Kinderen Mogen ze overal in huis?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door edelweiss, 19 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb geen rare dingen in mn slaapkamer.

suus1983 vindt dit leuk.
  2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nee maar je vroeg toch ook waarom ánderen hun kinderen liever niet in de slaapkamer hebben? In mijn geval ook daarom dus.

(Ik vind die dingen niet raar overigens)

Zonnestralen, Tuttebella en Fuddey vinden dit leuk.
  3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Hier mogen ze in principe overal komen. Alleen wil ik niet dat mijn 2 jarige de trap alleen op en af gaat.

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.262
    25.719
    113
    Ze mogen overal komen, maar ze moeten wel elkaars privacy respecteren en we hebben de afspraak dat ze niet op elkaars kamer gaan spelen/hangen zonder toestemming van de desbetreffende zus. Als ze ergens even een boek moeten pakken oid mag dat wel gewoon.

Mijn zoon mag ook overal komen, maar dat is sowieso onder toezicht.
    Onze slaapkamer staat in principe altijd open. Ik wil niet dat ze er gaan spelen met vriendinnen. Maar ze mogen er wel komen om bv tv te kijken ofzo. Al vind het wel fijn als ze dat even vragen.

Als we met verjaardagen of kerst de hele dag het huis vol hebben met neefjes/nichtjes dan is onze kamer altijd beschikbaar als rustige tv kijk plek. Op hun eigen kamers, op de studeerkamer en buiten kunnen ze dan spelen (mijn pubers spelen natuurlijk niet maar ‘hangen’ :roflmao:).

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb bv mijn pil in mijn (afgesloten) nachtkastje liggen, zit er niet op te wachten dat ze die te pakken krijgen en ermee doktertje gaan spelen bv. En zo wel meer dingen die niet raar zijn, maar wel ongeschikt voor kinderen omdat ze bv waardevol en kwetsbaar zijn.

6. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Overal, al heb ik niet zo'n groot huis haha.
    Slaapkamer grenst aan badkamer dus daar zit dan wel eens een filmpje te kijken als ik aan het douchen ben.
    Of we stoeien wel eens in mijn mijn bed dus geen probleem hier.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Dat kan, ik heb dat verder niet.

Niet aangedacht dat mensen daar dingen hebben liggen die niet voor kinderogen bestemd zijn. Iets wat een kind niet mag hebben (medicatie) of mag zien, zou ik beter opbergen. Maar dat is dus omdat ze hier overal mogen komen.

suus1983 vindt dit leuk.
  8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier kunnen ze er ook niet zomaar bij, maar ik wil hun vindingrijkheid niet onderschatten wat medicatie etc betreft ;)

tuc vindt dit leuk.
  9. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Omdat ze verder in alle kamers mogen spelen. Er is zat ruimte en mijn slaapkamer is gewoon van mij en komen in principe geen kinderen.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Dat kan natuurlijk

11. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Onze kinderen mogen overal komen. Op zolder alleen als 1 van ons erbij is vanwege veiligheidsredenen. In onze kamer mogen ze ook gewoon komen en spelen.

12. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Overal, ook in onze slaapkamer, daar heb ik echt 0 moeite mee. Ze rommelt sowieso niet in kastjes en laatjes waar ze niks te zoeken heeft en weet dat dat niet mag.

13. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.957
    3.836
    113
    Vrouw
    Kelder en zolder niet. Kelder omdat daar niks is en gevaarlijk is. Gevaarlijke trap.
    Zolder is een opslagplaats van rommel van m'n vriend. Echt rommel. :roflmao:

Verder overal en de pil ligt hier gewoon in een bakje op de tafel beneden. Hij is 5 jaar en weet dat hij dat niet mag nemen.

14. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Op zich overal, maar in het algemeen vind ik het niet nodig om in andermans kamer te komen. Dus in elkaars kamer (en daar reken ik mijn kamer ook toe) alleen als je iets specifiek nodig hebt. Maar we stoeien altijd op ons bed met zijn allen en lezen ook voor op ons bed, dus ze komen er regelmatig. Mijn nachtkastje is wel verboden terrein. De pil lag daar, mijn bril ligt daar en dat soort zaken.

15. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    In principe mag mijn dochter overal komen, maar als ze iets van de zolderkamer wil hebben, vind ik het wel fijn als ze het even zegt. Daar liggen mijn werkspullen en een deel van ons gereedschap.

Met vriendinnen mag ze alleen beneden en op haar eigen slaapkamer spelen. Ik wil geen kinderen van een ander in de andere kamers. Er ligt niets bijzonders voor de pak, maar ze hebben daar niks te zoeken. Haar vriendinnen gaan ook beneden naar het toilet.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.146
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier precies hetzelfde!
    In de praktijk is Dafne meestal op de verdieping waar ik ben. Soms speelt ze zelf boven en gebruikt dan gerust onze slaapkamer in dr spel.
    Dan is dat het zwembad en gebruikt ze wat kussens ofzo, of een lege wasmand.

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.181
    113
    Brabant

Onze kamer is van ons.
    Er wordt veel samen geslapen en geknuffeld, maar overdag is er niks voor hun. Mijn prive spullen liggen er (dagboeken van vroeger en prullaria die belangrijk zijn voor me)
    Verder halen ze gerust wat ze nodig hebben daar, maar ze hoeven er niet te gaan rommelen:)

18. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Nee, ze mogen niet overal komen.

In de schuur niet omdat daar allerlei gereedschap ligt en flessen met rotzooi. Als ze iets willen hebben moeten ze dat even vragen.

Ze mogen ook niet op onze slaapkamer komen. Wel natuurlijk ‘s nachts of ‘s morgens als we nog slapen om iets te vragen of als ze naar gedroomd hebben ofzo, maar als ze boven gaan spelen is onze slaapkamer verboden gebied.

Mijn dochter mag ook niet op zoons slaapkamer komen als ze boven gaat spelen met een vriendinnetje. Andersom geldt dat ook, zoon niet op dochters kamer als hij met een vriendje boven gaat spelen.

En ik wil niet dat ze met boven spelen in de badkamer komen. Daar ligt geen speelgoed oid, dus ze hebben daar niks te zoeken.

19. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.708
    4.023
    113
    Overijssel
    In principe overal,maar omdat hij 4 jaar is mag hij wil ik hem niet alleen te knooien hebben in de badkamer.
    En hij mag niet in de kelder komen( gevaarlijke trap) Zolder is met vlizotrap gelukkig niet bereikbaar.
    En met vriendjes spelen blijven ze maar mooi beneden.

20. fafa

fafa Niet meer actief

Ik doe iets niet goed geloof ik. Op een of andere manier spelen onze kinderen eigenlijk het liefst op onze slaapkamer. :roflmao:

Ze hebben daar ook heel lang geslapen. Tot dochters 6 en 3 waren, en zoon slaapt er nog steeds. Dat scheelt ook denk ik. Het voelt ook als hún ruimte. Er staan ook leuke dingen om te spelen daar. Een grote kist met muntjes bijvoorbeeld. En het is de ideale setting voor een sokkengevecht (alle bolletjes sokken uit het hele huis halen en elkaar ermee bekogelen... en ja, vriend en ik doen het enthousiastst mee :oops:).
    Alle deuren staan hier in huis ook altijd open (behalve de badkamer-deur als er gebruik gemaakt wordt van de wc daar).

Betsy, Liekje81, suus1983 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina