Kinderen mee naar de wc( baby/peuter.)

Discussie in 'De lounge' gestart door knap, 13 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik heb altijd publiek op de wc :(

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.275
    10.990
    113
    Ligt eraan. Als ik net thuis kom en dochterlief heeft me dus net in de gaten, is het brullen als ik alleen de wc in duik - dus dan maar mee vaak. Als we met zijn drietjes gewoon thuis zijn mag ik vaak wel even weg. Als ik alleen met haar thuis ben zet ik haar of even in het ledikant met een speeltje, of ik neem haar mee, of als ik even heel snel moet en ze is aan het spelen met iets veiligs dat geluid maakt, dan houd ik haar op het gehoor in de gaten. Probleem met meenemen is dat ze altijd op de wc borstel uit is, dus rustig zitten is er dan niet bij.

Ik heb zelden een kinderwagen of buggy gebruikt, dus als ik alleen met haar buiten ben, tsja je moet wat. Toen ze nog niet goed kon staan zat ze dan op mijn schoot of hing ze in de draagdoek, of nog een enkele keer nu als ze vastbesloten is op een vieze vloer te gaan zitten.

Wel een eye opener trouwens dit draadje: ik ben dus toch niet zo raar als manlief beweert :)

3. adi

adi Niet meer actief

Mijn dochters hebben heel kleurrijk verteld aan de juf dat mama pijn heeft aan haar billen en daarom een luier in haar onderbroek moest stoppen :):$

Oh, en mijn dochters hebben een paar maanden erg last gehad van obstipatie. We moesten ze echt steunen, knuffelen en aanmoedigen tijdens het poepen, want dat deed echt pijn.
    Dus als ik op de wc zat kwamen zij ook mij vasthouden 'doe maar rustig mama, doet het pijn?':p

4. adi

adi Niet meer actief

Oh, even een zijstapje (leuk topic dit):

Als mijn man thuiskomt dan ga ik wel lekker uitgebreid naar de wc, deur op slot en telefoon mee. Even 5 min 'me time' :)
    Hier in huis kan dat dus alleen op de badkamer of de wc, die kan ik op slot doen ;)

5. angel229

angel229 Niet meer actief

Hier kan ze gewoon naar de wc toekomen als ze dat wil. Wat ze ook best vaak doet. Meestal wil ze daarna zelf even plassen op de wc. Alleen maar goed voor de zindelijkheid.

6. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Voorheen vaak wel maar al maanden niet meer. Als hij zelf naar de wc gaat, wil hij ook graag zijn privacy en moet de deur dicht.

7. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    mijn dochter gaat ook mee hoor.
    of ze pakt haar potje en gaat naast me zitten en zegt mama en Sienna samen plassen.
    of ze pakt stuk toiletpapier en probeert mijn billen te vegen hahahahaha
    ik vind het geen probleem.

als we winkelen ofzo en ben alleen met haar neem ik haar uiteraard ook mee de toilet op

8. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    hahahahaha jaaa mijn dochtertje ontdekte pas ook mijn maandverband en riep ze ooo mama poep mama poep hahahaha
    maandverbannd ligt in de badkamer kan ze bij dus nu pakt ze af en toe eentje en zegt ze hier mama mama poep hahahaha

heerlijk kinderen

9. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.679
    1.440
    113
    Nou ik ben ook verbaasd hoor, vind dat zo niet nodig ;). Een beetje privacy is niks mis mee :D

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ben dus ook echt heel erg verbaasd, nooit verwacht dit.

11. Trees

Trees Niet meer actief

Sinds ik bijna een uur opgesloten heb gezeten in mijn eigen toilet, terwijl mijn kinderen huilend er buiten stonden gaat hier de deur nooit meer op slot. Ik vind het ook geen probleem als ze even bij me komen kijken. Het heeft zelfs erg geholpen bij de zindelijkheidstraining van de oudste.

12. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Deur staat open soms komt hij even kijken maar weet goed tot de drempel en niet verder.
    Op schoot nooit als baby legdenik hem dan even in de box of als hij even speelde gauw naar de wc

13. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik draai de deur ook niet op het slot, maar hij gaat wel gewoon dicht. Ze weet dat ook gewoon. Ik vind het bij velen ook een beetje overkomen van; ow.. Ze gaat huilen, dus ik doe de deur wel open. Ze heeft hier misschien best een gehuild, maar dan huilde ze maar even en was ik binnen een minuutje weer terug hoor.
    En dat het stimulerend zou zijn voor de zindelijkheid heeft er hier echt niets mee te maken. Mijn dochter heeft mij echt nog nooit zien plassen, op een uitzondering bij de winkels na, is nog geen 2 en plast al sinds 1,5 jaar op het potje, uit eigen initiatief. Dat ligt echt aan het kindje zelf en de interesse daarin.

14. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Mijn dochtertje gaat niet mee (op schoot) naar de wc.

Heb dat 1x gedaan, was een half uur bezig geweest om haar in zo'n draagdoek te krijgen om de hond uit te laten... en EINDELIJK zat ze goed.. moest ik plassen.. dus ben maar even met haar in de draagdoek gaan plassen hahahaha.

Maar verder als ik naar de wc moet gaat ze in de box o.i.d en als ze dan moet huilen, tja dat is dan even jammer.

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Niet mee op schoot, maar ze lopen wel eens de wc in hoor. Heb ik geen enkel probleem mee. Als ik behoefte aan privacy heb, dan draai ik de deur gewoon op slot :)

16. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ik neem mijn kind niet mee naar de wc, maar de deur staat wel open. De kleinste komt nog wel eens aankruipen. De oudste komt inmiddels niet meer kijken. Hij wil zelf ook alleen zitten, nou prima toch?

17. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Hier laat ik de deur ook op een kier, En dan komt ze ook aangelopen en gooit ze zo de deur open haha.:D
    Ze pakt dan haar potje en zet die in de woonkamer.
    Ik neem haar niet op schoot als ik op de wc zit ;)

18. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Nee. Behalve als ik in de stad ben en naar het toilet moet dan laat ik ze uiteraard niet buiten de deur wachten...maar anders...ga ik lekker alleen. Samen douchen doe ik ook niet.

19. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Heb 'm nooit bewust meegenomen maar als ik alleen thuis ben dan laat ik de deur open en 9 van de 10 keer komt ie er dan bij staan of spelen, kiekeboe-en door de deur open/dicht te doen...hij weet wel dat ie op een afstandje moet blijven, wil 'm niet op schoot hebben...heb m'n grenzen :D

20. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Haha... hier zegt mijn zoontje; mama luier om?? :D

Deel Deze Pagina