Kinderen in de ouder rol

Discussion in 'De lounge' started by goddess tear, Jan 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik geloof dat alles wel een beetje gezegd is.

Ik werd er gisteravond in ieder geval ontzettend verdrietig van.
    Deze mensen waren niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk blind......

En dan die loyaliteit van die kinderen, onvoorstelbaar.
    Dat meisje dat eerst ineengedoken zat te huilen van verdriet en even later lachend zei dat ze haar geweldige ouders nooit zou willen omruilen voor andere........... Toen brak echt mijn hart :cry:

Ik hoop dat deze reportage een staartje heeft gekregen en de instanties aldaar heeft wakker geschud. Deze mensen profiteerden naar mijn mening van hun kinderen en weigerden enige verantwoordelijkheid en waren enkel zelfstandig als hun dat zelf goed uitkwam (sigaret aansteken, biertje inschenken.........).

KAn het nog niet helemaal geloven.....

2. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Vaak is het probleem dat verstandelijk gehandicapte ouders onvoldoende inzicht hebben om de kinderen een goed en veilig thuis te geven en er goed voor te zorgen, maar vinden ze kinderen wel heel lief. Zij zien alleen een kindje, niet de verzorging e.d. erom heen, of dat ze ook ouder worden.
    De wet verbied ingrijpen als het niet hoogst noodzakelijk is. En die noodzakelijkheid is er pas als er sprake is van zware mishandeling van ouders naar kind. Belachelijk is dat, maar dat maakt wel dat er nooit voldoende begeleiding gegeven wordt aan zo'n gezin.

Share This Page