Ervaring Vrouw Kind Centrum - MST Enschede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lies2012, 22 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Momenteel nog woonachtig in het westen van het land, maar over een maand verhuizen we terug naar Enschede.
    Ik wil graag in het VKC bevallen in het MST Enschede.

Heeft er iemand ervaring met het bevallen in het VKC?
    Lagen jullie na de tijd alleen op de kamer?
    Zouden jullie het weer doen?
    Gingen jullie na de bevalling direct weer naar huis?

Ben er trouwens wel eens geweest toen schoonzus was bevallen via een keizersnede. Zij lag alleen op de kamer omdat het rustig was, oorspronkelijk een tweepersoonskamer. Ben vooral benieuwd naar de poliklinische bevallingservaringen in het vkc.

Alvast bedankt :)

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ben er bevallen. Wel medium risk bevalling. Met mijn eigen VK, en een verpleegkundige van het ziekenhuis. Normaal is dat de kraam als je geen indicatie hebt. In praktijk is er verder niet zoveel verschil met poliklinisch, mits er niks geks gebeurd.. Dat gebeurde gelukkig niet bij de tweede..

Ik vond het een prettige kamer, niet zo steriel en ziekenhuisachtig als de oude kamers. Staan lekkere stoelen, fijn kleurgebruik, geen medisch spul in zicht. Pas later worden de kasten open getrokken, je bed verbouwd, maar dan ben je er ook wel aan toe ;)

Bij mij is de VK bijna de hele tijd erbij geweest. Samen met de stagaire. De verpleegkundige kwam af en toe binnen lopen. Ze is alleen even gaan lunchen. Alleen ik ging niet zo lekker even, toen was de verpleegkundige er snel en die heeft de vk opgehaald.

Als ik nog eens moest bevallen zou ik het daar ook weer doen. Prima omgeving. De eerste is geboren in de oude verloskamers van het MST. Dat was echt een ziekenhuiskamer, allerlei materiaal, gelijk een echt bevalbed, niet echt een plek om te ontspannen. (Maar daar was de situatie toch al niet naar).

De jongste is om kwart voor 3 geboren. Ik heb daarna nog even rustig gedoucht, de kleine gevoed en even bijgekomen. De verpleegkundige kwam af en toe even kijken en hield me in de gaten. Rond 5 uur was ik weer thuis.

3. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ik ben daar bevallen en ik vond het geweldig.
    Fijne kamers, wel een tweepersoons kamer na het bevallen maar omdat het niet druk was had ik hem voor mijzelf. Geluk gehad want mijn kamer zouden ze als laatste volzetten met iemand anders..

Ik heb twee dagen moeten blijven, ze had in het vruchtwater gepoept en risico op ppd. Ik zou trouwens ingeleid worden de dag erna, maar mevrouw wou toch eerder geboren worden.

Omdat mijn familie 2 uur rijden was en partner niet te pakken kreeg heb ik de bevalling helemaal alleen gedaan tot 9cm met behulp van het geweldig personeel daar. Mijn kraamzorg werkt daar nu ook, echt een hele fijne tijd daar gehad.

Super personeel, fijne kamers.

Ik ad ook een bad op de kamer waar ik ging bevallen, super want ik heb de weeen daar lekker in opgevangen.

Ik zou het zo nog een keer over doen.

4. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Ik ben daar ook bevallen. Ik ben met de ambulance binnen gebracht! Ze stonden letterlijk bij de lift op me te wachten. Mijn man was nog onderweg. De zusters wouden wachten maar de gynaecoloog en ik vonden dat geen strak plan. Dus op het moment dat ik wou beginnen met persen kwam mijn man gelukkig binnen. Hij had net zijn jas uit en onze dochter was al geboren. Het is allemaal super snel gegaan. Ik had een super gynaecoloog en de zusters waren super. Ze hebben ons goed verzorgd ik ben 2 uur naar de bevalling weer naar huis gegaan. Een paar weken later kwam ik de zuster in de stad tegen. En ze herkende ons gelijk.

5. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    ik ben daar 2 keer bevallen, wel is het beide keren uitgelopen op een keizersnede. bij de oudste lag ik op de oude verloskamers en bij de jongste in het vrouw kind centrum. erg mooie kamers, vriendelijk personeel. na de eerste ks kreeg ik voor de eerste uren een kamer alleen, later een 4 pers. kamer en bij de jongste heb ik de hele tijd alleen op een kamer gelegen. zeer fijne kamer met alles erop en eraan en erg ruim. ze zijn er zeker erg op vooruit gegaan met het vrouw kind centrum.

6. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Dank jullie wel voor jullie reacties, doet me goed om te lezen :).
    Ik ga natuurlijk nog even een rondleiding aanvragen, maar ervaringen van anderen zijn altijd prettig om te lezen.

Nogmaals bedankt :)

Deel Deze Pagina