Kinderen in een 2 persoonsbed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door supermummy, 19 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. supermummy

supermummy Niet meer actief

Is alleen maar een vraagje, ik heb er nog niet echt goed over nagedacht;) Maar heeft iemand van jullie de kinderen samen in een 2 persoonsbed liggen? Wij hebben weinig plaats.
    Een stapelbed is nog geen optie als ze nog klein zijn.Mijn meiden zijn nu 10 maanden en 2 jaar. Over een jaartje wil ik ze samen op een kamer liggen, zou een 2 persoonsbed de eerst volgende 2 jaar kunnen?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Kun je dan niet beter een ledikantje naast een gewoon bed zetten? Tot jaar of 3 kan de jongste wel in een ledikantje en dan is de oudste misschien oud genoeg voor boven in een stapelbed.

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik zou zelf niet voor een 2 pers. bed kiezen, maar meer voor de optie van red88

4. supermummy

Ja het is sowieso pas voor over een jaar ofzo (tenminst dat denk ik) De jongste slaapt nu nog in haar ledikant bij ons op de kamer.

Maar vanaf hoe oud kan een kind dan bovenin een stapelbed?Is daar een leeftijd voor?Ik denk zelf toch pas vanaf een jaar of 6 of niet?

5. supermummy

Ooh ik heb de kamer eens gemeten en hij is 2.60 meter breed dus ik kan er ook gewoon 2 eenpersoonsbedden inzetten dan heb ik nog 75 cm in het midden over.

6. mroos

mroos Niet meer actief

@Supermummy, ik sliep vanaf 3 jaar op het bovenste bed van het stapelbed, zorgen dat er een hekje voorzit, dan kan er weinig gebeuren!

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    je zou de eerste jaren ook voor een peuterbedje en ledikantje of 2 peuterbedjes kunnen kiezen. Heb je meer ruimte en dan over een aantal jaar een stapelbed

8. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

je hebt ook 1 persoonsbedden met een bed er vast ondergeschoven voor logeren maar als de kleine s nachts aan de wandel gaat moet het wel veilig blijven uiteraard

9. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik zou 2 eenpersoonbedden nemen denk ik. ik heb ook wel gehoord dat kinderen samen sliepen maar ik denk dat ze mekaar makkelijker wakker houden. en als het past zou ik dus voor 2 bedden naast elkaar kiezen.

10. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

mijn oom heeft een tweeling en hij heeft toen een bed gekocht waarvan je dus ook een stapelbed kan maken nu mn neefjes wat ouder zijn heeft hij de bedden weer los gemaakt en slapen ze apart.
    miss is dat een optie? mn oom had die gehaald bij de ikea..

11. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Het klinkt heel raar om 2 kleintjes in een 2 persoonsbed te laten slapen, maar nu ik er eens over nadenk, zou ik niet weten waarom dat eigenlijk niet zou kunnen. Ik kan tenminste geen goede redenen bedenken waarom twee 1-persoonsbedden wel kunnen, maar een 2-persoonsbed niet. Tja, je hoort het niet vaak, maar dat betekent toch niet dat het niet kan?

Het enige wat ik kan bedenken is dat je ze niet afzonderlijk kan instoppen. Maar dan zou je misschien 2 losse matrassen kunnen nemen. Verder zie ik eigenlijk geen bezwaren. Misschien dom van me, maar ik zie echt niet waarom het niet zou kunnen... :);)

Liefs Allistair

Deel Deze Pagina