Mijn zoon, 6 jaar, heeft een ernstige allergische reactie gehad op paarden, zo erg dat we naar de SEH moesten omdat hij moeite had met ademhalen en wegvallen. (naast alle galbulten etc) Nu kom ik net van de KA en die acht hem epipen waardig, dat is wel even schrikken! Ik hoor eind nov definitief wat de KA wil (ivm splitsing bloed etc zo laat..) Ik zou graag wat meer willen weten over kids die dit zo ernstig hebben en hoe het bv zit met Sinterklaas (te paard...) en eventueel overdracht met handen etc.
ik ben zelf enorm allergisch voor paarden (ook voor katten zo erg) het zitten op een paard kan nooit. vooral achter een paard weg blijven! niet aaien, wortel geven kan best maar dan daarna snel weer weg. en als je dan toch een paard wilt aaien en het kan niet anders doe het dan op zijn snuitje even snel en daarna goed handenwassen). sterkte! maar er is mee te leven. mits je wel uit de buurt blijft van mensen die net naar paarden zijn geweest - en hebben aangeraakt - en hun kleren / jas hangt er nog, ik reageer daar ook op heel erg maar niet zó erg. wellicht kan een homeopatisch arts of klassiek homeopaat je verder helpen.