Begrijp beide kanten van het verhaal. En snap t.s haar bezorgdheid. Zeker. Maar er zit een maar in dit verhaal. Hoeveel procent zou het werkelijk pikken dat een wildvreemde zich zou bemoeien met zijn of haar opvoeding of visie van wat die vader wel of niet goed zou vinden. En daar zit het verschil.! Want als ik voor me zelf spreekt. Dan zou ik waarschijnlijk ook boos worden op de persoon die mijn kinderen bedreigd met de politie en het een en het ander. Want daar zit de boodschap in het verhaal hier eigenlijk ook in. Hoe grijp je wanneer grijp je in en op welke manier grijp je in en dat maakt het een wereld van verschil.
Nou vind dat je gelijk hebt hoor! Kinderen horen niet met messen te spelen, vraag me ook wat je als ouder zijnde bezielt als je dat toelaat. Onvoorstelbaar.
nou je moet tegen mijn kind van 8 of 9 straks echt niet gaan dreigen met de politie hoor !! kom op zeg doe ff normaal, dan zou ik als moeder zijnde ook zo reageren, met mij kun je heel normaal praten, ik sta overal voor open, en dat leer ik mijn kinderen ook, als iemand mijn kinderen ergens op aan wil spreken en ze gaan dan flauw lopen doen en je komt daarmee bij mij dan wijs ik mijn kinderen daarop, maar dat is aan mij en mijn man, zo'n kind voelt zich dan al heel gauw bedreigt.... en we leren toch dat afpakken niet mag... waarom een wildvreemde dan wel ? nogmaals was het volgens de vader NIET de bedoeling dat ze weggingen bij de caravan, dus als er gewoon gepraat was met die ouders dan hadden die hun kinderen wel op het matje geroepen, dus waarschijnlijk reageerde vader anders als ts ook anders had gehandeld.
persoonlijk had ik de kinderen aangesproken en gevraagd of hun ouders er wel vanaf weten....+ gezegd dat ik het niet wil hebben op een openbare speeltuin waar ook hele kleintjes komen.. Dan had ik naar hun ouders gevraagd en de kids me naar hun toe laten brengen en had ik hun aangesproken...dat het natuurlijk van de zotte is, om kinderen daar buiten mee te laten spelen oid...en helemaal omdat ik het gevaarlijk vind waar mn eigen kind speelt.. mijn stiefzoontje is 8 en die kan al heel goe dmet messen omgaan hoor...natuurlijk zouden ze kunnen vallen en zichzelf kunnen steken, maar die leeftijd weet ehct wel hoe gvaarlijk het is... Dreigen met politie zou ik ehct niet doen, dat vind ik zoiets raars...sorry
Als een zakmes een wapen is, dan heb ik heel regelmatig een wapen met twaalf centimeter lemmet op zak gehad op vakantie, ook in het buitenland. de vliegveld-beambte die zo'n twee jaar terug op de scanner zag dat het zakmes per ongeluk nog in de handbagage zat, was er niet van onder de indruk en vroeg gewoon het in de ruimbagage te doen... big deal... een mes is een gebruiksvoorwerp, en losse takken bewerken en dergelijke, zoals hier genoemd, is een heel normale vorm van "spelen met een mes" voor een achtjarige. vraag 2 is of je dat in een speeltuin naast kleinere kinderen moet doen natuurlijk. Maar als ouder had ik me ook afgevraagd waarom TS in vredesnaam zo paniekerig moest reageren als ze gedaan heeft! "Jongens, zouden jullie het erg vinden ergens anders..." had volstaan!
Een mes is hier wel degelijk een wapen. En met een mes opzak kun je gewoon opgepakt worden onder het mom wapenbezit.
Ik neem regelmatig een schilmes mee naar de speeltuin omdat ik daar fruit ga schillen voor de kinderen regelmatig politie die even om het hoekje komt kijken en zegt : goeie morgen mevrouw lekker fruit eten tijdens het spelen ! Veel plezier nog en een fijne dag ! Dus zo moeilijk doen ze er nu ook weer niet over
Ja echt erg hè !! En dan ook nog fruit geven tijdens het spelen ! Dat kan eigenlijk ook niet ! Want eten moet gewoon netjes aan tafel hahah ( ik heb het mesje trouwens dan wel in bakje en dat bakje in mijn tas en mijn tas gewoon om de schouder dus kindjes kunnen het niet stiekem Pakken)
Een aardappel schilmes niet nee. Maar ik doelde hier op: Als een zakmes een wapen is, dan heb ik heel regelmatig een wapen met twaalf centimeter. En dat word hier gezien als verboden wapen bezit.
ik ben benieuwd in welk geval degene o.a. die nee hebben gestemd, wel vinden dat een voorwerp of dergelijke uit de handen van kinderen zouden moeten worden gehaald..nu waren het een zakmes en aardappelschilmes, maar hoe denken jullie bv als ze met een aansteker bezig waren geweest.. gewoon benieuwd..
Nee hoor.. mijn mening heeft hier niets mee te maken.. het is gewoon een zeldzaam kortzinnige en stomme opmerking en de toon is aanmatigend en stennismakend. Dus op inhoud en op toon, ja afwijkend van mijn mening maar DAT vind ik niet zo spannend .. ook al was ik het totaal met haar eens geweest dan nog vind ik de toon zielig.
ik vind dat triskele helemaal gelijk heeft. Vaak gebeuren er dingen en vragen wij ons af hoe het kan dat niemand iets heeft zien gebeuren?? Nu is er eindelijk iemand die niet zn hoofd omdraait bij een risicosituatie en dan is ze meteen een bemoeial?? Ik snap dat echt niet hoor. Niemand zegt dat die jongetjes elkaar meteen overhoop steken, maar struikelen en in het mes vallen is zo gebeurd.
volgens mij lezen de meeste mensen het verkeerd, tuurlijk moet je je hoeft er niet voor omdraaien het gaat om de manier WAAROP ze het gedaan heeft. de ouders van deze kinderen vonden ook dat het niet in de speeltuin daarom hadden ze de afspraak gemaakt dat ze bij de caravan zouden blijven, dat de jongens zich daar niet aan gehouden hebben dat is iets waar ze echt wel op aangesproken zullen zijn.
maar dan is het toch nog goed dat ze er iets van gezegd heeft, anders wisten die ouders toch niet dat ze in de speeltuin zaten??
tuurlijk is het goed dat er iets van is gezegd, het gaat ook om andere kinderen die daar spelen, maar ik lees dit topic al vanaf het begin en ik heb nog niemand zien zeggen : laat ze lekker spelen no big deal bemoei je er niet mee, ik heb alleen nog maar gelezen : de manier waarop het gedaan is is niet normaal, bij een 8 jarige dreig je niet met de politie en ga je dingen afpakken, dan ga je naar ouders oid. maargoed ik kan er natuurlijk overheen gelezen hebben maar ik lees echt dat de meesten het alleen niet eens zijn met de manier waarop ts gehandeld heeft.
ik vind het allemaal niet zo spannend wat ze gedaan heeft hoor. Iets afpakken doe je niet zomaar, maar het gaat hier om een mes. Nou prima dat ze dat afpakt. Kinderen van 8 moeten wel weten dat een mes niet iets is om stoer mee te doen of stiekem mee te nemen. En als ze dat dan toch doen, mag je ze wel even lekker laten schrikken vind ik.
vind ik niet, en iemand moet ook echt zo niet doen tegen mijn kinderne ik ben echt geen asso wijf, en geen tokkie figuur, ik ben gewoon een heel rustig kalm meisje met wie praten prima te doen is, maar als je zo doet tegen mijn kinderen heb je aan mij een verkeerde, ik wil mijn kinderen leren gewoon benaderbaar te zijn, en dat ze beleeft zijn, en dat als men hun vraagt waar papa en mama zijn omdat ze het gevaarlijk vinden om met een mes te spelen dat ze ook zullen zeggen waar papa en mama zijn, en als ik de afspraak met mijn kind maak dat ze bij de tent ofzo blijven dan blijft dat ook zo, zo niet dat is het MIJN taak om ze daar voor te straffen, gaan ze echt dwars doen en ouwehoeren is het heel wat anders, maar ze heeft niet eens geprobeerd het fatsoenlijk op te lossen met die kinderen, en dan maar zeggen hoe de jeugd van tegenwoordig is... het is toch ONS voorbeeld dat ze krijgen !