Wij wonen in een eengezinswoning met genoeg slaapkamers, maar mijn kinderen delen ook een kamer, vinden ze veel gezelliger TO, volgens mij doe je het prima. Je hebt nog nooit klachten gehad, dus de onderburen zullen wel geen last van jullie hebben.
Als jullie daarmee tevreden zijn is het toch goed? Ik zou dat niet zijn. Maar besef ook dat je soms geen keuze hebt. Zeker niet in grote steden of met een beperkt budget. Verder is dit een openbaar topic waar iedereen zijn mening mag geven. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn
Je hoeft het zeker niet met elkaar eens te zijn, maar hoor je zelf dan niet hoe het over komt? Ts woont in een prima flat/appartement en zoals jij erover praat met behelpen en soms geen andere keuze hebben doe je net alsof ze in een opvang van het leger des heils zit.
Wanneer ga jij nu eens nadenken over wat je zegt? In talloze topics wordt je hierop aangesproken, maar je blijft doen alsof jij het zo goed voor elkaar hebt. Heb je dan echt niet door hoe je overkomt? Wil je het niet zien of nog erger, ben je echt zo dom en oppervlakkig?
Volgens mij heb jij ze niet allemaal op een rijtje hoor?!? In elk topic geef jij zulke achterlijke antwoorden wat totaal niks met de vraag van TS te maken heeft. Wat een achterlijke opmerking zeg alsof ze in een krottenwijk woont ofzo. Dat jij niet tevreden bent met een flatje prima zeg. Sommige kunnen niet anders alsof je zo een huis kan huren of kopen?
Hier ook een snel tevreden mens Die in een flat woont en zwanger van de 2e is. Zoon is een uitslaper en moeten we wel vroeg op dan zijn we redelijk snel weg niet bewust hoor maar zo gaat het gewoon. Overdag mag zoon gewoon spelen al hebben we wel een speelkleed en wil zo min mogelijk deuren horen en geschreeuw en gegil. Probeer er rekening mee te houden voor de buren maar er mag wel geleefd worden. Buren hoor ik ook wel eens als het bij ons heel stil is of dat ze een keer hard de muziek aanhebben. Leven en laten leven moet zeggen woon heerlijk en aardig rustig. Enige jah we hebben geen tuin maar wij kennen wel de speelpleintjes enz in de buurt dus geen probleem.
Moet zeggen ken heeeeel veel huizen gewoon eengezinswoningen waar de geluidsoverlast nog veel erger is en zelfs mensen zonder kinderen. Dus tjah ook een flat zegt niet altijd wat hoor. Kom ook in hele dure grote appartementen waarbij je de buren gewoon hoort.
Als we allemaal zo willen wonen als @Amberxx hebben we 4 x zo grote aarde nodig TS: klinkt alsof je het hartstikke netjes doet voor je buren! We zijn met de oudste gestart in een appartement met 3 slaapkamers. Ik mis het nog steeds wel eens! (Vanwege werk later verhuisd naar een andere stad.) Wat vond ik dat fijn: alles op 1 etage, kindje in de buurt als ik de was aan het doen was ofzo, zonder dat ik de hem de trap op moest nemen.
Tja nogmaals een openbaar topic waar iedereen zijn mening mag geven. Zelfs jij mag wat vinden! Dat mag ik dom vinden. Aan een topic vol ja knikkers (zoals er zoveel zijn hè heeft niemand iets.
Dat is zeker waar! Er is natuurlijk ook te weinig ruimte. En daarom is het prima dat mensen met kinderen daar ook willen (blijven) wonen. TS is er blij mee. Dus voor haar werkt het wel (voor mij absoluut niet). Iedereen is anders gelukkig.
Natuurlijk hoeft niet iedereen een ja knikker te zijn, maar mijn topic was gestart als vraag in hoeverre andere rekening houden met hun (onderburen) in de ochtend als je spelende kinderen hebt. En dan daar een reactie op geven dat het behelpen is met kinderen op een flat en dat ik moet gaan verhuizen vind ik niet echt een reactie op mijn vraag en eigenlijk ook geen toevoeging of ja/nee knikken. Je antwoord had echt 0,0 met mijn vraag te maken
Hier ook een tevreden flatbewoner. We hebben net zoveel woonoppervlak als een doorsnee eengezinswoning en meer dan genoeg opties buiten. (Parken, speeltuinen, heel brede stoepen, allerlei voorzieningen als musea, binnenspeeltuinen etc). We hebben een vrij moderne flat waar kinderen in de minderheid zijn, maar ze zijn er wel. Ik heb meer last van de hangjongeren buiten de flat dan van de medebewoners. Heel af en toe hoor je een feestje, en ik heb weleens een baby horen huilen. Alleen verbouwingsgeluiden dragen ver, maar ook dat is maar soms, en er worst in het algmeeen goedcrekening gehouden met de vriendelijke tijden. De buren naast ons hebben weleens geklaagd als zoontje erg dwars was en huilde bij de liften als we s ochtends weggingen, maar verder is geluid hier geen probleem. Ik doe zelfs HIIT/plyo s avonds laat op een dikke mat! En wat betreft een flat als minderwaardige woning: in de huidige woningmarkt leg je hier in de stad rustig een half miljoen of ruimschoots meer neer voor veel "flatjes", ook buiten de A-lokaties. (Niet de mijne hoor, al is die ook in waarde verdubbeld in 5 jaar tijd). In ons gammele woningbouwflatje hoorde ik de onderbuurvrouw snurken in de babykamer (de schat was hoogbejaard en hartstikke hardhorend, dus die klaagde niet over geluid) en bonkte de bovenbuurman op de vloer als dochter hard huilde. Zolang wij elke zondagavond zijn dronken ruzies met zn vrouw live konden meegenieten, voelde ik me daar geen moment schuldig over.
Blijf het bizar te lezen dat er buren zijn die op muren/vloeren bonken als er kinderen huilen. Daar zou ik me ook echt niet schuldig over voelen, zeker niet als je idd van zijn ruzies mee kan genieten. Gelukkig is het hier niet zo gehorig, het scheelt ook zeker dat we 2 woonlagen hebben, overdag zit er dan nog een woonlaag tussen. Maar de avonden en ochtenden zijn dan wel eens lastig, omdat je dan wel direct boven/onder elkaar zit. Fijn dat jullie nu inmiddels in een fijnere flat wonen!
Ik woon ook in een flat met 2 druktemakers. Ik hou wel rekening met de benedenburen, zeker omdat de kinderen vaak al heel vroeg wakker zijn. Gelukkig heb ik hele begripvolle buren, ze maken er geen probleem van als ze eens wat horen.