Dit vraag ik me dus af. Mijn dochter is bijna 7 maanden en ze kan zich zelf goed een dik half uur vermaken in de box, maar dan voel ik me soms schuldig, dan ga ik gewoon mijn eigen dingen doen en kom ik langs met de stofzuiger en dan kijkt ze me zo lachend aan. Zou ik niet met haar moeten spelen? Dat doe ik natuurlijk ook maar niet de hele dag. Ik vraag me altijd af hoe jullie dag er zo'n beetje uit ziet? En mijn 2e dingetje: ze sliep altijd tot 7 uur / half 8 en de laatste weken (1,5 week ofzo) komt ze om 5 uur 's morgens (echt bijna precies 5 uur). Na een schone luier en na een knuffel van ons gaat ze na een dik half uur meestal wel weer slapen (soms ook niet). Maar hoe kan dit? Wanneer gaat dit over? Want ik kan daarna dus niet meer slapen, erg vermoeiend dus.
Ik heb het ook hoor, voel me ook schuldig als ik Eva een half uur lang alleen laat spelen. Maar aan de andere kant, het is ook goed voor ze om zichzelf te kunnen vermaken. En als ik opeens met mijn hoofd boven de box hang, begint ze te lachen en gaat weer verder met waar ze mee bezig was .
Heerlijk toch, dat ze zich zo goed kan vermaken. Hier ook hoor, ik ga dan ook idd stofzuigen of wat anders doen. Straks als ze over de vloer kruipen, krijg je gelegenheid genoeg om met haar bezig te zijn.
marit laat ik ook wel eens in de box liggen hoor...soms moeten dingen gewoon in het huishouden gebeuren...en tja dna kun je je kind niet vermaken he!
nou hier hetzelfde, zou wat zijn als ik haar moet vermaken, heb er nog 2 rondlopen, dan kom ik helemaal nergens meer aan toe. Ze moeten ook leren zichzelf te vermaken. En je geeft haar toch ook ander aandacht.
Gelukkig dat ik dit niet alleen heb. Er zijn ook dagen bij dat ik de hele dag met haar rond sjouw dan kan ze juist helemaal niet alleen spelen. Hoe doen jullie dit dan? Zijn die van jullie nog lang op overdag? Mijn dochter kan ongeveer 3 uurtjes op zijn en dan is ze weer moe en slaapt ze ongeveer 1,5 uur. Is dit ook 'normaal'?
mama 26..marit is ook 2,5 uur wakker ebn slaapt dan hooguit 1.5 uur...het ene kind is gewoon andere niet...de een is meer wakker als de andere..Geen enkele reden dus om je zorgen te maken
Eva slaapt overdag hooguit 3 uur, meestal ruim 2 uur. Ik weet niet of het normaal is , maar ze is vrolijk, groeit goed en slaapt 's nachts goed. Dan is het (ongeacht de leeftijd) toch goed? Ik ben ook blij dat ze het zo naar haar zin heeft in de box, ik hoop dat dat zo blijft. Het is wel makkelijk als het nodig is. En inderdaad, als ze straks gaat kruipen heb ik mijn handen vol aan haar . Maar goed, eerst maar leren omrollen (en dat kan prima in de box, als ze daar nooit in ligt kan ze het ook niet leren toch?).
het is zelfs af te raden om de hele dag met je kleintje te spelen, zo leren ze zichzelf niet te vermaken, en als ze dan groter is.... dan kom je echt nergens meer aan toe!
Ik heb het net zo hoor! Ymke is een makkelijk dametje, ligt met plezier een tijdje in de box te brabbelen en rond te kijken (kan ze wel een half uur). Voel me dan ook best schuldig, maar idd, het zou erg zijn als ze zichzelf helemaal niet kan vermaken!
De hele dag? Pfoehhh... je zou me kunnen afvoeren! Ik heb er eentje van net 2, en een eentje van bijna 5 maanden. Ze zijn allebei heel makkelijk, spelen veel en graag alleen. Als ze dat doen, bemoei ik me er ook niet mee. Ik werk vanuit thuis, dus ik vind het erg prettig dat ik overdag een paar uurtjes kan werken. Natuurlijk niet zoveel als op kantoor, want ik ga ook wel met ze wandelen, even boodschappen doen, of gewoon het huishouden. En soms, zoals vandaag, moet het werk even wijken omdat de kinderen een hele hoop aandacht vragen. Maar ik speel met ze zodra ze daarom vragen, en laat ze lekker alleen spelen zolang ik niks van ze hoor. Ze lijken er geen moeite mee te hebben. Maar zodra er eentje huilt, laat ik wel alles uit mijn handen vallen om ze meteen te pakken, dus ze weten wel dat ik er altijd voor ze ben als ze me nodig hebben.
Je kan nooit de hele dag met je kind spelen. Ik voelde me ook zo schuldig altijd als ik Lieve in de box had liggen ofzo toen ze een aantal maandjes was. Maar het huishouden oid gaat natuurlijk ook door. Kindjes moeten ook leren hun zelf te vermaken en zo leren ze dat ook. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor.
Daan heeft ook altijd van mij in de box zichzelf moeten vermaken 's morgens even en 's middags even. Nu kan die heerlijk alleen spelen op de grond en dan kijk je hoe lief die aan het spelen is en dan smelt je gewoon.
Ik speel ook niet de hele dag met haar maar dat is ook nergens voor nodig. Door juist zelfstandig te spelen, dingen ontdekken gaan ze ontwikkelen. Ik speel met haar wanneer ik merk dat ze het zat is.
Nee hoor! Ik houd ontzettend veel van mijn schatje en ik wil ook zoveel mogelijk bij hem zijn, maar er is ook nog zoiets als: mijn eigen IK. Dus ff tijd voor jezelf is ook heerlijk hoor...als hij een slaapje doet of eens in zijn wipper of in de box ligt. Dit is ook juis goed voor hem, leert hij zichzelf vermaken!
Niels kan zichzelf echt heel lang in de box vermaken! Ik heb juist het idee dat ik hem minder plezier doe als ik hem eruit haal/met hem ga spelen omdat die lekker bezig is met zijn eigen ding dan. Juist lekker toch dat de kleine het leuk vind in de box en een half uur is echt niet zo extreem lang hoor!