ook niet tegen katten.. die hebben ook wat fijner haar dan de gemiddelde ruwharige hond
Voor mij voelt dat ook zo... Mijn honden zijn alles voor mij en het voelt ook als kinderen. Ze wegdoen zou voor mij bijna onmogelijk zijn..
Zolang je kind er niet onder lijdt en je voldoende maatregelen treft, vind ik ook niet dat je huisdieren weg moet doen. Maar mijn ouders hadden dat beter wel kunnen doen vind ik... maar ze hebben dan ook nooit overwogen iets aan het probleem te doen, omdat ze dus vonden dat ik me aanstelde. Maar mijn ouders zijn sowieso een beetje van het 'de kop in het zand steken'. Dat moet je dus niet doen. Saskia, ik ben echt allergisch voor de huisstofmijt, van de kooivulling moet ik een beetje niezen bij het verschonen, maar dat trekt binnen een uur weg. Als ik mijn cavia's heb vastgehad heb ik de dagen erna nog last.
Mijn man slikt inderdaad medicijnen voor allergien, maar das voor de hooikoorts, en ook voor huisstofmijt, maar niet voor de katten, voor de katten is hij niet allergisch, wel toen ze nog kitten waren maar niet nu ze volwassen zijn. En voor SOMMIGE honden is hij allergisch. Het lijkt mij ook verschrikkelijk als straks blijkt dat ons kindje allergisch zou zijn voor de katten, maar ik zou er ook alles aan gaan proberen te doen zodat de katten niet weg hoeven..
hmm vervleend hoorr neem aan dat je man/vriend/partner de kooi dus verschoont voor je? en ik suggereerde ook niet dat mensen verplicht hun dieren moeten houden of weg doen het is meer dat het toch erg afhankelijk is van de situatie ik ben denk zo'n 15 jaar van mn leven strontverkouden geweest zonder de oorzaak te weten. alsin.. dat begon rond september.. en hield niet op voor maart/april en een leuke bronchitis klonk er vriendelijk bij ontdekten pas echt wat het was.. toen de papegaai wegging en ik ineens jaren achtereen niet meer verkouden was heb ik toch de helft van 15 jaar ofzo het hele huis wakker gehouden met gehoest snachts inclusief mezelf liters ranzige hoestdrankjes moeten proberen en eigenlijk werkte niets helemaal goed (nog bisolvontrauma's zgmaar) en dan had het idd misschien makkelijker geweest om de papegaai eerder weg te doen.. maarja dan moet je het wel weten natuurlijk daarbij was ik helemaal gek op het beest.. dus ben blij dat hij zolang is gebleven *grin* hij is pas weg gegaan nadat mijn ouders gingen scheiden en hij helemaal tureluurs werd van alleen thuis zijn daar kon ie gewoon niet tegen.. dus een heel andere reden dan mijn allergie omdat we dat toen gewoon niet wisten.. en tja mijn broertjes waren (zijn) ook vaak verkouden dus dan denk je ook niet dat het aan je huisdieren ligt. tis altijd een moeilijke keuze maar totaal negeren is een beetje raar niet dan? je kan allerlei dingen proberen voor je daadwerkelijk besluit een huisdier weg te doen in ieder geval en ik weet zeker dat ik ze ook echt allemaal zal proberen indien nodig vind het nu bijv. ook echt heel vervelend dat er geen poezen op de slaapkamer mogen maar heb liever dat ze enkel niet op de slaapkamer mogen.. dan dat ze heelmaal nergens kunnen he tis een beetje kiezen of delen i guess
Da's dan wel het voordeel als je zelf allergisch bent , dan ben je al aangepast voor het geval dat. Mijn cavia's zou ik altijd nog boven neer kunnen zetten als ons kindje erg allergisch blijkt te zijn. Mij lijkt het ook erg moeilijk om een huisdier weg te moeten doen, maar als het echt moet, dan moet het maar. En Anique, als je man inderaad al medicijnen slikt voor de hooikoorts en huisstofmijt, heeft dat ook wel z'n voordelen, want dan kan je dus wel huisdieren nemen omdat je toch die medicijnen al moet slikken.
hmm tja toch is het wel prettig dat die medicijnen er zijn alleen heeft een baby daar niet zo heel veel aan en een ander voordeel van zelf allergisch zijn.. is dat je met borstvoeding ook al anti-stoffen meegeeft dus dat de kans kleiner is en voor mensen die geen borstvoeding geven lijkt het erop dat de hypoallergene voeding die je nu kan kopen ook in ieder geval een hoop ellende kan voorkomen niet zo goed als borstvoeding.. maar zeker niet verkeerd ook maar als het aan mij ligt gaan hier ook geen huisdieren weg hoor heb verder 2 hagedissen die op zand wonen.. dus kans op allergieen daar is verwaarloosbaar. en de katten mogen straks ook naar b uiten.. ga er vanuit dat het ze daar ook wel bevalt dus zijn ze sowieso al minder binnen.. en anders tja.. stofzuigen tot je er bij neervalt ofzo?
oh en dan zou ik toch bijna de goudvis vergeten maarja gelukkig heb ik nog nooit gehoord van iemand die allergisch is voor goudvissen
Ik weet dat er mensen zijn die een langharige hond hebben en een allergies kind en die de hond kort scheren. Dan heeft hij minder haar en dus minder schilfers en je kan hem veel vaker wassen waardoor je stof en huidschilfers eraf wast. Dit kan je makkelijk elke 2 weken doen. Oke, je berner ziet er wel heel anders uit,maar het is te doen! Ik heb zelf familie leden die allergies zijn, ben gelukkig zelf niet voor dieren maar wel voor dingen van buiten allergies en heb 4 honden en 3 katten. Wel ben ik bang dat mijn kind of ik later allergies wordt. Daarom is mijn laatste hond een chinese naakthond en mijn laatste kat een naaktkat, want je weet maar nooit! ( En ik vond ze gewoon super leuk...) Bij mij gaan ze echt niet weg...maar dat is nu makkelijk gezegd, als mijn baby hartstikke ziek zou zijn, weet ik niet wat ik zou doen.. bar
in zoverre had ik er zelfs nog nie aan gedacht, ik zou in ieder geval hemel en aarde bewegen om mijn hond toch in huis te kunnen houden.. gewoon afwachten wat het geeft als het kind er is, we zien wel, nog niets om nu al zorgen over te maken. laat dat prutske maar eerst geboren worden.