Kinderen in de auto bezig houden

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by GossipGirlxoxo, Jul 20, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hoe houden jullie de kinderen onderweg bezig in de auto. toen zoon klein was had ik voor elke pauze stop een klein kadotje voor hem als hij lief was geweest in de auto. Dingen als raamstickers. Een nieuwe dvd voor op het auto schermpje enz. Voor dochter ben ik nogal inspiratie loos. Ik heb nu wat mini kleur boekjes. Stickerboekjes. Een opblaasbare bal om tijdens een pauze stop even een bal over te kunnen schieten maar daar vermaakt ze zich in de auto niet mee. Ze is nogal snel wagen ziek dus iPad / schermpjes zijn voor haar niet ideaal. Ik heb nog een moppen boekje, ze is gek op moppen. Maar zoek nog wat spelletjes die leuk zijn in de auto. Ik zie online auto bingo kaarten om te printen dat lijkt me nog wel leuk. Maar wat zijn nog meer leuke kleinigheidjes om haar een beetje bezig te houden in de auto? Zullen luisterboeken een idee zijn bij wagen ziekte?

2. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Ha! Had net al gereageerd in je andere topic :roflmao:

Ik heb voor dochter nu;
    - TopModel sticker boeken, kan ze modellen mee aankleden. Dikke hit.
    - Water kleurboekjes van LOL, My little Pony enz
    - Paardenstickers en zo'n pen met 10 verschillende kleuren, wit kladblok
    - Bij de Zeeman reis editie van boter/kaas/eieren en auto Bingo met magneetjes
    - Bij de Lidl reis editie van 4 op een rij en wie is het
    - Puzzelboek groep 3 (geen idee meer waar vandaan)
    - Hele zak vol verschillende fidget toys
    - Ze neemt een paar barbies en LOL poppen mee om ze aan te kleden en hun haar te doen

Daarnaast verschillende films gedownload via Netflix en via Spotify de vakantie podcast van de Zoete Zusjes.

Denk dat luisterboeken juist heel fijn zijn! Is hier de ervaring wel, zelfs bij onze zoon van 2. Die wordt heel rustig van Woezel en Pip of Dikkie Dik verhaaltjes ;)

3. GossipGirlxoxo

hier kan ik wel wat mee, dank je wel voor de tips! Ga morgen gelijk op pad voor die reisspelletjes en ga via spottify de podcast van de zoete zusjes downloaden en wat luisterboeken downloaden.

Magnolia29 likes this.
  4. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

Nov 30, 2015
    11,454
    23,123
    113
    Female
    Mocht je ze niet kunnen vinden, bij de Etos heb ik gisteren ook dit soort spelletjes zien liggen!

GossipGirlxoxo likes this.
  5. GossipGirlxoxo

Thanks! Moet morgen toch een rondje stad voor de laatste boodschapjes en medicijnen voor op reis dus ga wel even snuffelen wat ik tegenkom. Intertoys heeft vaak ook wel reisspelletjes maar die vind ik altijd zo duur :oops: of ik ben gierig :roflmao:

Magnolia29 likes this.
  6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,083
    12,042
    113
    #6 Dubbelgeluk, Jul 21, 2022
    Last edited: Jul 21, 2022
    Mss kan je voor de zekerheid ook van die bandjes om de polsen bij je dochter om doen met van die bolletjes tegen wagenziekte. Mijn zoon heeft er helaas ook last van.

7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,083
    12,042
    113
    Nee hoor, vind ik ook. Oa Kruidvat en action zijn winkels waar je daar prima voor kan kijken.

8. MissXray

MissXray Niet meer actief

Hier ook twee wagenzieke kids, maar met een primatour pilletje kunnen zij toch gewoon lezen en ipad kijken.

Verder heb ik leuke robloxstickers gekocht, doeboek van de gorgels, een tina vakantieboek en hebben ze voldoende te eten en drinken achterin de auto.
    Knuffels en wat playmobil achterin en rijden maar.

Wij gaan dit jaar voor het eerst al heel vroeg in de ochtend rijden. Stiekem hoop ik dat ze ook nog even zullen gaan slapen.

GossipGirlxoxo and Mapje like this.
  9. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Voor iemand met wagenziekte klinken die luisterboeken 100x beter als de rest wat je opnoemt…

lezen/kijken in boekjes ed zijn echt een no go bij wagenziekte…

10. MissXray

Hier is 1 van mijn kids dus echt mega wagenziek, kan zo ieder kwartier spugen. Zeker in de bergen een drama. Maar met een reispilletje kan hij toch een film kijken in de auto. Had ik eerder moeten ontdekken.

11. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Dat is echt super fijn!

zoiets zou ik dan ook doen ts, scheelt een hoop voor je dochter :)

GossipGirlxoxo and MissXray like this.
  12. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Met wagenziekte zou ik ook gaan voor luisterboeken en fidget toys. Eventueel een klein blikje thinking putty, maar dat ligt er aan of je je dochter daarmee vertrouwt in de auto :p

Verder: geomag magneten met een klein metalen dienbladje, steekbloemen, Polly Pocket, smartgames (de kleine doosjes), vouwblaadjes, grafisch tekenbordje (bv deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/tekenbord-kinderen-kiraal-tekentablet-lcd-tekentablet-kinderen-grafische-tablet-kinderen-kindertablet-roze/9300000047848927/?bltgh=ols0Aa4JlIwZZNCi7KxGkQ.2_26.27.ProductImage)

13. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik ga zelf altijd voorlezen. Vind ik zo gezellig ook. Niet 8 uur lang natuurlijk. We wisselen af met muziek, podcasts en luisterboeken.

14. cw26

cw26 Fanatiek lid

Mar 6, 2015
    1,082
    310
    83
    Wij hebben 2 luister boekjes van Mees Kees, ik denk dat we ze al 15 keer gehoord hebben. En ik moet telkens om de dubbelzinnige opmerkingen lachen.
    En we hebben vaak auto bingo mee.
    Zitten vaak 2 of 3 x in het jaar toch wel zo'n 1000 a 1100 km in de auto, kadootjes nemen we nooit mee, geeft alleen nog maar meer zooi in de auto.
    Doordat ze van te voren weten dat ze het hier mee moeten doen, vragen ze er ook niet naar. Ze weten niet beter.

15. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,788
    18,968
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Misschien is de app MsNosy ook wel leuk. Dan wordt er om de paar kilometer een weetje verteld over de omgeving.
    Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd, omdat het niet handig combineert met muziek aan in de auto. En daar houden mijn man en ik dan weer van.

16. GossipGirlxoxo

die heb ik pas gekocht inderdaad, heb ook zo een antistatisch band onder de auto laten monteren dat schijnt namelijk ook nog weleens te helpen bij wagenziekte. De huisarts had me nog wat tips gegeven en ga een pilletje proberen maar een jaar of 2 terug begon ze direct te braken van de smaak van het pilletje nog voor we de auto in waren.

17. GossipGirlxoxo

Bedankt voor de tip! Besteld. Heb vandaag een reis editie van 4 op een rij en wie is het gekocht. Bij de big bazaar wat figet toys en morgen wil ik nog even kijken voor raamstickers. Dan heb ik voor elke tussenstop wel iets om uit te pakken.

rijo likes this.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

O dit vind ik heel grappig! Zeker omdat wij dit jaar letterlijk heel Nederland doorkruisen: Bergen op Zoom- Den Helder.

19. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Mijn dochter wordt ook snel wagenziek. Wat helpt is zo'n schermbevestiging aan de rugleuning van de stoelen ervoor, dat ze recht naar het scherm kijkt. En je kunt op de site van de bibliotheek ook gratis luisterboeken lenen en dus downloaden, dat doet ze ook veel. Dan moet je app online bibliotheek van de koninklijke bibliotheek geloof ik downloaden en inloggen met je biebpas, kun je gratis e-boeken en luisterboeken lenen.

GossipGirlxoxo, MissXray and rijo like this.
  20. MissXray

En voor iedereen die nu snel nog even naar drogist of apotheek rent voor primatour…dat had heel nederland al bedacht kennelijk haha. Ik greep mis dus ben voor een andere optie gegaan.

Share This Page