kinderen ergens anders slapen

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamadelon, 21 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

    Jusi VIP lid

    4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Dat over de bank slapen gesproken: Op de verjaardagen van mijn schoonzus en zwager kwam ook altijd een gezin met 2 kinderen. Ondertussen zijn die 2 alweer pubers, maar toen ze nog kinderen waren en mee gingen naar die verjaardagen, sliepen ze ook altijd op de bank.
    Eerlijk gezegd vond ik dat maar raar, maar goed, dat ben ik.

    Debby, misschien een lullige vraag, maar toen je zwanger was, ben je toen wel gestopt met roken?
     
  2. marieke3

    marieke3 Fanatiek lid

    11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Gelukkig is het niet ergens maar bij familie thuis tijdens een feest met alleen bekenden, valt ze in slaap, breng ik haar naar bed.
    Op het moment dat je nergens meer heen gaat waar gerookt wordt isoleer je jezelf wel heel erg. Wij hebben een rookvrij huis maar ik kan niet eisen dat dat elders ook zo is waar ik met mijn kinderen kom. Zelf rook ik niet en mijn man alleen buiten in de tuin dus die keer dat mijn kinderen in het jaar in de rook zitten is op 1 hand te tellen en daar ga ik niet moeilijk over doen. Mijn kinderen zijn niet asmatisch, zou dat wel het geval zijn dan is het natuurlijk een heel ander verhaal.
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    @marieke3: nou, wij zitten echt niet in een isolement hoor en toch mijden wij plekken waar gerookt wordt. Ik vind dat kinderen daar niet horen. En er zijn meer dan genoeg mensen die daar rekening mee houden en even buiten gaan roken als we langs komen. Als ze mijn kinderen belangrijk vinden, doen ze dat wel voor ze.
     
  4. cc93

    cc93 Bekend lid

    10 okt 2010
    996
    2
    18
    Ik ga ook niet met mijn dochter naar feestjes.
    Wij laten haar dan thuis bij een oppas en gaan op tijd naar huis. Wil een oppas beslist niet later dan 23-24 uur oppassen. Heb zelf ook een keer opgepast en toen kwamen ze pas om 1 uur 's nachts thuis. Lag zowat te slapen op de bank toen en daarna nog naar huis nee dat was niks;)

    Is de bedoeling dat we toch wat langer blijven, bruiloft of een andere speciale gelegenheid, dan gaat ze bij opa en oma slapen.

    Wat wij nu wel met oud en nieuw doen is samen met haar oud en nieuw vieren bij vrienden. Gaan we overdag al heen (kan ze rustig wennen) en nemen we haar campingbedje mee + eigen matrasje. Blijven we met z'n allen daar slapen. Zij hebben ook twee kleine kinderen, dus dat is voor haar ook gezellig.

    Maar een echt feestje nee dat zou ik niet doen.

    aanvulling op het roken, wij roken zelf niet, maar die vrienden waar wij heen gaan wel. Ook onder de afzuigkap bij de keukendeur. Denk dat dat niet echt kwaad kan zo een keertje.
     
  5. Melanina

    Melanina VIP lid

    20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    kinderen horen niet thuis op volwassen feestjes.
    Ik zou als mijn DL niet bij onze familie kan slapen gaan wij niet,
    DL slaapt heel slecht bij anderen dus er zijn maar 3 logeer adressen waar ze slaapt.
    Nou gaan wij bijna nooit weg en al helemaal niet naar feesten waar meer gedaan word dan gerookt of gedronken.
    Wij zijn heeel huiselijk en vinden een etentje of een nachtje hotel met zijn 2 veel fijner en intiemer en qaulity time dan een feest,
    Voor DL 1 was ging ze nooit logeren.
     
  6. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ook hier een moeilijke slaper, in de zin dat ze op vreemde plekken echt niet gaat slapen. Als wij dus geen oppas kunnen krijgen, gaat een van ons of geen van beiden. Helaas pindakaas, dat is nu eenmaal zo als je kids hebt.
    Als ze wel erg gemakkelijk zou slapen, zou ik 'r wel meenemen en 's avonds terugrijden naar huis, als dat een enkele keer eens zo uitkomt. Niet naar het soort feestje waar jij het over hebt trouwens, maar daar voelde ik me als tiener en twintiger ook al nooit thuis, dus daar kwam ik toen ook al nooit :)

    Wat betreft roken: in een huis waar gerookt wordt, ga ik met Thirza niet slapen. Mijn schoonouders zijn wandelende schoorstenen en 5 minuten daar in huis zorgt ervoor dat je tot in al je porien naar de rook stinkt. Doen we dus niet.
    Mijn vader rookt ook, maar moet dat van mijn moeder onder de afzuigkap doen, dus daar slapen we wel, (maar Thirza dan altijd bij ons op de kamer, anders is de nacht echt rampzalig :().
     
  7. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Wij gaan heel af en toe wel. Onze kinderen slapen gemakkelijk en dus is het eigenlijk nooit een probleem maar ik heb wel liever dat mijn kinderen in hun eigen bedje liggen dus we beperken het wel.

    Ik kom zelf niet op feestjes waar overdreven veel wordt gedronken of drugs worden gebruikt. En roken vind ik zelf al heel vervelend.. ken eigenlijk geen mensen meer die in huis roken.
     
  8. mamavan2

    mamavan2 Actief lid

    29 jan 2011
    315
    0
    0
    Ik dacht voorheen altijd, voordat ik moeder werd, dat ik mijn kinderen altijd overal mee naartoe zou nemen, maar in de praktijk werkt het niet zo;)..mijn dochtertje slaapt kan nergens anders slapen en dus gaan we 's avonds nergens met haar naartoe. Als we op een verjaardag o.i.d zijn, dan blijven we vaak eten en gaan we uiterlijk half 8 weer naar huis zodat ze lekker in haar bedje kan slapen. Ik ben erg van de regelmaat, vind het gesleep met kinderen maar niets. Onze kindjes slapen lekker in hun eigen bedjes tot nu toe, wie weet gaat het in de toekomst natuurlijk makkelijker. Maar voor nu vinden we het prima zo. En waar gerookt wordt komen we zeker niet, wil mijn kinderen daar absoluut niet aan blootstellen.
     
  9. lioness74

    lioness74 Niet meer actief

    Ik vind het zelf helemaal niks om de kinderen mee te nemen naar feestjes.Ik ben dan niet op mn gemak.
    Heb liever dat ze thuis blijven met een oppas of bij oma gaan logeren.Zo vaak gaan we niet en als we dan een keer gaan wil ik ook het gevoel hebben dat de kinderen lekker thuis hun ding doen ,anders ben ik nog alleen maar met de kids bezig(die er dan geen bal aan vinden).

    Maar naar zulke feestjes die jij beschrijft zou ik ze al helemaal niet meenemen!Geloof me,vroeger kwam ik er vaak en ben zelf ook niet altijd heilig geweest.
    Maar juist daarom wil ik mijn kinderen daar niet aan blootstellen.
    Ik vind dat geen omgeving voor kinderen.
    Ik vind het bijna onverantwoord als jij er voor kiest om het wel te doen.
     
  10. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik hem bij prenatal gehaald, zit een gat in voor de gordel van de autostoel..
     
  11. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    uiteraard
     
  12. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik isoleer me niet hoor ;)
    Er wordt namelijk nergens gerookt als ik mijn kids meeneem.
    En ik heb vrienden en familie die dat respecteren en minstens een dag van te voren niet meer in hun eigen huis roken als ik op visite kom. En anders kom ik niet. Dan komen ze maar bij mij, kunnen we gezellig samen in de tuin roken...
     
  13. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Ik ga sowieso niet naar feestjes waar "andere dingen" gebruikt worden.
    En als er ergens gerookt word ga ik er niet heen met mijn kinderen, daarbij is mijn man longpatiënt dus die mijd rookplekken ook al.

    Het is dus niet vreemd als je niet gaat of je kinderen ergens anders onderbrengt.
     
  14. GaiaGaia

    GaiaGaia Bekend lid

    4 jul 2011
    650
    0
    0
    Mijn dochter zal nooit meegaan naar 'dat soort' feestjes, daar hoort ze niet thuis.
    Maar wij nemen haar wel mee naar verjaardagen en slaapt daar dan ook.
    Ze gaat dan gewoon op de normale tijd naar bed in haar campingbedje en dan halen wij haar er weer uit als we naar huis gaan. Hup, zo met slaapzak en al en als we thuis zijn gelijk in haar bedje.
    We hebben dit nu een paar keer gedaan en het vergt wat oefening, maar zolang we alles al in de auto hebben zitten en zelf al onze jas aan hebben als we haar uit bed halen en haar niet blootstellen aan andere mensen dan wijzelf (mijn vriend en ik) dan gaat het prima!
    Ze slaapt in haar eigen bedje al snel weer in. Soms ligt ze eerst nog wat te brabbelen en te lachen, maar valt vanzelf weer in een diepe slaap.
    Ik sleep het campingbedje wat mee hoor. Ook voor 's middags als ik ergens anders ben, dan gaat ze echt gewoon haar middagslaapje doen.
    Eerste kerstdag zijn we bij schoonouders en dan slaapt ze 's middags daar en tweede kerstdag zijn we bij mijn ouuers en blijven we daar 's nachts slapen met z'n allen.
    Tja...ik heb altijd gehoopt dat het zo zou gaan, want anders wordt je helemaal zo beperkt in je bezigheden.
     

Deel Deze Pagina