Natuurlijk kunnen kinderen van acht niet met aardappelschilmesjes spelen. Ik snap niet dat die vader dat normaal vindt.
Ik had misschien iets anders gehandeld door gewoon met de kindjes naar de ouders te stappen. En dat dreigen over de politie tegen kindjes van 8 jaar vindt ik ook een beetje vreemd. Maar verder geef ik je wel gelijk dat die kleine kindjes niet met messen horen te spelen. En vooral niet in het openbaar (het is namelijk verboden) Sommige hier zeggen dat een kindje van 8 gerust met een mes zou kunnen omgaan. Daar ben ik het totaal niet mee eens, die kindjes hebben echt nog niet het idee wat het gevaar ervan is. Lezen jullie geen kranten, en kijken jullie niet op het nieuws. Hoevaak zie je al geweld bij kleine kinderen. Nog niet zolang geleden dat een kindje van 10 een andere jongentje neerstak. En stel dat het kindje een keertje valt met een mes in zijn handen. Ik vindt messen geen speelgoed, en vooral niet voor kinderen.
Wat voor ontaarde moeder ben jij?? Mogen jouw kinderen niet met messen spelen? Gek hoor Nee hoor, ik had ze net als jij gewoon afgepakt. Sommige ouders..... een mes is om de snijden en smeren en niet om mee te spelen en al helemaal niet in het bijzijn van anderen en jongere kinderen. En dat zij er misschien mee om kunnen gaan tja dat doen ze maar mooi thuis dan!
Messen zijn ook geen speelgoed, en kindjes van 8 die met een mes kunnen omgaan weten dit ook omdat de ouders hen dit geleerd hebben.
Speelgoed of geen speelgoed het is niet aan een ander om te bepalen wa voor iemand speelgoed is en waar die kinderen mee Mogen spelen ( laat duidelijk wezen dat dit ook niet mijn idee van speelgoed is hoor ) Die ouders vonden het. WEL goed als ze maar de rond de caravan bleven DAAR hebben de jongens niet naar geluisterd Maar goes ik zou dus naar de ouders zijn gegaan om te zeggen dat ik het Geen fijn gevoel vind dat hun kinderen met een mes rond lopen tussen mijn kinderen Dan had de vader kunnen zeggen joh sorry ik had nog zo gezegd alleen bij de caravan het zal niet weer gebeuren oid Maar ipv daarvan word de vader die dit weloverwogen besloten heeft even lekker de zeik gezet Neemt niet weg dat ik mijn kinderen er nooit mee zou laten spelen !!
Lekker opvoeding!!!!!!!!!!!!!! Je hebt goed gehandeld hoor. Ik zou ze ook hebben afgepakt. Ze zouden zichzelf kunnen bezeren of een ander kindje. En al die andere ouders deden niets?
Heb niet alles gelezen. Natuurlijk is het gevaarlijk dat ze met die dingen spelen. Maar je had je er niet mee moeten en mogen bemoeien. Jongens meisjes willen ook wel eens bijvoorbeeld een stukje tak snijden of wat dan ook. Gewoon kinderspel ( natuurlijk is het gevaarlijk) met dat stuk ben ik het ook gewoon met je eens. Maar ik persoonlijk had me er niet mee bemoeid. Straks mogen kinderen helemaal niks meer ontdekken en gewoon een soort van kinderspel er van maken het hoeft niet altijd speciaal gevaarlijk te zijn. Voor dat moment zeker niet als ze er geen kinderen of andere mensen mee bedreigen moeten ze ergens de kans krijgen om wat dingen te ontdekken. Een zakmesje op zak hebben om zo als ik boven al omschreef een stukje tak af te snijden en bijvoorbeeld de barst er van af te halen is ook een stukje gewoon spelen. Geef dit als voorbeeld. ( niet dat het perse mijn visie is van goed speelgoed)
Helemaal mee eens. Je had eerst de ouders kunnen aanspreken en niet meteen de spullen afpakken. Als iemand tegen mijn kind zou zeggen dat ze de politie zouden bellen zou ik op zijn zachts gezegd niet echt gecharmeerd zijn.
Ik ben het met je eens. Ik denk ook gelijk eraan dat die kinderen in een openbare speeltuin aan het spelen zijn waar ook andere kinderen kunnen spelen. Het idee dat er wat gebeurd brrr. Moet er niet aan denken. Ik vind het niet kunnen dat een kind met een mes op straat speelt. Ik vind het een ander verhaal dat een kind je helpt snijden in de keuken van ingredienten. Ten eerste ben je daar bij en ten tweede gebruik je een mes waar het voor dient: om iets mee te snijden. Net als ermee eten. En ja als je gaat survivalen is een mes ook weleens handig. Ga er dan vanuit dat te jonge kinderen iets snijden waar een ouder bij is.
Oh ja, en dat ze er dus mee in een speeltuin spelen, waar dus ook MIJN kinderen kunnen spelen, vind je normaal? Dat doen ze maar lekker bij pa en ma in de tuin of zo maar ik vind het van de zotten dat er in een openbare gelegenheid, zonder toezicht, met WAPENS wordt gespeeld. Een zakmes is een steekwapen, zo wordt het gecatagoriseerd. Oh Triskele, ja triest hoor Whahaha! Ach je weet wie het zegt he?
nou vind mezelf vandaag best triest maar om hele andere redenen hahaha maar wat je zegt als ze het thuis doen is het op zich mijn zaak niet, in een openbare speelruimte zijn ze een gevaar voor andermans kinderen en veranderd de zaak (vind ik) en daar zeg ik dan zeker wat van..
We zetten gewoon al die kindjes met een zakmes en toestemming bij elkaar, ze zijn goed opgevoed...................uhm nee doe maar niet het blijven kinderen.
Mee eens. Wat ze thuis doen moeten ze zelf weten. Maar als het buiten in een speeltuin gebeurd en ik ben daar ook met mijn kindje zal ik er zeker wat van zeggen! ( tegen de ouders dan )
mijn kids doen altijd wat ik wil hoor......ze luisteren altijd en doen nooit stout en nooit gek.....kan dus best hoor.....*zucht*