kinderen ergens anders slapen

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamadelon, 21 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Precies, hier ook niet en gaat ook niet gebeuren.
     
  2. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter slaapt gewoon verder :D, ze is even wakker als ze eruit gaat maar in de auto slaapt ze vaak weer verder. We hebben wel een speciale slaapzak voor in de autostoel dus ze hoeft niet uit de slaapzak, blijft gewoon lekker warm dus..
     
  3. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Ik persoonlijk zou mijn dochter niet meenemen naar zo'n feestje. Als ik er al zelf heen gewild had dan had ik er voor gezorgd dat ze bij mijn ouders kon logeren.
    Maar hou zelf ook niet van dat soort feesten, dus mijn keuze zou heel simpel zijn geweest:)
     
  4. siepie

    siepie Fanatiek lid

    28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Wij hebben wel regelmatig feestjes waar ook gedronken, gerookt, etc wordt.
    Onze dochter gaat wel eens een nachtje logeren of mn broer komt bij ons thuis oppassen.
    Soms gaat 1 van ons en blijft de ander lekker thuis.
    Vind dat geen probleem.
    Kleine gaat iig niet mee, slapen doet ze in haar eigen bed of in haar bed bij opa en oma.
     
  5. evenstar

    evenstar VIP lid

    22 jan 2009
    9.809
    3
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Heel eerlijk, nee feestjes hebben we gewoon bijna niet. Of een van ons gaat (vaak zijn het trouwens etentjes, niet echt late feestjes, dat is niet echt iets wat nog gedaan wordt in onze kring op de een of andere manier).

    Ik vind het voor kleine kinderen best een groot iets om zomaar ergens anders te slapen zonder ouders. Opa en oma zijn hier sowieso geen optie wegens 250 km bij ons uit de buurt. En hier in het Noorden kennen we niemand goed genoeg. Als we samen een keer uit eten zouden willen, hebben we wel wat mensen die zouden kunnen oppassen. Maar juist met feestdagen vind ik dat de tijd - die nu eindelijk es niet vooral aan werk opgaat - voor mijn kindje en mijn man is, en plannen we de rest daar om heen. Dus niet het kindje om de rest, zeg maar. ;)
     
  6. Cynthia1978

    Cynthia1978 Bekend lid

    26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Hahahah hier ook. Maar we gaan s'avonds wel naar feestjes. Zijn altijd veel neefjes en nichtjes bij. Dus vermaken zich wel.

    Als je geen oppas hebt zou ik 1 van de 2 (ouders) naar het feestje laten gaan.
     
  7. tulip

    tulip Niet meer actief

    Wij hebben idd niet vaak zo n feestje. En met een verjaardag gaat 1 van ons en bij familie gaat meisje mee om daar boven te slapen. Weer uit bed is geen enkel probleem ze slaapt zo weer verder. Maar wij kennen ook geen mensen die " andere" dingen gebruiken.
     
  8. marieke3

    marieke3 Fanatiek lid

    11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik neem mijn kinderen gewoon mee naar feestjes. Het komt niet vaak voor en die ene keer moet kunnen. Mijn oudste slaapt niet goed elders en die feest gewoon mee totdat ze ergens op een bank in slaap valt, zolang ze niet vervelend wordt en gezellig is moet dat een keer met uitzondering kunnen. Op sommige feestjes (die van mijn ouders) wordt veel gerookt, gedronken en er wordt ook geblowt (opa is aan het puberen) maar de ruimte is erg groot dus doen ze dat meestal aan de andere kant van het huis.
    Een feest waarbij drugs wordt gebruikt (iets anders als wiet) ga ik niet heen met mijn kinderen.
    Ik vind dat kinderen ook een beetje flexibel moeten kunnen zijn en moeten leren dat ze elders ook kunnen slapen. Voor de jongste nemen we het campingbedje mee.
    Ik moet zeggen dat echt de goede feestjes maar 1 a 2 keer per jaar voor komen.
     
  9. 2012mama

    2012mama Fanatiek lid

    12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou ze inprincipe dan meenemen...vind het fijn om mn zoonteje bij me te hebben, zeker met de feestdagen. Ons zoontje slaapt in principe ook wel overal, dus ik heb misschien makkelijk praten :)
    Als je echt denkt dat ze niet gaat slapen zou ik dus niet gaan, maar zou haar of allebei niet ergens anders laten slapen.
     
  10. 2012mama

    2012mama Fanatiek lid

    12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ja, dat doet Finn ook. Dat is bij hem geen enkel probleem
     
  11. angiebaby

    angiebaby Fanatiek lid

    12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    nou naar zo'n feest zou ik niet gaan ook al had ik geen kind gehad
     
  12. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier afgelopen weekend voor het eerst een 'feestje' gehad, mijn oudste wilde supergraag een keer bij de oppas logeren en de jongste zou naar mijn ouders gaan en wij zouden thuis mijn vriends verjaardag vieren met een groep vrienden van hem.
    Ik wil zelf niet drinken als de kinderen thuis zijn, dus zo kon ik ook weer eens een drankje drinken.
    Mijn ouders hebben het op het laatste moment afgezegd, maar de jongste slaapt gelukkig al maandenlang door van 19:30-8:00/9:00 uur. Dus die is gewoon thuis geweest en ik heb evengoed wel wat gedronken en het was wel weer eens gezellig (niet door die 3 drankjes hoor :p ), oudste heeft een heel leuk logeerpartijtje gehad voor het eerst, dus iedereen blij.

    Maar goed, met kerst en oud en nieuw zijn wij gewoon thuis en iedereen mag langskomen, maar ik drink zelf niet met beide kinderen. (ook niet meer met 1 kind, maar goed dit was een eenmalige uitzondering).
    Ergens naartoe waar gerookt (binnen???), gedronken en zelfs drugs gebruikt wordt? Mooi niet, mijn vriend en ik zijn niet voor niets een jaar uit elkaar geweest doordat hij aan de wiet zat, ik wil geen drugs meer in onze (en vooral zijn) buurt hebben.

    Ik ben best wel een muts geworden daarmee, maar ja ik vind gewoon als je kinderen hebt dat je prioriteiten bij hen moeten liggen en niet meer bij jezelf :)
     
  13. Triskele

    Triskele Niet meer actief


    totaal mee eens, ergens waar gedronken, gerookt en wie weet wat nog meer gedaan word, zou ik zoiezo niet in die omgeving laten rondbrengen (al is het slapend)

    Als het dan perse zou moeten dan zou ik iemand vragen om bij ons thuis op te passen maar echt NOOIT met de feestdagen zelf dat is onze tijd als gezin.
     
  14. Triskele

    Triskele Niet meer actief

    Ik moet er wel bij zeggen dat onze kinderen eigenlijk nooit oppas hebben of uit logeren gaan ja soms 1 nachtje bij opa en oma en dan blijven wij gewoon thuis met onze dochter (omdat zoonlief gaat logeren, die is oud genoeg om er zelf om te vragen of het mag, dus dan mag het van ons soms wel) dan laten wij onze dochter eens lekker opblijven en maken we daar een speciaal momentje van maar voor mezelf heb ik tot nu toe in 5 jaar tijd maar 1 keer gedaan (naar een musical geweest) en dan om 17 uur brengen en om 9 uur in de ochtend halen haha) en alleen bij mijn ouders die zien ze meerdere keren per week dus voelt als thuis (daar hebben ze ook hun eigen kamertje)
     
  15. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Al had ik geen kinderen gehad, ik heb sowieso geen behoefte meer aan feestjes waarop veel gerookt, gezopen en evt. ook nog drugs wordt gebruikt. Dus ik zou al niet meer gaan.
    Met mijn kinderen ga ik daar al helemaal niet heen (heb wel van die voorstellen gehad hoor). Mocht ik dat toch leuk vinden, dan zou ik oppas aan huis regelen of ze inderdaad bij opa en oma ofzo brengen. Hier zijn ze trouwens ook nooit allebei bij opa en oma uit logeren geweest, vast wel als ze ouder zijn, maar dat is hun keus, ik begrijp het wel dat ze dat niet willen, ze zijn niet meer zo fit als vroeger. Liever dat ze dat zelf inzien, dan dat ze teveel hooi op hun vork nemen.
     
  16. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nou ik zou mijn dochters echt niet ergens laten slapen waar ze dranken, drugs en weet ik veel wat nog meer gebruiken.... als je er dan toch zo graag heen wilt zou ik het zo doen dat 1 van jullie gaat en de ander lekker thuis blijft met de kids... alhoewel dat erg vreemd zou zijn aangezien het feestdagen zijn. die wil je toch samen met je gezin vieren lijkt me.... maargoed ieder moet doen wat hij/zij goed vind voelen....... maar je twijfeld zelf ook anders zou je dit niet posten.... ik zou zeggen, niet doen en vier het lekker thuis met je gezinnetje! drink savonds lekker een wijntje of borreltje samen als de kids slapen, lekkere hapjes op tafel ofzo.....
     
  17. Sisa

    Sisa VIP lid

    13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Heel simpel:
    Ik neem ons kind niet mee naar een feest, ongeacht of er nou wel of niet gerookt wordt, geblowd, gedronken, ze gaat niet mee, nooit.
    (ik heb trouwens nooit feesten waar geblowd wordt maar dat terzijde).
    Ze gaat dan logeren en heb ik geen logeeradres of geen oppas aan huis, dan gaan mijn man en ik beiden niet naar dat feest.

    En ik moet zeggen, ons meisje logeert gemiddeld 1x per 2 weken omdat wij een feest hebben, uitgaan, theater, noem maar op, dus het is zeker niet zo dat wij nergens komen.
    Maar een kind van bijna 3 (in ons geval) hoort niet thuis op een feest.
    En wat je aangeeft dat 1 kind al niet slaapt daar, wat heb je er zelf dan? Dan kun je niet feesten en in mijn ogen dan beter thuisblijven.

    Succes met je keuze!
     
  18. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Wat is dit voor een slaapzak?

    Ontopic:
    In eerste instantie zou ik zeggen; of één van de twee gaat, of we gaan met z'n allen niet.
    Dochter is nog maar (bijna) 7 maanden en hoewel dit soort situaties nog niet zijn voorgekomen vind ik het niet tof om haar ergens anders te laten logeren, midden in haar nachtslaap uit bed te halen en te verslepen of wat dan ook. Het ligt ook wel aan je kinderen natuurlijk.
    Ik zou er thuis lekker een eigen feestje van maken, doen wij ook en ik heb er echt zin in!
     
  19. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Feestjes waar dingen gebruikt worden gaat onze zoon niet mee(uit logeren dan dus), of we gaan allebei niet.
     
  20. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja ieder zijn ding natuurlijk...
    Maar ik zou mijn dochter niet "ergens" op de bank in slaap laten vallen midden op een feest.
    En als er gerookt wordt en geblowt (ook al is het aan de andere kant van de ruimte) dan ga ik niet. Punt.

    Bij vrienden van ons rookte de man in de keuken onder de afzuigkap en ze hadden zelf ook een baby. Daar kwam ik dus niet op visite.

    En ik ben trouwens niet anti rook. Ik rook zelf. Maar no way waar mijn kids bij zijn.
     

Deel Deze Pagina