kinderen met messen laten spelen?? Ben ik nou zo raar???

Discussie in 'De lounge' gestart door FairyLaughs, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

zou jij de messen ook afgepakt hebben?

1. Ja.

2. Nee.

3. ik zou het melden bij de receptie.

4. anders:

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Leren hoe met messen om te gaan, vind ik tot daar aan toe (denk aan takken snijden, kerven in een stukje hout, wat veel kinderen vroeger ook deden ;)). Maar dan wel onder toezicht, en zeker NIET in een speeltuin. Je moet er toch niet aan denken dat zo'n kindje van een glijbaan dondert met een mes in z'n binnenzak o.i.d. Sowieso geen puntige/langwerpige voorwerpen tijdens het spelen/rennen, vind ik.

Maar goed, ik was denk ik eerst naar de ouders toegegaan om te waarschuwen, i.p.v direct af te pakken. Doen de ouders er niks aan, zou ik naar de receptie gaan om het daar in ieder geval even te te melden.

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vind dat je er rustig iets van kunt zeggen dat je het niet zo'n fijn plan vindt dat ze in een speeltuin met een mesje spelen, omdat daar ook veel kleinere kinderen spelen. Maar afpakken en dreigen vind ik in deze situatie not done. Dit had heel anders opgelost kunnen worden.

Verder vind ik het wel goed dat je iets doet aan een situatie die je gevaarlijk vindt ipv de andere kant op kijken. Alleen de manier waarop zou echt de mijne niet zijn.

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Weetje het valt me op dat de laatste zo aan geZegd gezegd word pfff het respect van tegenwoordig is ook ver te zoeken

En dan lees is situaties als deze dan denk ik ... Ja dat klopt

Als je respect wil moet je het ook geven en hoe ts nu gehandeld heeft vind ik persoonlijk niet getuigen van respect

Ze had gewoon naar de ouders kunnen gaan haar angsten daar uit kunnen spreken en het afpakken aan de ouders over moeten laten

Want dat is wat ik zou doen ! Ik zou mijn kinderen er niet mee laten spelen hoor maar als ik wil dat ze bij de caravan spelen met iets dan moeten Ze dat ook doen en ik zeg van te voren dan ook als dit niet gebeurd word er niet meer mee gespeeld

En dat hebben die ouders ook misschien ook gedaan en op die manier had je misschien gedacht nou gelukkig de messen zijn afgepakt jij blij en jullie hebben geen scheve geZichten naar elkaar zoals nu wel het geval is !

Tuurlijk zou de reactie van de ouders anders kunnen zijn dan beschreven maar ik zou altijd eerst bOvenstaande proberen

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Als je weet waar de ouders überhaupt zijn.

5. Popkoorn

Op camping daar achter komen lijkt me niet zo moeilijk
    Daarbij als je het netjes aanpakt bij die kinderen kunne hun ook gewoon zeggen waar hun ouders zijn... Als ze niet het idee hebben bedreigt te zijn en het idee hebben dat je ze eens flink op de flikker wil geven

6. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    sure...kinderen zullen tegenwoordig hun ouders aanwijzen als jij wat zegt over de messen...no way...

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nee, het zijn ook allemaal kleine crimineeltjes in de dop he? Niet alleen met messen spelen maar ook nog liegen en bedriegen. Kinderen van 8, waar je gewoon in gesprek mee kunt gaan, zullen als ze zich niet bedreigd voelen heus aanwijzen waar hun ouders zitten. Of ik ben altijd op sociale campings geweest:D

Mejojo, ik ben het echt met je eens. Ik zou mijn kinderen ook niet zomaar met een mes laten spelen, maar ts had dit anders aan kunnen pakken.

8. Popkoorn

Er zijn nog genoeg kinderen die dat wel doen ja !

Met zon instelling red je het iig niet nee van waarom zou ik het proberen het lukt toch niet

Ik vind dat je het op zijn minst kunt proberen dan heb je het tenminste geprobeerd !

Ik zou het als ouders zijnde erg waarderen als ze het iig op een andere manier hebben Geprobeerd

Daarbij komt het met 2 kinderen ook echt wel bij de ouders terecht omdat ze nu eenmaal praten met elkaar en
    Ginnegappen met elkaar over de situatie en dat krijgen de ouders dan ook echt wel te horen

9. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Jeetje, wat een vertrouwen in kinderen heb jij zeg!!!
    De meeste kinderen zullen je idd gewoon zeggen waar ze wonen en meelopen. Ik heb hier wel vaker gekke dingen gezien en dan liep ik even met de kinderen mee naar hun huis. (kinderen die ik niet ken die vertellen me dan zelf waar ze thuishoren) Daar leg ik dan aan de ouders uit wat ik gezien heb en laat de ouders dan beslissen wat ze er mee doen. Als ik aanbel en de ouders aanspreek zeg ik ook altijd dat ik dacht dat ze het misschien wel fijn vonden om te weten wat hun kinderen deden. Ikzelf zou het namelijk erg prettig vinden als iemand het rustig aan mijn deur kwam vertellen als mijn kinderen iets doen wat niet mag/kan of volgens een ander niet kan of mag. Daar kan ik dan op inhaken en het kind straffen of uitleg geven over hoe ze het anders kunnen doen zonder anderen lastig te vallen.

10. shannonshadia

shannonshadia Nieuw lid

11 apr 2012
    3
    0
    0
    telefoniste
    arnhem
    Nee ik vind dit niet raar hoor. Vind het juist vreemd dat mensen het goed vinden als hun kinderen met messen spelen. Je moet eens weten wat er allemaal mis kan gaan ondanks dat die kinderen het niet opzettelijk bedoelen. En wat gebeurd er dan, zouden die ouders dan ook zeggen van mij mogen ze ermee spelen. Of zeggen maar dat gebeurd anders nooit.

Ik vind dat je goed gehandeld hebt.

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dus omdat het niet jouw mening is is het gelul?
    Dat is zeker niet triest?

12. mamatien

mamatien Niet meer actief

Ik ben het helemaal mee eens dat kinderen absoluut niet in een speeltuin met een mes mogen spelen! Vind ik echt te gevaarlijk.

Maar de manier waarop er nu wat van gezegd is vind ik echt heel erg laag.
    Bij kinderen van 8 jaar gaan dreigen met de politie.. Kom op zeg, dat kan toch niet?!
    En vervolgens tegen de vader zeggen dat hij niet goed bij zijn hoofd is.. Dat vind ik echt niet kunnen en ik zou daar als ouder ook echt pist om zijn!

Ik zou eerder op de jongens afstappen en met hen het gesprek aangaan en als dat niet helpt met de jongens naar hun ouders lopen, durf te wedden dat ouders dan ook boos op de jongens waren geworden en op die manier zou het ook voor de ouders een leermoment zijn.. Uit de reactie van de vader maak ik op dat de jongens 'stiekem' met de messen naar buiten zijn gegaan..

maarja, dat is mijn mening.

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Pff. Er staat toch ook bij in mijn laatste zin dat het niet mijn visie van speelgoed is.??

14. Alyne

Alyne Actief lid

4 apr 2012
    122
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik had op die leeftijd ook gewoon een Zwitsers zakmes hoor. Alleen heft mijn vader mij altij op de borst gedrukt dat ik die alleen in het bos mocht gebruiken(woonden in het bos) en dat ik die niet mee mocht nemen naar een speeltuin of naar school.

Voor zover ik je verhaal lees heeft dv vader van de jongens een soortgelijke afspraak met zijn jongens gehad, maar hebben ze zich er niet aan gehouden. Dat resulteerde bij ons thuis in een straf dat die dingen een tijdje werden opgeborgen.

Ik vind het belangrijk dat kinderen met dingen als messen leren omgaan en er mee leren omgaan. Zo had mijn vader ook altijd een luchtbucks in huis en zijn we van kleins afaan naar schietbanen en mee op jacht geweest. En al vanaf kleineerden geleerd dat ookal is een geweer niet geladen je nooit op een gezicht mag richten(geld ook voor elastiekjes enz). Dus in jou opinie is mijn vader een onverantwoordelijke man geweest. Terwijl ik juist heel verantwoord heb leren omgaan wapens.

Zo werd ik laats pislink op mijn vriend toen ie voor de gein een BBgun op mijn gezicht mikte(nooit geleerd van pa dat dat gevaarlijk kan zijn).

Dus in het geval wat jij nu omschrijft had ik de ouders gewaarschuwd dat hun kind in het bijzijn van andere kinderen aan het spelen zijn met een mes.

15. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nee maar je zegt wel dat je het niet zo afpakken.

En dat kinderen kleine criminelen zijn: nee.

Maar dit zijn even de dingen die mij opvallen:

* De kinderen spelen met messen
    * De kinderen vinden het raar dat dit niet mag en dat de messen worden afgepakt
    * De vader komt verhaal halen omdat de messen worden 'gestolen' van zijn kinderen

Dus, pa kiest de kant van zijn kids en vindt het al normaal dat dit mag. Dan kun je er meestal vanuit gaan dat deze kinderen al een beetje een afwijkende moraal hebben en (lees wel, ik zeg dus MEESTAL) en de ervaring leert helaas wel dat deze kinderen waarschijnlijk niet open staan voor het vrijwillig aanwijzen van de ouders. :p

Kinderen zijn geen criminelen maar ook geen heiligen.

16. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

ja, hier sluit ik me bij aan.

Ik moet erbij vertellen dat ik (misschien wel iets ouder) ook een zakmes had en die gebruikte om stokjes te slijpen. Was geen scherp mes ofzo. Bij ons werd daar niet raar over gedaan, het was niet zo dat ik er 'slachthuisje' mee ging spelen of zo:D

17. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

inderdaad. wat die kinderen thuis doen moeten ze lekker zelf weten, en moei ik me ook niet mee,maar in een openbare ruimte waar ze MIJN kind en ANDERE kinderen iets aan kunnen doen met het mes zou ik er zeker wat van zeggen

zie die taferelen in de USA en andere landen. steken kinderen van 7/8 jaar elkaar ook aan de lopende band neer..

een kind hoeft maar ruzie te hebben en in een woedende bui hun zakmes te trekken, en de gevolgen zijn niet te overzien. het is en blijft een wapen, en kinderen zijn en blijven onvoorspelbaar

18. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ja en hier ben ik het ook helemaal mee eens. Ik vind dreigen ook niet kunnen en ik ben ook van mening dat je gewoon even gesprekje kan aanknopen en zo je grenzen kenbaar kan maken. Lukt het niet, kan je vragen aan de ouders om in te grijpen. Sjonge, het zijn slachtmessen, wat reageert iedereen hier toch heftig.... Zal misschien komen omdat ik van een boerderij kom, maar je moet eens weten wat 8 jarige hier al snappen. Je kan er niet vanuit gaan dat alle 8 jarige onhandige kinderen zijn die het begrip mes niet kunnen omvatten. Dat weet je niet, het is je eigen kind niet en alle kinderen groeien weer op in andere omstandigheden.

19. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik speelde vroeger ook wel met een aardappelmes, om takjes af te snijden e.d. weet zo niet meer hoe oud ik was, dus dat ze een aardappelschilmesje hebben vind ik niet heel erg, maar wel inderdaad dat ze in publieke plek zitten met jonge kids, ik had ze ook aangesproken en gevraagd ergens anders te spelen of inderdaad of hun ouders dit wel wisten,

ik begrijp dat je het goed bedoelt, dus ik vind dat je prima hebt gehandelt, liever te veilig dan andersom, maar ik vind het dus niet heel raar dat jongetjes van 8 met een aardappelschilmesje dingen afsnijden, bijv " pijltjes" voor zelfgemaakt pijl en boog e.d.

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik ben ook echt geen fan van de wapenwet in de VS, maar dat kinderen van 7/8 jaar "elkaar aan de lopende band neersteken" is echt overtrokken en ook nergens te bewijzen.

Kinderen zijn en blijven onvoorspelbaar... maar de mens is nou eenmaal onvoorspelbaar. En de aanwezigheid van een mes maakt niet dat kinderen zich crimineel gaan gedragen. Dat gedrag wordt op een andere manier uitgelokt (psycho-sociaal), en dan hoeven ze niet eens een mes te hebben om een ander iets aan te willen doen.

Kinderen die leren met een mes om te gaan om bijvoorbeeld houtsnedes te maken of hun eigen appel te schillen, zullen dat mes niet als wapen zien. Kinderen die om de een of andere reden een ander kind aanvallen en ze zien op dat moment een schep liggen, zullen die schep wel als wapen zien.

Deel Deze Pagina