Ja bij ons ook, daarom denk ik dat ik hier ook niet zo geschokt op reageer als de meeste hier. Als je geleerd is om goed om te gaan met zoiets dan is het niet stom als je dat gebruikt in je spel (bv. de welbekende pijl en boog ect) Ik kan wel begrijpen dat je zoiets liever niet zonder toezicht van een volwassene bij een speelplaats ziet, maar om er nou zo van over de kop te raken dat snap ik niet. Als je als kind gewoon geleerd hebt het als een gebruikersvoorwerp toe te passen, dan zijn ze nog lang niet onderweg om andere kindjes om te leggen. Agressie ontstaat niet door een kind wat een pijl aan het slijpen is, dat ontstaat door hele andere zaken. Maar goed, je kent het kind wat er mee bezig is niet, al kan je best wat zien door te observeren.. Dus ik denk dat het best gepast is om aan te geven dat je het zelf niet graag ziet in zo'n omgeving, alleen de manier waarop vind ik zwaar overtrokken en zelfs onbeleefd. En dat is nou een voorbeeld wat ik mijn kinderen niet mee wil geven, dat het normaal is om zo met elkaar om te gaan.
Precies, ook ik speelde op het platteland met mijn zakmesje met ivoren heft (was er heel trots op) toen ik een jaar of 8 was. Wij hadden allemaal zakmesjes, pijl en boog en later met buksen etc. Tuurlijk mochten we daar vooral heel veel niet mee, maar ja kinderen he? Ik zou ze er vriendelijk en duidelijk en op aangesproken hebben, maar niet afgepakt. Straks gaan vreemden vanalles en nog wat af pakken van kinderen omdat zij vinden dat iets niet kan of mag
ik vind het al knap dat iedereen weet te vertellen dat ts een grote mond heeft gegeven. Ze heeft gezegd dat ze de messen in moesten leveren? Ik vind het nogal vergezocht om meteen te denken dat zo elke wildvreemde speelgoed afpakt van je kinderen. Als je daarvan uitgaat moet je ze denk ik niet alleen buiten laten spelen.
Ik had vroeger ook een zakmes...en maakte altijd speren van stokjes waar ik dan een punt aanmaakte. Ik zie niet in waarom dat verkeerd is geweest, ben me daardoor juist bewust geworden van de gevaren van zulke wapens. Voor mij was het geen wapen, maar een mogelijkheid om speren te maken van dikke takken. En van die speren maakte ik weer vanalles.
Ik zou me tuurlijk wel een beetje zorgen maken als ik dit zou zien, maar ik zou ze de mesjes niet hebben afgepakt, dat vind ik iets te ver gaan. Denk dat ik aan de jongens had gevraagd waar hun ouders zijn en het even met de ouders had opgepakt. Dreigen met de politie vind ik not done! We moeten onze kinderen juist leren dat de politie er is om ons te beschermen en niet iets is om bang voor te zijn! Mijn mening...
Ik vind dreigen met de politie nu ook niet echt getuigen van beleefdheid En ik denk helemaal niet dat iedereen zomaar speelgoed afpakt dat heb ik ook niet gezegd Maar wildvreemden MOGEN het ook helemaal niet afpakken in Mijn ogen niet zolang er geen gevaar dreigt En kinderen van de leeftijd van 8 kun je best vriendelijk verzoeken ergens anders te spelen Nogmaals ik vind OOK dat ze er niet mee horen te spelen ik zou ze er zelfs bij de caravan niet mee laten spelen maar de manier waarop ts het aan heeft gepakt vind ik persoonlijk not done
Nou ik vindt dat je goed gehandeld hebt! Ik zou misschien vragen wie de ouders zijn ofzo. Maar ik zou niet goed worden als ik zou zien dat ze messen hebben en zichzelf of anderen er vervolgens mee verwonden terwijl ik gezien heb dat ze die messen hebben.
We weten natuurlijk niet helemaal hoe het gesprek met die jongens verlopen is..... TS beschrijft het hier in 3 zinnen, maar hoe en wat er precies gezegd is.... Van de week reed er bijv. een jongentje van een jaar of 7/8 tegen de kinderwagen aan met zijn fiets (hij keek achterom) en toen riep ie "kijk uit, kutwijf!". Heb niets gezegd (dochter zei wel dat is een stout woord he mama ), maar ik kan we wel voorstellen dat TS als reactie op een brutaal kind met de politie dreigt.... Je schrikt toch een beetje omdat jou kind ook in de speeltuin zit.
De vraag is of mensen vinden dat de messen afgepakt moesten worden. Ik vind dat niet direct nodig. Je gaat gewoon zoals normale mensen het betaamd, het gesprek aan. En als dat niets oplevert kun je altijd nog bedenken wat je gaat doen maar dreigen met de politie en spullen afpakken.. nee... niet nodig en niet gepast. Volgens mij is iedereen het er wel over eens dat het niet wenselijk is dat wie dan ook met messen of iets vergelijkbaars zit te spelen in een speeltuin die ook toegankelijk is voor nog jongere kinderen. Maar met messen spelen ansich... tja, daar kan je flink over van mening verschillen blijkt hier wel.
Ik begrijp ook niet zo waar mensen van over de kook raken. Kijk, het is onwenselijk dat kinderen met messen spelen waar andere kinderen ook bij zijn (in een openbare speeltuin). Daar is iedereen het over eens. Maar dat geeft TS naar mijn mening niet het recht op te treden zoals ze heeft gedaan (namelijk, sommeren de messen in te leveren en ook nog eens dreigen met de politie). Ze heeft de kinderen aangesproken op een toon die ze in het criminele hoekje duwt. Als ouder zou ik daar ook flink van over de zeik gaan. Een vreemde hoeft mijn kind niet te dreigen en ook niet te sommeren spullen af te geven. Een vreemde mag wel mij komen vertellen dat mijn kinderen in de speeltuin zitten met mesjes en dat hij/zij dat liever niet heeft. Daar heb ik ook alle begrip voor, en dat was ook niet de afspraak. Bovendien kun je, al na 5 min observeren, wel aardig inschatten hoe kinderen met die messen omgaan. Als ze gewoon zoet zitten te spelen, bijv. takjes slijpen of ik noem maar iets, is er toch niets aan de hand? Als ze daarentegen andere kinderen bedreigen of gevaarlijk met die dingen lopen te zwaaien, ja, dan is er iets meer aan de hand. Maar ik vind dat je altijd in mag grijpen als een ander kind zich agressief gedraagt naar jouw kind. Daar hoeven geen messen aan te pas te komen.
komt gewoon niet over alsof ze rustig was en nogmaals, afpakken zonder de kinderen de kans te geven om zelf naar de caravan terug te gaan, is niet mijn manier van omgang.
tulip:ik heb ook maar even aangegeven wat ik raar vind ik het verhaal, gezien jij vroeg hoe sommigen zo zeker weten dat ze gelijk zo fel reageerde.