Mijn dochter gaat over 2 maanden naar Amerika. Dan neemt ze natuurlijk geld mee. Maar hoe zit dat met betalen eigenlijk? Want ze gaat uiteraard niet met cash geld op zak lopen en je kan daar niet overal met een bankpasje betalen en een cc betaal je je blauw aan rente. Als het echt niet kan word het de cc maar zijn er nog andere manieren toevallig? Ervaringsdeskundigen hier? Bedankt!!!
In Amerika betaalt zowat iedereen met een creditcard. En hoezo kan ze niet met cash lopen? Kleine beetjes zijn toch niet erg of wel?
ik weet niet hoelang je dochter naar amerika gaat ?! heeft zij haar esta al aangevraagt ? wij zijn net een paar dagen terug en hebben echt alles met de kreditkaart betaalt ,bij onze kerditkaart is het zo dat wij 21 dagen tijd hebben om het af te betallen en daarna komen pas de rente dus opzich valt dat dan toch wel mee pinnen in het buitenland kost ook geld ?!
Nee kleine beetjes niet maar ze neemt 2000 euro mee. Dus ja, cash is prima maar inderdaad klein beetje. Dat ga ik hier wel voor haar omwisselen sowieso. Maar ze is nu 19, zou ze bijvoorbeeld een studentencc ofzo kunnen aanvragen? Want een gewone cc lukt natuurlijk niet
Dan gewoon cash op zak als een creditcard niet gaat en elke dag 100 dollar ofzo meenemen. In Amerika vliegt je geld eruit...
Ben 6 jaar terug voor 3 maanden in amerika geweest en kon gewoon pinnen met mijn pinpas. Had voor eerste weken geld mee cash en toen bij een pin automaat geld gehaald. staat er een rood/blauwe Maestro logo op de pinpas?? Dan kun je bij elke bank en winkel pinnen.
voor een kreditkaart heb je een inkomen nodig boven de 1500( bij ons werd hij goedgekeurd met iets meer inkomen maar ze zijn wel super streng) dus weet zo ie zo niet of ze die krijgt ! maar het is gewoon heel lastig , je kan zo ie zo die 2000 euro op je kreditkaart zetten waardoor je dus ook geen schulden maakt net zoals een bank rekening zeg maar pas als het geld op is dan ga je rood staan op je kreditkaart! maar het houdt dus ook in dat ze een oneindig limiet heeft wij konden op de kreditkaart tot 2500 euro lenen , maar zo ie zo heeft ze een kreditkaart nodig om haar esta aan te vragen anders komt ze amerika niet in !
Volgens mij is het ook gewoon goedkoper om je pinpas mee te nemen en daar het hele bedrag op te nemen dan van te voren al in Nederland geld om te wisselen. Toen ik in SF was heb ik ook gewoon gepind en niet van te voren in NL omgewisseld.
Dank jullie wel Zal voor de zekerheid nog even navragen hoe en wat bij de rabobank Die esta vragen we vanavond aan, dat kan gewoon online. Hebben jullie nog meer tips en opties, ik hoor ze graag aan
kan inderdaad online kijk goed na dat je wel een 0 gebruikt in de plaats van een o voor ons waren wel 10 mensen die dit fout hadden gedaan bij hun paspoort nummer ! en moesten de esta overnieuw aan vragen of mochten niet mee! en hou je kreditkaart bij de hand om te betalen de esta aanvragen in het engels is goedkoper dan de nederlandse versie https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ ook moet als ze gaat vliegen bij het in checken door geven wat het eerste adres is waar ze verblijft. dus dat ze die bij de hand heeft! verder is amerika streng met invoeren van bepaalde dingen dus even uitkijken en na kijken wat je mee neemt ! als ze alleen een stoel in het vliegtuig boekt moet ze deze voor de terug reis her bevestigen nummer staat vaak op de papieren van het reisbureau!
Je hebt ook cc kaarten waar je zelf iets op kan overmaken, een soort debetkaart dus kei handig en vind ik dat je niet zonder kan op reis waar dan ook heen maar Amerika is wel het land van de cc kaarten hihi
inderdaad en volgens mij kan je die halen bij het gwk . maar als je google op prepaid kreditkaart kom je er ook een hoop tegen
Je kunt inderdaad niet overal pinnen met je pinpas, niet alle winkels accepteren dit. Ik weet dat je vroeger bij oa Walmart kon pinnen en dan gratis extra geld op kon nemen. Ik hoorde nu alleen dat dit niet meer kon. Ik zou haar een gedeelte cash meegeven en de rest dan pinnen bij ATM's, Wij doen altijd bijna alles met de CC, vinden wij het fijnste.
Toen ik nog studeerde had ik een studentenrekening bij de Postbank met gratis creditcard! Afbetalen niet mogelijk. Aan t einde van de maand werd t bedrag wat je had uitgegeven automatisch van de rekening afgehaald. Neem aan dat nu het ING is het nog wel t zelfde zal zijn. Anders ff checken.