een virale virus?

Discussie in 'De lounge' gestart door HabibiAna, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Heeft iemand dat weleens gehad? Waarin uitte zich dat? Ik zou het mogelijk kunnen hebben, heb zo'n last van mn benen:(

2. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    uhm wat bedoel je precies hiermee viraal heeft dezelfde betekenis als virus; tis dus een beetje dubbel wat je zegt...? je hebt een virus; maar wat voor virus ?

3. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Haha ja dat zei de ha zelf;) heeft met mn spieren te maken.

4. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hmmm beetje raar dan dat hij zoiets zegt...

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Wazig...nog nooit van een virale virus gehood.
    Je kunt wel een virale infectie hebben....oftwel een infectie met een virus.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

voor die ha is het ook maandag :D

Heb er ook nog nooit van gehoord, dus ik kan ook geen antwoord geven op je vraag.

7. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik denk idd dat je dit bedoeld?

Een viraal virus is dubbel op net zoiets als een bacteriele bacterie:D

8. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik denk ook dat de HA een virale infectie bedoelt, maar daar wordt je bloed dan op nagekeken meestal en dan weet je vaak meer.

9. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ja, een virale infectie zou ze wel bedoelen.
    Vind haar sowieso niet echt snugger overkomen, ga naar een andere ha overstappen. Dit schiet echt niet op.

Virus-infecties (virale infecties)

Er zijn ca. 200 ziekte-verwekkende (= pathogene) virussen bekend, die zeer uiteenlopende ziekten kunnen veroorzaken (o.a. verkoudheid, griep, hersenvlies-onsteking, mazelen, pokken, koortslip, gordelroos, gele koorts, leverontsteking, AIDS, etc.).
    Virussen zijn zeer kleine, niet met het blote oog waarneembare micro-organismen, die DNA (o.a. herpes- en pokvirus) óf RNA (o.a. griep-, verkoudheids-, mazelen- hepatitis-, wrat-, HIV- en kanker- of oncovirussen, arbo-virussen, rode hondvirus, cytomegalo-virussen, etc.) bevatten.
    Virussen vermenigvuldigen zich (= replicatie) in cellen van andere organismen (= gastheer), waarna ze zich over andere cellen verspreiden en zich verder vermenigvuldigen.
    Na besmetting met een virus ontwikkelt het lichaam zelf meestal afdoende weerstand (= immuniteit) om de indringer onschadelijk te maken (bijv. natuurlijke weerstand tegen verkoudheid en griep). Dit is echter niet altijd het geval (o.a. bij HIV/AIDS).

Mogelijke verschijnselen (o.a.)
    De verschijnselen bij virus-infecties zijn sterk afhankelijk van de aard, de plaats en de duur van de infectie, van de conditie van het afweersysteem (= immuunsysteem) en van de algemene geestelijke en lichamelijke conditie.

10. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik heb dus erg last van mn benen, erge spierpijn en zak steeds door mn knie. Echt heel vaag.
    Ik heb mn dochtertje ook laten vallen en ben zelf gevallen:(
    Zegt ze ja kijk het nog ff aan:(

11. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Vertrouw je zelf om een paar dagen te wachten? Voor mij zelf zou ik dat ook als leidraad nemen, daarbij toegegeven dat ik niet altijd gezagsgetrouw ben naar artsen e.d.

Het is niet te beoordelen door de computer hoe erg het is. Er zijn verder een heel aantal virussen die spierpijn kunnen veroorzaken natuurlijk van griep tot polio. Maar er zijn ook heel wat andere mogelijke oorzaken. Kennelijk vermoed de huisarts een virus, maar weet niet welke anders had zij het waarschijnlijk wel gezegd.

Deel Deze Pagina