kinderen hier geen milde klachten, maar goed ziek.bij wie ook?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 81kaatje, 3 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 81kaatje

81kaatje Actief lid

26 mei 2015
    391
    43
    28
    Dames,

Overal lees je dat kinderen niet ziek worden,alleen milde klachten hebben of helemaal niet.
    Mijn kinderen zijn er wel degelijk heel erg ziek van(geweest)
    Zware hoofdpijn,hoge koorts,buikpijn met diaree en echt hoesten en benauwd.
    Ik vraag me oprecht af of die van mij de enige zijn of dat toch meer kinderen zo ziek zijn geweest.

groetjes Kaatje

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Wat vervelend!
    Mijn dochter is ook echt ziek geweest. 4 dagen koorts en heel veel hoofdpijn en erge keelpijn.ze is 9, maar lag als een 2-jarige op mijn schoot, om me heen. Bij mijn dochter in de klas nog 2 die echt ziek zijn geweest (van de 14 in de klas) en de dochtervan een collega ook. Ze zijn er dus wel genoeg.
    Na 2 weken ging mijn dochter weer naar school en ze is nog steeds snel moe en heeft regelmatig hoofdpijn.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Nee hoor zijn meedere kinderen die erg ziek worden.

Echt een flinke griep.

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Vervelend zeg! Hopelijk zijn ze snel opgeknapt.
    Ik had overigens verwacht dat mijn oudste zoon ook heel ziek zou worden, omdat áls hij ziek wordt, hij goed ziek wordt. Van de waterpokken is hij doodziek geweest en begin dit jaar heeft hij zelfs in het ziekenhuis gelegen als gevolg van een kinderziekte. Maar van corona heeft hij niet meer dan een dag keelpijn gehad. Zo vreemd hoe willekeurig het lijkt te zijn wie heel ziek wordt en wie niet.

5. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Hier ook, ik zit er nu middenin. Dochter is erg ziek, heeft ook astma dus al wat zwakkere longen. Bijna 2 weken verder maar ik zie haar niet volgende week naar school vertrekken....

6. 81kaatje

81kaatje Actief lid

26 mei 2015
    391
    43
    28
    sterkte en beterschap voor alle zieke en de mama's.
    hier dus ook voor de 2e week thuis.als er geen verbetering komt gaan ze ook nog niet naar school.het lijkt steeds de goeie kant op te gaan en dan ineens weer terug bij af.
    mijn dochter van net 2 die wil echt hele dag mijn wang als kussen gebruiken.

7. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.754
    7.302
    113
    Vrouw
    Wat sneu zeg! Mijn peuter is positief getest en die hoest elke verkoudheid zijn longen uit zijn lijf. Vooralsnog nu met covid niet, maar een benauwd kind lijkt me heel heftig.

8. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte gewenst. Onze zoon afgelopen februari ook heel erg ziek geweest, vooral die benauwdheid snachts zo eng. Ik dacht soms dat hij zou stikken. Ik sliep gewoon met hem in 1 bed omdat het zo beangstigend was. Zelf geen corona gekregen overigens.
    Hij is 3 weken thuis geweest, hij werd pas echt goed ziek in de 2de week. En bleef nog lang hard hoesten..
    Sinds hij corona gehad heeft, is hij op en af verkouden, keelpijn, lang hoesten. Nu ook al ruim 7 weken aan het snotteren. Vraag me af of dat nog iets is wat hij er aan over gehouden heeft oid..

9. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Mijn zoon was van corona niet heel ziek maar sinds corona wel veel en langdurig verkouden op en af, soms met zelfs maar een week er tussen. Ken ik niet van hem, maar het viel mij op.

10. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Wat naar om te lezen dat sommige kinderen er zo ziek van zijn. Onze dochter van 4 pikt elke verkoudheid op en hoest dan haar longen uit haar lijf. Nu is ze gisteren preventief getest, omdat haar zus Corona heeft opgelopen in de klas. Dochter van 4 bleek ook positief. Normaal is ze zo’n beetje chronisch verkouden, maar nu helemaal niks, geen snotneus oid. Er is dus geen pijl op te trekken. Ik hoop wel enorm dat het zo goed blijft gaan, kan natuurlijk alle kanten op..

11. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    dit is bij ons precies zo, zelfs toen we op zomervakantie waren aan zee in zuid frankrijk, was hij stront verkouden, hoesten en snotterig. Heel gek..

12. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Het zal dan toch misschien nasleep zijn, hoop dat het nog wel gaat verbeteren.

13. 81kaatje

81kaatje Actief lid

26 mei 2015
    391
    43
    28
    onvoorstelbaar dat het bij iedereen zo'n anders beloop heeft.

14. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik ben vorig jaar zelf ziek geweest (veel hoesten , hoge koorts echt griep gevoel terwijl ik dat nooit heb) maar dat was voor covid testen. Sindsdien wordt ik maandelijks ziek: ik krijg eerst een dag erge keelpijn, dan wordt ik heel verkouden en hoesten en dat dan bijna 2 weken lang etc etc. Bloed getest en alles is goed behalve dat ik antistoffen had tegen Corona. Ik test elke keer ook weer maar altijd negatief. Dus het lijkt bij mij ook een soort van nasleep te zijn. Maar lastig want ik ben dus nooit positief getest. Kan dus best dat het iets doet hoor bij je zoontje, ik herken in elk geval de klachten..

15. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Jeetje ook al! Je had wel antistoffen zei je, dus dan heb je corona gehad toch? Ondanks dat je geen positieve test had.
    Wat een naar virus is het.
    Zoon is een aantal weken na corona nog wat kortademig geweest bij inspanning (tijdens corona niet) en toen begon dus op en af die verkoudheid enz.

Ik hoop voor jou dat de situatie nog gaat verbeteren want elke maand 2 weken zo ziek is wel heel heftig!:(

Mapje vindt dit leuk.
  16. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ja ik heb het blijkbaar wel gehad maar ik had op het moment van de antistoffen test dat al 6 maanden lang en toen heb ik dus vrijwel elke maand getest omdat ik klachten had (en anders niet naar de dokter mocht) dus dan moet het daarvoor zijn geweest die keer dat Corona er net was. Het gekke is: ik ben net 9 maanden zwanger geweest en toen heb ik het niet gehad en nu, direct na de bevalling WEER. Ik moet zeggen dat ik wel altijd snel KNO klachten heb dus kan best die combinatie zijn. Voor nu heel irritant en binnenkort naar de KNO arts om te kijken wat er is. Want het is inderdaad enorm irritant…

oh ja, dat was dus het enige wat er uit alles kwam, antistoffen covid dus de huisarts zat ook het meeste in die hoek nu..

Hopelijk blijft je zoontje er ook niet te lang last van houden. Zeker als je zo jong bent…

sprits vindt dit leuk.
  17. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Wat bijzonder hè dat je tijdens de zwangerschap dan geen last hebt!
    Zo wonderlijk het menselijk lichaam.
    Ik hoop dat je meer duidelijkheid krijgt bij de KNO.

Mapje vindt dit leuk.
  18. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Hier is zoon ook zo ziek geweest. Heeft ook dagen plat gelegen, zitten lukte hem niet eens.
    Daarna nog weken last gehad van vermoeidheid en kortademig bij sporten.

19. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    283
    63
    Ik heb hier laatst de zelfde vraag gesteld. Ook mijn dochter was heel ziek.
    Overdag gewoon naar school geweest, ‘s middags niks aan de hand en ‘s nachts hoge koorts.
    Daarna heel veel hoesten, echt non stop tot aan overgeven toe.
    Ook had ze totaal geen eetlust.
    Ene dag leek het iets beter te gaan en de volgende dag weer veel zieker.

Het is een naar iets. Heel veel beterschap voor je kinderen!

20. MissXray

MissXray Niet meer actief

Ons zoontje is er nu ook heel ziek van. Zware hoofdpijn, koorts, buikpijn, snot. Afgelopen twee jaar geen ziekmelding gehad op school dus het is echt geen kind met zwak gestel ofzo.

Deel Deze Pagina