Kinderen Mogen ze overal in huis?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door edelweiss, 19 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh inderdaad ja, ze mogen gewoon naar de wc in de badkamer, maar het is geen speelruimte. Ze hebben met een vriendje een keer 2 flessen shampoo en gezichtsreiniger leeggespoten in bad :(

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ze mogen overal komen, maar ze mogen niet spelen in ons bed. Ik hou van een strak opgemaakt bed en ik wil geen vieze voeten op mn kussen of zwarte vegen op mn lakens, of dat er legoblokjes onder de dekens liggen. Dat doen ze maar in hun eigen bed.

3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ze mogen niet op de zolder. Het is een vlizo zolder en het is enkel opslag. De oudste mag weleens de zolder op als we er even moeten zijn.
    De kelder ook enkel met één van ons. Reden is omdat ze er eigenlijk niks te zoeken hebben. Het is geen speelplek. Wel veel opslag van spullen / speelgoed en voedsel.

De jongste mag niet in de gang komen. Daar zit de wc waar ze van alles en nog wat instopt. Toiletrollen, speelgoed, drinkflesjes, haar speentje, noem maar op. Ze heeft echt een toilet obsessie :rolleyes:Overigens doet ze dit niet enkel bij ons. Ze heeft al bij diverse huizen een wc verbod :D

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Euh ja. Ik had er nog nooit bij stil gestaan dat er gezinnen zijn waar kinderen níet overal mogen komen.

Youtan, Liekje81, Amy32 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Troeeeelaa

Troeeeelaa Actief lid

15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Dit indd. Wel regels in bepaalde ruimtes ( een wc is bv niet om in te spelen ect )

tuc vindt dit leuk.
  6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Alleen nu niet op zolder (verbouwing).
    En de vlizo in de schuur (gevaarlijk)

Verder mogen ze van mij met andere kinderen niet op mijn slaapkamer spelen. Als het alleen mijn kinderen zijn maakt me dat niet uit. Maar ze weten dat ze niet in mijn kast en kaptafel mogen zitten.
    Eveneens geldt dat voor de kast in de badkamer.

7. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    John mag overal komen, maar als hij met vriendjes is mogen ze niet op onze slaapkamer

8. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ze mogen overal komen. Het is het huis van ons samen.

9. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.708
    4.023
    113
    Overijssel
    Nee,joh!Is toch leuk?
    Als die van ons boven wil spelen mag dat best van mij. Maar hij zit op dit moment nog liever bij z’n pappie en mammie...:D

10. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Onze dochter komt gewoon overal en heeft lak aan regels. Maar eigenlijk mag ze niet alleen in studeerkamer van mijn man komen (liggen toetsen examens van leerlingen) daar mag ze niet spelen. Maar kleurt graag met print papier van pappa en whiteboard stiften

Op zolder heb ik haar ook liever niet. Laatst heeft ze er een krukje vol geplamuurd. (moest stiekem wel lachen eigenlijk) kijk net als mamma! Roept ze trots. Verder hebben we grote hoge vliering klimt ze omhoog roept ze mamma ik doe heel gevaarlijk. Shit kut! Hoe komt ze daar. Laatst was ze verstopt achter schot. Dat verboden terrein is zo'n leuke speeltuin. Snap haar wel

11. maliro

maliro Niet meer actief

H
    Hier precies hetzelfde
    Savonds liggen ze in bed en is de huiskamer en de afstandsbediening van mij :)

12. tuc

tuc Niet meer actief

Haha ja dat was mijn gedachte dus ook. Ik hoor dus wel dat dat bij vriendjes is, maar kan mij er niet zoveel bij voorstellen.
    Wel dat je bv de deur naar de gang waat een trap zit dichthoudt met een dreumes bv, maar echt niet mogen komen om het principe niet.

13. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    In principe mogen ze gewoon overal komen.
    Ik wil alleen niet dat ze op onze slaapkamer spelen :) Ze mogen er altijd komen, maar niet spelen.

De zolder wil ik graag even weten als ze daar heen willen. Dan kan ik het strijkijzer even opruimen als dat er staat.
    Zelfde geldt voor de garage, als ik maar weet dat daar geen zagen enzo voor het grijpen liggen (ivm klusprojecten) mogen ze er gerust spelen :thumup:

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja dit inderdaad. Ik vind het ook best raar, maar dat komt misschien omdat ik het niet gewend ben. Als ik even tijd voor mezelf wil, dan zeg ik dat gewoon tegen ze en dan laten ze me met rust. Maar in de praktijk gebeurt dat vrijwel nooit.

15. Bailief

Bailief Niet meer actief

De meterkast is verboden terrein hier, helaas is dat geen fijne plek om mij terug te trekken :p

Ze mogen overal komen. Ik moet al vaak genoeg nee zeggen op een dag. Als ik dat ook nog eens zou moeten doen omdat dochter naar mijn slaapkamer wil dan is de lol er snel af. We wonen hier met z'n allen, ik zou het niet fijn vinden om zo'n verboden kamer te hebben in huis.

tuc en Marchella vinden dit leuk.
  16. Zomaariemand

Zomaariemand Niet meer actief

Hier liever niet alleen in de garage maar alleen vanwege het gereedschap en de gevaarlijke spullen die er liggen. Verder overal. Onze slaapkamer is juist de favoriete stoeiplek en hebben we echt even qualitytime

17. brocante

brocante Bekend lid

27 aug 2013
    645
    811
    93
    Met uitzondering van de BDSM kamer, overal.

Geintje. Als hij wat groter is geen beperkingen. Alleen niet spelen in mama haar hobbykamer! Ik heb al zooo veel zooi :)

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nee, er zijn geen plekken waar de kinderen niet mogen komen omdat het "van mij" is. Ze komen in principe niet alleen in de garage, vanwege het gereedschap daar. Maar ik let daar eigenlijk alleen maar op als er vriendjes komen spelen. Ze weten ook dat ik niet wil dat ze met vriendjes op de ouderslaapkamer komen. Dat vind ik toch gewoon privé, geloof ik.

Als ik aan het werk ben of gewoon even rust wil, kan het wel zijn dat ik ze even wegstuur. Maar op een ander moment mogen ze daar dan wel weer komen.

19. Neilia

Neilia Niet meer actief

Snap ik ook niet.
    Hier spelen ze alleen op ons “bed”.
    Ze springen een graag op..
    Ons matras ligt op de grond aangezien we door ons bed gezakt zijn.. (voor alle dirty minds hier.. dit gebeurde om 2:00 uur Snachts terwijl we lagen te slapen)
    Dus dat springen mag nu tot we een ander bed hebben.

En C slaapt ‘s middags op ons bed.

tuc vindt dit leuk.
  20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Mijn kinderen mogen overal komen, alleen mogen ze niet op de werkplek van mijn man spelen. Wil niet dat belangrijke dingen kapot gaan of kwijt raken.

Vriendjes mogen niet in onze slaapkamer komen, niet op mijn mans werkplek en de badkamer mogen ze alleen gebruiken voor het toilet of om hun handen te wassen. En niet bij de wasmachine en mijn washoek op zolder. Al eens meegemaakt dat een kind mijn stapels gevouwen was had omgegooid, lag overal.
    En bepaalde kinderen mogen alleen beneden spelen, die heb ik bijv. op stelen betrapt of maken er een zooi van om vervolgens niets op te willen ruimen enz.

Deel Deze Pagina