kinderen en kamers..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamalief, 10 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Ja wij hebben wel een heel makkelijk kindje. We hebben heel erg geluk denk ik. :)

De bevalling was &%$$%&* (piep..!).
    Ingeleid met een hormoonveter. Om half 7 braken de vliezen, en om half 10 is hij geboren.
    Nadatde vliezen braken kreeg ik een weeënstorm, dus toch maar een ruggenprik. Toen die net zat kreeg ik persweeën. Ik bleek al op 10 cm te zitten (binnen 1 uur van 2 naar 8).
    Toen ruggenprik gestopt, persen, pomp, knip en daar wassie dan...! Na 7 uurtjes.
    Daarna dacht ik echt: ik weet dat ik nog heel graag een kindje zou willen, maar dat moet dan echt zonder een bevalling hoor! ;)
    Ik keek er erg naar op terug.

Maar Simon zelf is erg makkelijk, ik voelde me goed. Ondanks de lichamelijke dingen die je na een pomp en knip hebt. Emotioneel goed voelen helpt daar ook goed bij natuurlijk. Maar eventjes op 7 (fles)voedingen gezeten, al snel 6 en om de 4 uur. Simon sliep vanaf 5 weken door, dus toen nog maar 5 voedingen. Op wat krampjes na, nooit wat mee te doen gehad. Dan vind ik het nu lastiger dan toen..! ;)
    En nu kijk ik heel ander terug. Ik zie nu ook al het bijzondere van een bevalling en zou minder twijfelen over een ruggenprik. :)

Maar bij jullie was het geen fijne begintijd?

2. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

dat je 1e geen goede slaper was zegt nix hoor.
    Mijn oudste slaapt nu (ruim 3 ) nog niet door en de jongste is vanaf het begin af aan een goede slaper geweest!

3. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL

aaaaah jaaa de bevallinggg.. pff dat moet ook gebeuren hee.. hahaha bijna vergeten.
    De bevalling vond ik nog een beeeetje te doen op de persweeen na. de persweeen vond ik werkelijkwaar een drama.. ben ook ingeleid.. t ging namelijk niet zo goed met haar groei in de buik, maar uit eindelijk bleek het wel mee te vallen. met bijna 40 weken geboren en woog 2780, ze schatte haar 2500 vandaar dat ze haar eerder gehaald hebben. op zondagochtend begonnen en op maandag om 6 uur geboren.
    dat was best heftig..vond ik.

maaaaar wat nog heftiger was.. dat ze een baby was met reflux, koemelk, noten en ei- allergie. ze huilde heeeeeel de dag door.. moest constant overeind gehouden worden (ze wistne nog niet wat het was en dachten dat ik me deed aanstellen en haar deed verwennen). ze verslikte zich constant dus ik kon haar geen minuut uit het ook verliezen bang dat ze er in zou stikken. ze kreeg ook nog bv dus daarvoor heb ik ook op dieet moeten gaan, en doe ik nog steeds. ze sliep gemiddeld 5 uurtjes op een heledag.. en dit vanaf dat ze 4 weken was tot ze 5 maanden was. daarna werd het ong 8 uurtjes op een dag..
    Inmiddels is de reflux na 6 maanden medicatie zo goed als over, de ei en note allergie waarschijnlijk ook en heeft ze alleen nog maar koemelkallergie. dus het gaat gelukkig een stuk beter. Ze is door al dat ziekzijn wel gewend geraakt om constant opgetild te worden dus ook toen ze niet meer ziek was wilde ze bij ons slapen en heel de dag door opgetilt worden. ook dat gaat nu wel wat beter.. gelukkiggg maar.. zeslaapt nu sinds bijna een maandje meer en ook vaak door.. eindelijk regelmaat en rust...!

Duss nee, makkelijk was het totaaaala niet de eerste maanden.. ik was echt afgebrand..!!

4. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL

dit soort berichten geven mij weer hoop.. hahaha.. ik ben zooo bang voor het zelfde liedje..

5. misa

misa Niet meer actief

Ja, jeetje dat is allemaal wel heftig..! Ik denk dat als ik zo'n start zou hebben gehad met Simon, dat ik het ook wel even goed geweest zou vinden. :) Ondanks mijn wens om snel voor een tweede te gaan.

Ik ben met precies!! 39 weken ingeleid ivm een hoge bloeddruk. Simon is met 2950 gram geboren. Persweeën vond ik helemaal niet erg. 10x beter dan die weeënstorm..! Simon kreeg het een beetje moeilijk, vandaar de pomp.
    Hij heeft een dag of 2 hoofdpijn gehad, was wat misselijk en kreeg na een week of 3 wat last van krampjes. Vond ik al vreselijk... :)

Dus wij kunnen nog heel wat verwachten, want het kan alleen maar erger... Daarentegen kan het bij jullie alleen maar makkelijker! ;)
    Ik zou het gewoon lekker laten gaan, je merkt vanzelf wel als je eraan toe bent.

Wel fijn dat ze 'alleen' nog maar koemelk heeft. Hopelijk gaat dat straks ook over..! En wat betreft het veel getild willen worden en bij je zijn.. Tja dat komt vanzelf wel weer goed. Ik las hier ooit eens: beter verwend dan verwaarloosd..! Niet dat het hier op slaat, maar ik vond het wel een mooie opmerking.. :)

6. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL

pff jaa als ik zo mijn verhaal nalees en denk aan hoevaak ik wel een topic met uitbarstingen heb geopend..dan denk ik idd dat ik beter nog even kan wachten.. zie je, heb ik toch weer wat gehad aan dit topic hahaha..
    helemaal waar..beter verwend dan verwaarloosd..

7. misa

misa Niet meer actief

Ja, we wijden een beetje uit nu...! ;)

Nou ja, misschien via een omweg, maar blijkbaar voel je je wel wat zekerder/duidelijker over je kinderwens..! ;)

8. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL

hahaha jaaa he, enorm!
    juppp..ik denk toch nog ff wachten.. de kans op een zw. is sowieso niet zo heeel groot ivm bv.. duss beter dat de wens nog niet zo enorm sterk is haha

9. misa

misa Niet meer actief

Dan blijf ik hier braaf wachten tot mijn mannetje zover is..! ;)

10. Hier ook 3 slaapkamers en een zolder waarvan we ook een slaapkamer kunnen maken.
    Wij hebben nu 1 kamer, dochter 1 en zoonlief 1.
    We willen heel graag nog een 3de en dan zullen er 2 tijdelijk op 1 kamer gaan liggen.
    Uiteindelijk kan dan de zolder voor 1 van de kids worden verbouwd maar zolang ze nog klein zijn vind ik dat niks.

Deel Deze Pagina