Kinderen mee naar de wc( baby/peuter.)

Discussie in 'De lounge' gestart door knap, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo85

Jo85 Niet meer actief

ja dat mag nog nu je kindje heel klein is...
    Ik zit 9 van de 10 keer ook op het toilet met mijn zoontje naast me. Hij volgt echt wel zodra ik naar het toilet ga.
    Heel af en toe kan ik even stiekem weg glippen om alleen naar het toilet te gaan. echter heb ik dan weer een van de honden mee omdat die niet alleen met mijn zoontje in de ruimte mag wezen.

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Nee hoor niet raar.hier komt ze me ook vaak achterna.op schoot vind ik trouwens niks dus dat gebeurd echt niet.dan maar ff pech voor een paar minuutjes

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Hier ook hoor... fien vindt dat ontzettend interessant en knijpt haar neus dicht en zegt bah.. vaak rent ze dan lachend weg.. maar ze weet nu dus wel wat de bedoelling van het ding is.

4. Janna

Janna Fanatiek lid

Mijn dochter gaat regelmatig wel met mij mee naar de wc. Toen ze baby was, nam ik haar niet mee. Ik ben er pas mee begonnen toen ze ongeveer anderhalf was en ik haar oud genoeg vond om kennis te maken met een wc, wat je daar eigenlijk doet, zindelijk worden, enz. Ik zette haar dan vaak op het potje naast me. Na verloop van tijd kwam ze zelf met het potje aandragen en ging ze naast me zitten, als ik op de wc zat. Ze gaat zeker niet bij me op schoot.

Het is niet zo dat ze mee moet, maar als ik naar de wc ga, begint ze meestal te gillen zodra ik de kamer uit ben en dat houdt niet op tot ik weer terug ben. Het maakt daarbij niet uit of ik vertel dat ik naar de wc ga of niet. Als ze lekker aan het spelen is en ik zonder dat ze het doorheeft de kamer uit glip, begint ze alsnog te gillen zodra ze door heeft dat ik er niet meer ben. Ik zit gewoon rustiger op het toilet als ik haar heb meegenomen.

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik neem ze niet mee naar de wc (hoewel bij openbare toiletten wel zodat ik ze in de gaten kan houden) maar ze komen weleens binnenlopen, ik laat de deur altijd open als er verder niemand is.

Als ik wat langer op de wc zit :D stuur ik ze vaak wel weer weg.
    Op schoot hebben ze vroeger regelmatig gezeten, maar eigenlijk alleen als ze moesten huilen ergens om. Niet voor de gezelligheid :)

6. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ze gaat vaak mee omdat ze anders gaat huilen als ze alleen is en mij dus niet ziet, maar prettig vind ik het niet, ik heb een probleem met mijn darmen en kan soms 1 week tot weken niet gaan en dan zit ik vaker een half uur en een verstopping en kan ik niet tegen gepraat of gejammer omdat ik me moet concentreren.

Als ik ongesteld ben, wissel ik nooit mijn tampon of wat dan ook waar ze bij is, dat vind ik echt niet prettig en als ze het begrijpt zal ze dat heus wel 'door' vertellen uit enthousiasme ofzo, en dat vind ik nogal prive.

7. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Niet ol schoot, maar ze wil dan ook op het potje. Dus ze zit dan voor me op haar eigen potje.

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb mijn dochter wel een tijd voor de deur laten zitten maar dat was meer om te voorkomen dat ze weer iets uit ging vreten of ergens opklimmen...

Duurde een paar weken geloof ik...

9. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Af en toe komt ze toevallig even kijken maar meestal niet, dat komt omdat als de wc deur openstaat mensen me op straat kunnen zien zitten... dus dat doen we maar niet.

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.679
    1.440
    113
    Nee ik ga alleen naar de wc, vind het niet nodig dat hij daar mee naar toe gaat, heb dat nooit gewild en hij weet dat prima ;).
    Als we ergens in de stad ofzo zijn en hij moet plassen en ik ook gaan we wel samen maar dat is dan een keer niet anders maar als het niet nodig is echt niet.

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Zo gaat het hier ook. Maar nu ze ouder wordt steeds minder.

12. veulentje

veulentje Actief lid

30 sep 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kijk altijd uit naar woensdag en donderdag, mijn enige dagen in de week dat ik heerlijk alleen op het toilet mag zitten.
    De andere dagen ben ik thuis en mijn dochter wil persee mee. Ze vind het gezellig, deur dicht en op slot doen, handen wassen, kijken naar mijn 'resultaat', vochtige doekjes aangeven, doortrekken..ja ze helpt met (bijna) alles.

Ze ging trouwens pas mee op het moment dat ze de tussendeur kon openmaken. Daarvoor liet ik haar gewoon even alleen in de kamer (ik kan haar vanaf het toilet wel zien/horen).

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja toen ze klein was ging ze altijd maar wat graag mee..
    Nu is ze 6 en komt regelmatig binnenstappen....

Maar dan meer omdat ze de lijm niet openkrijgt en geen zin heeft om tr wachten..
    Of omdat ze wat wil vragen maar niet door het huis mag gillen.

Kan er niet zo mee zitten... Behalve dan die ene week.
    En ik stuur d'r ook weg voordat ik opsta.
    Niet omdat ze het niet mag zien hoor.. We douchen ook altijd samen in het weekend...
    Maar inmiddels wil ik toch een stukje prive terug merk ik :)

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Toen ze baby waren bleven ze in de box. Toen ze eenmaal konden kruipen en lopen kwamen ze me zelf zoeken. Heb altijd de deur open staan als ik alleen thuis ben met de kindjes. Vind dat ook geen probleem.? Douchen zien we elkaar ook naakt

15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.073
    113
    Hier heeft mijn zoon een soort scheidingslijn angst momenteel,dus vooral op plaatsen waar hij niet vaak komt wilt hij mee. Hij staat dan vaak aan de wc rol te rommelen of de boel te bestuderen. Maar op schoot dat niet in ieder geval. Thuis staat de deur op een kier en wilt hij graag foto's kijken (hangt collage aan de zij muur) dus staat hij er ook vaak bij. Maar dit is ook alleen als ik alleen thuis ben, is mijn man er dan blijft hij in de huiskamer.

16. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Nee daar heb ik ook absoluut geen behoefte aan, klein rustmomentje en privacy vind ik wel fijn. Ze volgen mij ook niet en wij hebben het traphekje in de woonkamer, dus zou ze ook niet lukken om bij de wc te komen. Ik zeg altijd dat ik naar de wc ga en zo terug ben, ze spelen gewoon door.

17. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ze mag rustig achter me aan kruipen/lopen, maar echt zelf meenemen naar de wc.. nee.

18. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hier dit eigenlijk, ze hobbelt mij achterna en dan kijkt ze even toe en ze begint nu zelf steeds meer link met het toilet te leggen. Dus volgens mij helpt het ook wel met zindelijkheid

19. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dit heb ik dus ook. Ik zou wachten tot mijn partner er is en de baby afgeven (sterker nog, de timing is toch vaak 's avonds) dus ik denk ook niet dat ik mijn zoon als peuter/kleuter meeneem bij een grote boodschap. Dat hij maar even wat anders gaat doen - anders leg ik hem in bed of de box ofzo.

Dus alle mama's die net reageerden op mijn post van jaja-dat-zeg-je-nu-want-hij-is-nog-klein en het beter dachten te weten; ik denk er straks dus net zo over ;) Hij heeft gewoon niks te zoeken bij mij op de wc. En dat gat waar hij uitgekomen is, kan hij net zo goed onder de douche of op een ander moment zien. Daar hoeft hij niet voor mee naar de wc.

20. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Niet op schoot maar ze komt meestal wel de wc in als ik erop zit laat altijd de deur open als er verder niemand is

Deel Deze Pagina