kinderen met messen laten spelen?? Ben ik nou zo raar???

Discussie in 'De lounge' gestart door FairyLaughs, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

zou jij de messen ook afgepakt hebben?

1. Ja.

2. Nee.

3. ik zou het melden bij de receptie.

4. anders:

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Triskele

Triskele Niet meer actief

Fijn dat er mensen zijn die de wereld geen fuck interesseert als t hum kids maar niet zijn en die oogkleppen weer op doen..het is gewoon volgens de wet hie ze heeft gehandeld messen zijn wapens en zeker als je zo onvolwassen nog bent kan je er niet de juiste beslissingen mee maken en ze kunnen ook nog zichzelf pijn doen...

Dan moet je je kids beter opvoeden als je niet zo wenst aangesproken te worden, maar wel janken en klagen als er iets ergs was gebeurd ermee dan had je gewenst dat er zo iemand als ts was op de wereld..... Natuurlijk kan ik me voorstellen dat die meneer zich schaamt en dan raar uit de hoek komt qua reactie maar wat ts deed is zeker terecht en wat een betrokken en verantwoordelijk persoon doet!

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wat nou als die knulletjes in hun spel een mes hadden laten liggen en een peutertje het had gevonden, ongelukjes zitten in een klein hoekje.

Ok thuis in de achtertuin onder toezicht, maar zo in een speeltuin met kleine kindjes zou ik het als ouder niet toelaten. Ik weet niet of ik ze had afgepakt, maar was toch wel even een gesprekje aangegaan..

3. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ten eerste vindt ik dat geen 1 iemand,jong of oud,een mes op zak hoeft te hebben op straat.
    Het is zelfs verboden.

Ten tweede.
    Ik zou denk ik zelf na de receptie zijn gegaan.
    Want wat dat betreft ben ik wel een watje.
    Oke die kinderen waren meschien maar 8 jaar,maar ja je weet maar nooit.

4. Rono

Rono Niet meer actief

Los van t feit dat met messen spelen niet verstandig is.

Als jij zo"n toon tegen mij had aangeslagen als vader/moeder zijnde was ik echt pislink op je geworden. Want je maakt hem uit voor slechte vader waar zn kinderen bij zijn.

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ja, die toon naar de vader toe was ook een beetje extreem.. Zijn krachtige termen die je hebt gebruikt.

Hoe wist je trouwens dat ze 8 waren?

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik denk dat ik met de jochies naar hun ouders was gelopen om hen te waarschuwen. Ik had niet de messen afgepakt maar het aan de ouders overgelaten.

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Dat jij je kind er niet mee wil laten spelen moet jij weten maar wie ben jij om het van andere kinderen af te pakken.....
    Ze deden er geen andere kinderen mee kwaad dus.....

Ik had ze overgens ook geenmessen gegeven hoor maar ik ben niet hun moeder.
    Had mijn ogen er wel op gehouden want je weet niet wat er kan gebeuren.

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Ik geef je gelijk dat ze niet met messen horen te spelen

Niet dat ik bang ben dat ze iemand per ongeluk neer steken maar eerder dat ze het in hun spel helemaal vergeten en misschien ergens laten liggen

Toch vind ik het zaak van de ouders ze mochten ermee bij de caravan spelen de ouders vinden het spelen daarmee dus wel goed dat is hun zaak ! En niet die van jou

De ouders dachten maatregelen te nemen er goed aan te doen door ze gewoon rond de caravan te laten spelen dat als ze de messen bijv vergeten dat het nog bij de caravan ligt en dus niet in verkeerde handen kan komen

Ik vind ook dat je erg extreem hebt gereageerd naar die vader je geeft af op een keus dje hij en zijn vrouw gemaakt hebben en dat is alles behalve jou zaak !

Maar ik ben het wel met je eens ik vind ook dat ze op die leeftijd niet met messen hoeven te spelen

9. Dana

Dana Niet meer actief

Niemand hoort met messen rond te zwaaien, jong of oud. Dus hoe je het ook bekijkt, het is gewoon niet okay. Wat agnes al zegt, het is verboden.

Ik vind ook niet dat je je met de opvoeding bemoeid hebt maar meer met de veiligheid op de camping in het algemeen.

10. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Of het nu kinderen zijn van 8 of van 16.. Messen horen gewoon niet op straat! En ermee spelen?? Sorry hoor, maar NEE, dat komt er bij mij niet in.. Ik heb echt nog nooit met messen gespeeld, haha.. Ik mocht met heel veel spelen, maar messen horen zeker niet in een zak van een kind om mee te spelen.. :)

11. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik had melding gemaakt bij de receptie, en de verantwoordelijkheid daar gelegd, of een medewerker aangesproken.
    tegenwoordig moet je wel oppassen wat je doet helaas, stel je voor, als ik hoor dat die vader zo reageerd had het heel anders af kunnen lopen.
    maar hoe dan ook vind ik het niet kunnen dat ze met messen spelen.

als het nou de bh van hun moeder was geweest:p:D daar horen ze ook niet mee rond te lopen, maar daar kunnen ze niemand kwaad mee doen...

12. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Groot gelijk heb je!
    Ik laat mijn 10 jarige nog niet eens met messen spelen, stel dat ze valt tijdens het lopen? Pff.. ik zou juist blij zijn als mijn dochter wordt aangesproken als ze met een mes speelt en er is geen ouderlijk toezicht bij (want in dat geval heeft ze waarschijnlijk stiekem het mes meegenomen).
    Wat een rare vader met zijn reactie zeg!

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Overigens leven we nu in 2012 en niet meer zo'n 20 a 30 jaar terug, toen kon je nog lekker bij je hut wat aanklooien met een'n mesje.. Dat is nu al veel minder normaal en ook een stuk riskanter om de straat mee op te gaan tegenwoordig.

14. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ik heb gekozen voor anders:
    ik zou de jochies mee hebben genomen naar de ouders....
    dan had je geen eigendommen af gepakt en pappa/mamma zelf duidelijk kunnen maken dat het niet gewenst wordt dat ze de messen mee hadden genomen naar de speeltuin....

dat hun de kids met een schilmesje laten spelen vind ik onverantwoord.....
    er zijn speciale kinderzakmesjes.. zijn niet scherp en hebben een stompe punt.... maar dan vind ik nog dat een kind die niet zonder toezicht mag gebruiken!!
    (mijn mening!!!)

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik denk dat het er ook van afhangt in welke omgeving je opgroeit/je kinderen opgroeien. In een stad is het inderdaad niet normaal en gevaarlijk om met messen rond te lopen door de dichtbevolktheid en het feit dat er andere dingen gebeuren. Maar op het platteland, waar je de ruimte hebt achter je huis of ergens anders om bijvoorbeeld figuurtjes te snijden, is het een heel ander verhaal.

Niet dat ik nu de discussie stad/platteland wil uitlokken. En het blijft dat het gevaarlijk is dat die jochies met messen een speeltuin zijn ingegaan. Aan de andere kant, je moet ook oppassen voor rondslingerend glas en andere troep als je je kind in het openbaar laat spelen.

16. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik zou met de jongens in gesprek gegaan zijn en niet gedreigd hebben met de politie na de eerste "nee". Ik ben het wel met je eens dat geen enkel kind hoort te spelen met messen.

17. mroos

mroos Niet meer actief

Ik zou even vragen waar de ouders waren en hebben gecheckt of het goed was dat ze met de mesjes speelden. Dit was het blijkbaar niet dus vader had ze dan zelf wel meegenomen.
    Dat vader zegt; het mag alleen bij de caravan, vind ik een meer dan prima afspraak, waar hij vast goed over nagedacht zou hebben.
    Sommige kindjes van 8 kunnen wel met een mes spelen, en sommigen niet. Het is goed om je kind de verantwoordelijkheid te geven die ze aankunnen, daar ben ik van overtuigd. Ze zijn 8, geen 3.

Nog even een toevoeging; ik vind afpakken eigenlijk echt not done..

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Het feit of een kind op 8 jarige leeftijd met een mes om kan gaan ligt helemaal aan het kind zelf.

Of ik het zo had aangepakt als jij, nee. Ik had wel degelijk de kinderen erop aangesproken (of ze het mogen en of ze denken dat het verstandig is om dit in de buurt van kleinere kinderen te doen), het zal je verbazen hoeveel kinderen er nog zijn die gewoon luisteren zonder dat men er meteen bij hoeft te dreigen.

Tja ik geloof niet dat het een handige zet ik om een andere ouder te vertellen dat hij niet goed bij zijn hoofd is, helemaal al niet om het feit dat de 2 jongentjes hierbij aanwezig waren.

Zo en dan nu nog die leuke lijst

1. In een boom klimmen
    2. Van een heuvel rollen check
    3. Wildkamperen
    4. Een hutje bouwen in het bos check
    5. Een steen over het water ketsen
    6. Rennen in de regen check
    7. Vliegeren check
    8. Vissen met een net
    9. Een appel van de boom eten check
    10.Spelen met kastanjes check
    11.Sneeuwballen gooien check
    12.Schatgraven op het strand
    13. Moddertaartjes bakken check
    14. Een dammetje aanleggen
    15. Sleeën check
    16. Iemand ingraven in het zand
    17. Een slakkenrace houden
    18. Over een omgevallen boom lopen check
    19. Touwslingeren
    20. In de modder rollen
    21. Bramen plukken check
    22. In een boom kijken check
    23. Naar een eiland gaan
    24. 'Vliegen' in de wind check
    25. Een grasfluitje maken
    26. Fossielen en botten zoeken
    27. De zon zien opgaan check
    28. Een flinke heuvel beklimmen check
    29. Achter een waterval kruipen
    30. Een vogel uit je hand voeren wordt moeilijk onze zoon is allergische voor vogels

19. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Heel raar :S

20. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Messen zijn géén speelgoed! Welke leeftijd dan ook.
    Je had anders kunnen handelen maar ben het zeker met je eens.

Deel Deze Pagina