Ik heb geen idee, die van ons zijn 3 en 5 dus meer dan op oudjaarsdag een sterretje of knalerwten wordt het niet. Ik hoop dat het verboden is tegen de tijd dat die van ons zover zijn.
Zolang ze hier oud en nieuw vieren mogen ze het niet. Zeker niet onder hun 12/13. Daarna mogen ze helpen met bijv vuurpijlen ofzo. Mijn oom heeft 2 jaar terug zijn hand verloren door vuurwerk. Hoef ze dus niet uit te leggen dat vuurwerk gevaarlijk is. Ook is hij in de straat vorig jaar compleet afgebrand vanwegen vuurpijl die naar binnen vloog recht een doos met vuurwerk in die in de gang stond. Verder kopen we zowiezo nooit zwart vuurwerk omdat dit vaak ongecontroleerde rotzooi is. Geen keurmerk zeg maar. Ga geen risico lopen voor een paar tientjes. Mijn man steekt vuurwerk af en wij kijken op veilige afstand toe
Ik hoop dat het over een paar jaar gewoon verboden en afgelopen is met het vuurwerk. Achterlijk gedoe. Kost bakken met geld en goh wat gaat het toch slecht met de economie. Die van mij gaat het nooit mogen en als ik hem er ooit mee zou betrappen komt ie tot 2 januari nieuwe jaar niet meer buiten. Punt.
Vorige oud & nieuw mocht onze oudste zoon met mij mee een vuurwerkpakket kopen bij de fietsenmaker. Vond hij reuze stoer! We vierden oud & nieuw bij vrienden en de kinderen keken binnen naar de vaders die het vuurwerk buiten afstaken. Voor de zekerheid had ik wel vuurwerkbrillen gekocht, die moesten de vaders ook opzetten, om het goede voorbeeld te geven Als mijn jongens ouder zijn hoop ik dat ze verstandig met vuurwerk om zullen gaan, we zullen het ze in ieder geval wel proberen bij te brengen.