Kinderen en roken!

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedertjevj

    Moedertjevj Fanatiek lid

    1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Ik vind dat dat absoluut NIET samen gaat.

    We waren gisteren op bezoek bij mijn oma en opa en die roken, we waren in hun huis, dus ik kon moeilijk zeggen dat ze ermee moesten stoppen. Ik ergerde mij al mateloos.

    Maar toen mijn eigen vriend en tevens de vader van mijn kind een sigaret op stak was ik echt woedend!!! Ik bedoel, ok, het was nu toch al te laat omdat mijn oma en opa aan het roken waren, maar ik vind toch dat mijn vriend dat niet mocht doen.
    Of ben ik nu aan het overdrijven?

    Ikzelf zit dan ook nog met een ontsteking aan mijn strottenhoofd, heel veel keelpijn en hoesten. We zijn daar dan ook niet lang gebleven, niet voor mij hoor, maar ik vond het zo laag en egoïstisch van mijn oma en opa (ja, ze weten dat ik het niet wil) maar vooral van mijn vriend.

    Ik heb er hem over aangesproken, en zoals gewoonlijk antwoorde hij gewoonweg niet. :x
     
  2. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik vind ook echt dat dat niet kan...

    een vriendin van mij heeft echt niet gerookt tijdens haar zwangerschap.... maar door het meeroken bij haar moeder was haar placenta toch lichtelijk aangedaan door de rook.... zo zie je maar wat je ongemerkt meekrijgt van het meeroken....

    verder vind ik dat je met roken in het bijzijn van je kids het slechte voorbeeld geeft maar dat vind ik ook van drinken...

    als er ergens in huis word gerookt neem ik mijn kind niet mee...

    gr Jose
     
  3. adi

    adi Niet meer actief

    Ik was echt gewoon opgestaan en met mijn kind de kamer uitgegaan. Al was ik bij de koningin op bezoek, rook en mijn kind gaan niet samen. En ik kan mensen niet verbieden om in hun huis te roken, maar als ze het toch doen, kunnen ze ook niet van mij verwachten dat ik blijf zitten.

    En als mijn man zoiets zou doen, zou die echt oorlog krijgen.
     
  4. debster2009

    debster2009 Fanatiek lid

    9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik ben daar ook een ontzettende zeur in. Gelukkig hebben wij weinig mensen in onze omgeving die roken. Als we toch ergens naartoe gaan waar ik weet dat gerookt wordt, vraag ik of ze dat niet willen doen. Natuurlijk hebben mensen het recht om het te weigeren, het is tenslotte hun huis. Maar als er dan toch gerookt wordt, blijf ik er weg met mn kind.
    Maar goed, vrijwel niemand in onze omgeving rookt, en het is 1 keer voorgekomen dat ik het moest vragen en daar werd heel normaal op gereageerd. Misschien is het overdreven en ik wil mn kind echt niet overbeschermen, maar ik vind roken zo ontzettend smerig...
     
  5. Crazycat

    Crazycat VIP lid

    21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    tja weet je wat het is, niet alles licht aan roken
    oke het is zeker weten slecht,.
    mijn moeder rookte 2,5 pakje per dag !!! toen ze zwanger was van mij
    maar ik heb er echt niets aan overgehouden
    en mijn moeder heeft ook geen complicaties gehad met de bevalling..

    maar ik vindt wel dat het slecht is..
    ik ben dan gestopt met roken sinds ik weet dat ik zwanger ben ..
    en mijn vriend rookte ook
    en gewoon gezegt dat hij er ook wel wat voor mag doen.. dus heb hem gewoon gezegt te stoppen
    en hijj was het er ergens wel mee eens
    en nu zijn we gestopt !!.. al een hele tijd vanaf 8 april!!>.

    maar helemaal de stelling kinderen en roken NEE in geen opzicht
    maar je kan iemand moeilijk verbannen in zijn eigen huis te roken
     
  6. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Roken in bijzijn van kinderen vind ik Not Done, roken tijdens de zwangerschap vind ik ook echt Not Done en snap niet dat mensen dit kunnen doorzetten ...
     
  7. Trees

    Trees Niet meer actief

    Ik vind het ook niet echt kunnen bij kinderen. Iedereen mag zelf weten wat ze in hun eigen huis doen, maar dan moeten ze niet van mij verwachten dat ik op bezoek kom of in de rookwalm blijf zitten.

    Ik zou trouwens zeer pissig zijn als mijn vriend ook vrolijk zou meeroken. Hij valt je dan toch af in bijzijn van opa en oma.
     
  8. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.957
    7.861
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    mensen die willen roken, mogen van mij gewoon roken, ook al hebben ze kinderen.

    Ik vind alleen wel dat je dan buiten moet roken, en niet waar hun bijzijn.

    Alsof je gelijk alles moet laten als je kinderen hebt.

    Ik heb kinderen dus ik rook niet, drink niet, eet geen patat want dat is slecht voor je, drink geen cola want is slecht voor je, ik eet geen ijs meer, geen vette happen meer. Je moet immers het goede voorbeeld geven toch?

    Neuh, das onzin vind ik. Maar buiten roken is wel tof:D
     
  9. Jeem22

    Jeem22 VIP lid

    12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Ik vind dat iedereen dat lekker zelf moet weten iedereen weet dat het slecht is zowel voor je zelf als je baby.

    En als je weet dat er ergens thuis gerookt word.. Vind ik niet dat je die mensen kan verplichten om niet thuis te roken omdat jij met je kind komt..

    Dat je het bij je eigen thuis verbied vind ik juist normaal jou huis jou regels..
     
  10. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet weten en als jij niet wil dat er in iemand anders zn huis in bijzijn van je kind gerookt wordt moet je er gewoon wegblijven... en ja je vriend heeft waarschijnlijk zoiets gehad van er wordt toch al gerookt dus kan ik net zo goed meedoen :D
     
  11. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Heb je gelijk in, iedereen moet het voor zich weten en ik heb persoonlijk ook niets tegen buiten roken, maar niet in mijn huis :D
     
  12. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.957
    7.861
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    nee echt niet in huis.
     
  13. tulip

    tulip Niet meer actief

    laat ik voorop stellen dat ik nog nooit gerookt heb en het ook niet van plan ben, maar ik snap de heisa niet zo. In het algemeen he: Ik vind niet dat jij boos kan worden om iemand die in zn eigen huis rookt. Dan moet je maar niet komen. Wat je vriend doet dat is iets tussen jullie, hebben jullie daar samen dan geen afspraken over??? En als jullie wel hebben afgesproken dat er door jullie niet gerookt wordt bij de kleine, dan snap ik dat je boos bent.

    Hier gaat iedereen automatisch buiten staan als ons dochtertje er is, maar van mij hoeft het niet per se hoor. Er zijn zoveel slechte dingen, heb je wel eens een onderzoek gezien van de luchtverontreiniging. Nou daar kun je nog wat sigaretjes voor opsteken hoor.;)
     
  14. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.558
    322
    83
    Mijn man en ik roken zelf ook, maar altijd in de bijkeuken of buiten, nooit in het bijzijn van de jongens.

    Mijn schoonouders roken ook (gewoon in huis), maar als wij komen dan roken we boven of buiten en hun zorgen voordat wij komen dat het huis gelucht is. 1x waren we daar en stond het blauw, toen was mijn man behoorlijk boos. Dus dat is niet meer voorgekomen. Mijn ouders roken zowiezo al nooit in huis maar in de garage.

    Persoonlijk vind ik dat je best mag vragen of ze niet willen roken in het bijzijn van je kind, ook in hun eigen huis. En in mijn ogen is het ook normaal dat ze daar rekening mee houden. Als mijn schoonouders bijvoorbeeld wel gewoon zouden roken dan komen we daar niet, dan komen ze hier maar.
     
  15. Moedertjevj

    Moedertjevj Fanatiek lid

    1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Er was inderdaad afgesproken met mijn vriend dat hij nooit, maar dan ook nooit zou roken in het bijzijn van onze zoon, dus ja, daar ben ik heel kwaad om.
     
  16. Jeem22

    Jeem22 VIP lid

    12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Als je met je kind buiten loopt en er rijd een bus voorbij is het ook gigantisch slecht.. Die lucht die daar uit komt Pfoee..

    Ik zou nooit boos worden op iemand die in zijn eigen huis rookt als ik daar met mijn kind zit..
    Ik kies er zelf voor om bij een roker thuis te komen.. Kan ik niet boos om worden..
    Als mijn vriend zijn longen wilt verpesten moet hij dat lekker doen.. Maar op t balkon.. of onder de afzuigkap..
     
  17. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    iedereen in mijn omgeving weet dat wij niet willen dat er gerookt wordt bij onze kleintjes.
    Mijn vriend zelf staat buiten of in de schuur, als we bij anderen zijn zeggen we dat we dat liever niet willen, maar als ze het toch doen (tis HUN huis!) dan gaan wij zelf weg. Ik verbied niemand het, maar we zeggen wel dat we dat niet willen.
     
  18. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    ik vind niet dat jij kan bepalen of er bij iemand thuis gerookt word, ok als ze bij jou komen dat het dan niet mag, of buiten dat is je goed recht.
    Maar boos worden omdat hun in hun eigen huis roken??? vind ik een beetje ver gaan...

    ohhh ja en wat je vriend betreft tjah das wel logisch dat je een beetje boos word, ik rook ook wel eens (aleen als ik er trek in heb) maar doe dat eigelijk nooit waar mijn dochter bij is...
     
  19. tulip

    tulip Niet meer actief

    dan heb je groot gelijk en doet het er ook verder niet toe wat iemand van roken vindt, als jullie samen een afspraak hebben dan heeft hij daar zich aan te houden, ookal roken er nog 100 mensen op dat moment.
     
  20. Moedertjevj

    Moedertjevj Fanatiek lid

    1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende

    Ik ben niet boos geworden op hen, alleen op mijn vriend, er staat dat ik me ergerde.
     

Deel Deze Pagina