Goedkope, nieuwe, fiets jongen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door 2littlemonkeys, 12 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Mijn vriend heeft onlangs een nieuwe fiets gekocht voor onze oudste. Helemaal prima zou je zeggen, ware het niet dat de fiets eigenlijk dus net iets te groot en net iets te zwaar blijkt te zijn. Het is een 20 inch en 18 inch zou, blijkt achteraf, net iets beter zijn voor nu.

Ik ben dus op zoek naar een 18 inch fiets en zo goedkoop mogelijk, aangezien hij dus wel gewoon een nieuwe fiets heeft staan maar er amper iets mee kan.

Iemand ervaring met bepaalde webshops waar je een 18 inch fiets goedkoop kunt kopen? Heb er al een aantal gevonden, maar ik ben dus op zoek naar ervaringen :) Marktplaats heb ik al bekeken, maar dit vind ik zonde van het geld. Vaak gaat het dan om half afgetrapte fietsjes voor nog 40/50,- terwijl ik nieuwe fietsen heb gezien voor 100/125,-

2. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Ik vind dat je altijd beter een tweedehands Batavus oid kunt kopen dan een nieuwe nonmerk fiets. Heb je geen tweedehands fietsenzaak in de buurt? Echt afgetrapt zijn die kleine fietsjes meestal nog niet.

nerdygirl123 vindt dit leuk.
  3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    Vandaag 1 besteld bij prijskiller. Al een keer eerder gedaan en toen wel tevreden.

We hadden voor de oudste 2 allebei een 2ehands batavus gekocht. 150 euro per stuk en toch binnen no time kapot. Dus ik koop liever een goedkopere nieuwe nu. Ze zijn er toch zo uitgegroeid, hoeft geen jaren mee te gaan.

Krijg hem morgen binnen als het goed is.

2littlemonkeys vindt dit leuk.
  4. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Mijn zoontje is echt de grootste sloper ever en ik kan zijn 16 inch fiets nog niet voor een tientje doorverkopen :roflmao:
    Plus dit zal echt een fiets voor erbij/tussendoor worden. Tweedehands Batavus is dan echt iets te duur...

@suus1983 ik ga direct even kijken of daar wat leuks tussen zit!

Ahava vindt dit leuk.
  5. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.839
    5.571
    113
  6. 2littlemonkeys

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Dat is ook een leuk fietsje! Hij heeft toevallig de 16 inch mat zwarte versie. Die is alleen echt volledig af. We hebben voor zn broertje een nieuwe moeten kopen, zo erg... Weet zo niet of dit hetzelfde merk is. Morgen maar een een paar aan hem laten zien.

7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.815
    9.320
    113
    Gelderland
    Wij hebben een fietsje bij de decatlon vandaan. Bevalt tot nu toe prima!

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.142
    113
    Gisteren deze binnen gekregen, zoontje is er heel blij mee en fietst er prima op. Past perfect. We moeten zien hoe de fiets zich houdt, de jongste krijgt alles kapot, maar valt me zo niet tegen voor 115 euro
    Bekijk bijlage 567008

9. nerdygirl123

nerdygirl123 Actief lid

20 jun 2014
    295
    60
    28
    Dit. Altijd via marktplaats fietsen gekocht, max 50,-
    Alleen nu 26 inch nieuw. Omdat ze m tegenwoordig stuk meer gebruikt.

10. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Wij hebben laatst een tweede hands fiets gekocht op marktplaats. Een Sparta en voor de jongste een Bulls. Waren allebei als nieuw. Je moet er wel even naar zoeken, maar ze zijn er zeker.
    Nieuw kan natuurlijk ook, maar voor een fiets om te overbruggen vind ik een nieuwe toch wel veel geld.

11. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Misschien Halfords?
    Ik weet niet meer hoeveel inch wij hebben gekocht daar, maar hier vond ik heel weinig aanbod op marktplaats met fietsen en die vroegen er ook best veel voor.. En als ik zie hoe snel zn oude fiets kapot ging zonder dat hij gek deed ermee en bijnons al die 2e hands dingen gauw stuk zijn, dacht ik dus liever wat bijleggen, grotere keuze, garantie en helemaal heel dan..
    Hadden een politiefiets gekocht, beste keuze ooit! Na een half jaar roept hij nog trots in het rond dat hij zo'n mooie fiets heeft...
    Ik zou het zo weer doen..
    Zo jammer alleen dat dat voor mezelf niet opgaat, mijn 2e hands heeft ook probleem na probleem, zo waardeloos en frustrerend... Maar daarvan een nieuwe kopen zit er voor mij echt niet in...

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier ondertussen de tweede Decathlonfiets, goedkoop en bevalt prima.

13. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Wij hadden precies hetzelfde probleem, maar konden via momp goed slagen hoor! Een oud fietsje met een lekke band voor €5 op de kop getikt ;) Band geplakt, ketting gesmeerd en hoppa. Ze fietst er nu nog steeds op, en ze mag m van mij nu overal neegooien in de speeltuin, haha

2littlemonkeys vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina