weer buren..jullie mening/advies graag

Discussion in 'De lounge' started by tuc, Oct 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Onze buurman is een ontieglijke zeikerd...eerst al problemen over het parkeren gehad (wonen in rijtjeswoning met openbare parkeerstrook, maar hij wil niet dat wij onze auto voor zijn huis parkeren) daar wil ik nu verder ook niet op ingaan want dat is al eens besproken maar nu het volgende:

Hij vindt dat wij wekelijks het onkruid moeten weghalen uit onze tuin omdat hij daar last van heeft:(...ten eerste heb ik daar geen tijd voor en ten tweede wil ik niet dat mijn buren bepalen hoe ik mn tuin bijhoudt. Dat hebben we normaal en duidelijk uitgelegd: dat we dus geen tijd hebben en dat het onze verantwoording is en wij dat dus ook zelf bepalen. Nu haalt hij het dus zelf weg en gooit ons tuinpad ermee vol.

Ik ben echt om te spetteren nu.

2. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    K had vroeger ook zo'n k*tburen.

Maar hier maak ik op dat hij in jullie tuin komt zonder jullie toestemming, dit is volgens mij een overtreding.
    Ik zou dit aankaarten bij de wijkagent.
    Moet hij trouwens veel doen om in die tuin te geraken: want als hij ook nog eens over poortjes gaan kruipen of tuindraad naar beneden gaat trekken zou ik zeker stappen ondernemen (wat met eventuele schade?)

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Wauw....volgens mij kun je hem dan aangeven bij de politie dat hij op jullie terrein komt.

Verder: wat erg zeg...bah. Ik dacht dat wij erge buren hadden. Maar die kijken gelukkig alleen maar kwaad als we die zien...die bepalen niet wat ik wel en niet doe in en om het huis ( in wel een beetje...maar ach)

Ik kan me voorstellen dat je heel kwaad bent.

Wijkagent misschien inschakelen?

4. tuc

tuc Niet meer actief

Hij loopt gewoon het tuinpad op en gaat in de tuin staan.

5. Amare

Amare Niet meer actief

Ik zou demonstratief alles terug in de tuin gooien.

Maar dat ben ik, word altijd wat dwars van zulk gedrag :D

6. tuc

tuc Niet meer actief

Dat heb ik ook gedaan:) maar tis geen oplossing, wil gewoin dat dit stopt.
    Wij zijn geen lastige mensen veroorzaken nooit overlast...

7. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Dit mag niet eens, valt volgens mij onder huisvredebreuk.
    En dan erbij waar bemoeit hij zich mee, ik denk dat ik nu met mijn heerlijke hormoontjes blij moet zijn dat het mijn buurman niet is, had hem heeeelll eeg duidelijk gemaakt dat ik hier niet van gediend zou zijn.
    Vind dat nog associaler dan dat jij wat onkruid in je tuin hebt staan!

8. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    Zo he, dat is bijdehand!

Zelf zou ik vragen of hij ergens mee zit of problemen mee heeft, aangezien dit geen normaal gedrag is. Maar goed ik ben erg recht voor zijn raap.

Je zou het inderdaad beter op kunnen nemen met de wijkagent, aangezien dit misschien één situatie is, maar aanleiding voor meer.

Oja, hoe hoog staat het onkruid trouwens? :D Als het een meter hoog is dan zou het ook geen gezicht zijn haha :p

9. tuc

tuc Niet meer actief

Over het parkeren is ook een heel probleem geweest...hij zei als hij mijn auto nog een keer voor de deur zou zien hij andere maatregelen zou nemen...nu is het een man van 70 dus ben daar niet bang voor maar ben er klaar mee.

nee tis geen meter hoog;) gewoon wat bedekking van de grond, maar ook al was het zo dan heeft hij daar toch nog niks mee te maken?

10. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    Ik had zo'n zeikwijf als buurvrouw.
    Die stond mijzelf voor h*er en al uit te maken op straat, ze belde zelfs eens de wijkagent omdat ik een paal had uitgedaan die in MIJN tuin stond. Ook heeft haar zoon eens mijn voordeur ingetrapt terwijl hij dronken was, toen ik riep dat hij moest stoppen omdat ik 2 kleine kinderen in huis had riep hij "dat ik maar moest stoppen met fokken en dat ik vieze,vuile h*er was".
    Gezellige buurtjes dus.

Maar ik ben eens uit mijn kram geschoten en heb haar eens een halfuur stan uitmaken voor t vuil van de straat en dat ik haar wel zou weten vinden(ik ben zo niet, maar toen is er een halfuur de ergste verwijten uit mijn mond gekomen).
    En dan is ze er mee gestopt.
    Mijn ervaring is dat als jezelf eens goed opkomt voor jezelf dat ze dan wel inbinden (we hebben hier ook zo'n collega, als ze weer begint te blaffen, moet je eens goed duidelijk maken wat je ervan vindt)

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahaha ik zou het wel handig vinden. Ik zou hem vriendelijk bedanken en het onkruid even opvegen :D

Oeh, en dan het liefst even aanbellen en zeggen 'Goh buurman, wat vind ik het toch fijn dat u mijn onkruid uit de tuin haalt, heel erg bedankt!' Met je allerliefste glimlach, en het liefst nog even een handje geven.

12. Imensa

Imensa Niet meer actief

En nog even melden dat de achtertuin ook gedaan moet worden

13. Slagroomsoesje

Slagroomsoesje Niet meer actief

Wat heeft de buurman in zijn voortuin staan???

Ik zou dan even zijn voortuintje gaan doen..en zeggen dat je je aan dat of dit bloempje/struikje stoort. Maar dat ben ik dan he ;)
    Misschien leert hij het dan af..

14. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

Dec 30, 2006
    2,296
    28
    48
    Gent
    mss nog een tip: kan je geen foto maken als hij bezig is of in je tuin staat.
    Heb je toch wat meer als je gaat overleggen met de wijkagent.
    Overigens lmijn buurvrouw was tachtig,lijkt alsof die oudjes collectief aan soort van hersenverkalking leiden waardoor ze zo asociaal worden.

15. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Noujaaaa, wat een mafketel zeg!

16. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Haaaahahahaha prachtig dit :D

17. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam
    Wow ik zou echt flippen hahahaha. Maar dit is niet de goede manier om het aan te pakken. Zo'n oudje smult daar van denk ik. Heeft toch de hele dag niets beters te doen.

Misschien is de beste manier inderdaad om hem vriendelijk te bedanken voor het weghalen van het onkruid. Als hij doorheeft dat je het vervelend vind dan gaat hij waarschijnlijk gewoon door.

Dus lekker laten opruimen door hem, en hem vooral complimenteren.. Als het echt de spuigaten uitloopt inderdaad wijkagent inschakelen of John&Natascha Froger ;)

18. carebear

carebear Niet meer actief

En een tuinsetje erbij geven om eventuele mos tussen de tegels weg te halen.
    Binnenkort een sneeuwschep in de tuin zetten.
    En na de winter bollen geven die hij kan poten?
    Komt het tuinsetje dan ook weer van pas.

;)

19. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou er een filmpje van maken en op youtube zetten.... zal um leren...

20. knap

knap Niet meer actief

Leuke buurman.

Maar zou het voor als nog netjes oplossen.

Loop er naar toe. Kijk hem aan zeg wat je te zeggen hebt en als hij het nog een keer doet dat je de wijkagent gaat inschakelen.

En vertel er dan ook meteen even goed bij dat hij in overtreding is wat betreft het betreden van jou pad. En hij zich dus schuldig maakt aan (huis vrede breuk en vandalisme)

Maar alles duidelijk en ook met en brief er bij zo als boven aan gegeven.

succes er verder mee.

Share This Page