kinderen en kamers..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamalief, 10 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    1 kindje en 5 slaapkamers..
    Genoeg ruimte dus:)
    Het huis hadden we al gekocht voor we echt aan kinderen begonnen te denken.

2. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    veel drielingen hier!

1 kind op 4 slaapkamers (en als ik zou willen zou onze grote overloop verbouwd kunnen worden tot een 5e slaapkamer)

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Hier genoeg kamers.

Maar je zou als het echt zou moeten jullie eigen bed als commode kunnen gebruiken. Dus daar je kindje verschonen.

Wij hebben nooit een commode gebruikt en ook nooit gemist. Beneden verschoonde ik eerst in de box en later gewoon op de bank.

Met slapen kun je ze prima eerst op 1 kamer hebben.

Maar misschien is verhuizen wel een optie as je twee of meedere kinderen krijgt. Vooral als ze tieners worden hebben ze wel een eigen kamer "nodig"

4. adi

adi Niet meer actief

Mee eens.
    Ik heb de afgelopen 2 jaar voor onze 3 babys/dreumesen bijna nooit de commode gebruikt. Alleen voor het uitgebreid insmeren/ aankleden na douchen.
    We hebben ook 1 commode op 3 kinderen, en die staat op 1 vd 3 kinderkamers.
    Verschonen hebben we altijd gedaan op ons slaapkamer of in de woonkamer op de bank. Is net zo makkelijk.

Je kunt de 2de baby dus evt het eerste jaar bij jullie op de kamer houden, en daarna de commode wegdoen en de kindjes bij elkaar op de kamer?

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wij hebben drie grote slaapkamers en 2 kinderen. (nou ja, bijna 2)

Omdat we heel weinig bergruimte hebben gaat de tweede bij zijn/haar broer op de kamer. Onze derde slaapkamer is computerruimte.

Onze kamers zijn echt groot, op de kinderkamer staat een gewoon bed, een ledikant, een commode, een kast, een glijbaantje en een inbouwkast en dat past prima.

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    1 kindje straks 2, en 2 slaapkamers, grootste is voor ons. De mindere is nu voor dochterlief.

Maar we hebben een wand op zolder geplaatst en zijn aan het kijken of het rendabel is voor de verkoopprijs om nog een dakkapel te plaatsen. Het is nu al een volwaardige kamer hoor! Daar gaat straks dochter naartoe...en dan baby op haar kamertje.

baby blijft eerst bij ons in wieg slapen....

7. Bri

Bri Niet meer actief

2 kinderen, 3 slaapkamers
    - 1 heel grote op de 2e verdieping voor papa & mama
    - 1 grote op de 3e verdieping voor zoonlief
    - 1 inimini op de 3e verdieping voor babydochter (inmiddels dreumes)

De commode staat sinds de 2e er is op de overloop, die is daar groot genoeg voor.

Deze zomer gaan we boven verbouwen, zodat we de inimini slaapkamer van dochterlief kunnen vergroten. Eerst was het idee om ze de grote kamer te laten delen zodra zij ging doorslapen, maar nu hebben we een verbouwingsplan waarmee we 2 goede slaapkamers boven kunnen maken. Leek ons toch fijner zo, elk een eigen kamer. (onrustige slapers, zo af en toe).

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    1 grote kamer voor papa en mama en 1 kamer voor dochter en 1 washok (2 bij 2).. Als hier een tweede komt, wordt het lastig want we hebben geen kamer meer over en ook geen zolder..

9. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    1 kind, 3 slaapkamers. Als een 2e komt zal onze grote slaapkamer in 2en gesplitst worden. Dan hebben we nog een kamer voor de was en computer enz.

Ach "vroegah" hadden ze soms wel 14 kinderen en vast
    niet zoveel slaapkamers. Dus t past altijd ;)

10. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

20 mrt 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hier 4 slaapkamers waarvan 1 vrij klein....wij slapen zelf op zolder, de 2 jongens van mijn vriend hebben de 2 andere grote slaapkamers en ons mannetje slaapt nu op het kleine kamertje. Staat een ledikantje in, commode en een schommelstoel en dan is het ook echt vol. Kledingkast staat bij oudste op de kamer. Tegen de tijd dat onze kleine meer ruimte nodig heeft is de oudste (hopelijk) het huis uit dus komt het vanzelf goed!

11. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Hier 3 slaapkamers:
    1 voor mij en m'n vriend, 1 voor Martijn en 1 voor Emma. En we denken stiekem aan een derde en dan zou Emma bij Martijn op de kamer gaan. Ik denk dat ik Martijn en Emma toch in de komende jaren bij elkaar in bed ga vinden hihi. Die twee lijken af en toe net een tweeling.

En plan b is, de kinderen op de tweede verdieping een eigen kamer. En wij op zolder.
    En de grootste kamer krijgt Martijn dan maar daar blijft wel onze kledingkast staan want die past echt niet op zolder.

12. adi

adi Niet meer actief

waarom niet een kamer voor je zoontje op zolder maken?
    Dan heeft ie straks niet een kamer waar de kast met kleren van zijn ouders in staat (stel je voor wat je aantreft als zijn vriendjes straks op zn kamer komen spelen :$?)
    En een zolderkamer kan super stoer ingericht worden voor een jongen. Ons zoontje slaapt nu ook op zolder, en wij en de meiden op de tweede verdieping.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier staat ook gewoon mijn kledingkast bij mn dochter in de kamer hoor ;).

Hier 3 slaapkamers, alledrie bezet dus. Geen idee of er nog een kindje bij gaat komen maar op de kamer van mn dochter zou best nog een bed of ledikant bijkunnen. Vind het niet nodig dat ze perse een eigen kamer hebben.

Maar goed, waarschijnlijk verhuizen we binnen een paar jaar naar het buitenland en hebben we een stuk meer ruimte.

14. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hier 3 slaapkamers, één voor manlief en mij, een klein kamertje voor ons meisje en een hele grote kamer met stapelbed en bergen speelgoed voor stiefzoons die om het weekend komen.
    Als wij een tweede (vierde) willen dan gaat het stapelbed in het kleine kamertje (past dan meteen niets meer in) en gaat ons meiske met haar brusje in de grote kamer.
    Over een aantal jaar willen we opbouwen, dan kunnen we op zolder twee kamers maken voor de boys maar tot die tijd moet het dan maar zo.

15. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Wij hebben 3 slaapkamers, 1 grote voor ons en 2 kleine kamers. En een bergzolder met vlizotrap, waar niemand kan slapen.

Zoonlief slaapt in 1 van de kleine kamers, en de derde kamer fungeert nu als rommel/was/boeken/computerkamer. Als we een tweede kindje mogen krijgen dan zal hij/zij waarschijnlijk bij grote broer op de kamer gaan. Ik vind het geen probleem als kinderen bij elkaar slapen, mijn moeder komt uit een gezin met 11 kinderen en maar 3 slaapkamers (!) waarvan 1 voor de ouders. Ok, das ook weer een beetje overdreven maar goed..

16. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    ahaa.. oke, dus wat ik zo hoor is t gwn te doen.. in principe is de woonkamer wel ruim.. dus daar kunnen ze wel fijn spelen. mijn dochter heeft alleen enorme slaapproblemen gehad..ze sliep emt 9 en een halve maand pas op haar eigen kamer en zelfs toen niet helemaal door.. nu nog wordt ze vaak om 4 uur ff wakker.. dus ben ik bang dat de 2de ook zo is.. dan kunnen ze niet bij elkaar op de kamer want dan zit ik denk ik met 2 gillende kinderen hahha.. klinkt eigenlijk wel gezelliggg..

17. misa

misa Niet meer actief

Aah dat zegt niets over je tweede kindje hoor! En anders hou je die de eerste tijd toch ook lekker op jullie kamer! Als je het om de ruimte helemaal moet laten.. Zou ik niet doen. Hoe graag ik mijn kids ook een eigen kamer wil geven (ik denk dat het na 2 wel klaar is :) ), het is geen vereiste.
    Maar goed, dat is voor ons dan ook niet aan de orde. :)

18. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik weet ook niet of ik er helemaal klaar voor ben hoor.. ben een beetje aan t fantaseren. ergens wil ik het namelijk dolgraag.. maar als ik dan weer mijn jongere neefje hoor huilen en zie dat zijn moeder hem de hele tijd moet vast houden denk ik.. owww wat fijn dat we dat gepasseerd zijn zeg..maaar dan denk ik weer aan zo een klein frummeltje zo klein en lief.. en zo leuk voor als ze straks ouder zijn dat er niet veel tussen hen zit.. leuk samen spelen enz.

19. misa

misa Niet meer actief

Hihi...! Het blijft spannend, ook een tweede he..!
    Ik wil al helemaal, maar mijn man wil nog fftjes wachten. Al hebben we al wel een korte termijn in gedachten... Spannend!

20. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    jaaa heel spannend.. vooral nu je er al een hebt.. ik heb constant de gedachten.. en wat zal hte worden? op wie zal het lijken? zal die op mn dochter lijken of totaaal verschillend zijn.. en dan denk ik weer aan al die ontwikkelingsmomenten enz.. dan wil ik dolllgraag.. maar als k weer denk aan de slaaploze nachten, dan denk ik, ik wacht tot ze 4 is ahaha..

is het bij jullie al vroeg goed gegaan met slapenn enz?

Deel Deze Pagina