Op onze slaapkamer mogen ze niet spelen, dat mag beneden of op hun eigen kamer. En van de andere slaapkamers moeten ze ook weg blijven. Op de tienerkamers staan meidenspul zoals nagellak, crèmetjes, etc en breekbaar prullaria. En op meerdere kamers staat een PS4. Daar heeft een peuter/kleuter niks te zoeken. Alleen als de 'eigenaar' van die kamer er is kunnen ze vragen of ze er mogen komen. Om iets te pakken van onze kamer mogen ze er best komen hoor. Hij staat gewoon open, maar ik vind het geen speelplek. En op dit moment moeten ze ook douchen op onze kamer, omdat de badkamer opgeknapt wordt
Hier hetzelfde. Als er iets is moeten ze toch bij mij zijn. Maar mijn zoon van 9 mag de badkamer niet meer in als ik aan het douchen ben. Afgezien van dat morgen ze overal komen. Mijn privé momenten heb ik als ze slapen.
Onze pleegdochter komt niet op onze slaapkamer (Is van ons), op de zolder (staat vol met deel erfenis, hobby van mn man etc heeft ze niks te zoeken) en ze mag van mij niet in de besteklade komen. Verder overal.
Mag ik vragen waarom je zoontje niet meer naar binnen mag? Specifieke reden voor? Gewoon benieuwd hoor.
Opbergen ga ik ook doen als ze de leeftijd hebben dat ze zelf lekker rond mogen hangen. Dan nog gaat de deur wel op slot als er vriendjes of vriendinnetjes zijn. Die heb ik liever niet in onze privé ruimte. Zodra de kinderen huiswerk gaan krijgen maken we hier op de kamer ook een rustig werk plekje omdat er 2 een kamer delen.
Hier mogen ze overal komen, tenzij gevaarlijk. Maar tegelijkertijd leren we ze grenzen en privacy respecteren. De woonkamer uitgezonderd maar wil iemand even rust in een andere ruimte, dan moet dat mogelijk zijn en probeert de rest dit te respecteren
Omdat ik vind dat een jongen van 9 mij niet meer naakt hoeft te zien. Hij ziet zijn zusje van 5 ook niet meer naakt.
Mijn kinderen mogen in principe overal komen. Ze mogen alleen naar zolder als wij erbij zijn, want daar zit geen traphekje bovenaan de trap. Bovendien kunnen we zo ook een beetje in de gaten houden wat ze doen, want ik heb daar ook een paar Sinterklaascadeautjes verstopt
Voor beide denk ik. Dat is per gezin verschillend natuurlijk. In mijn geval heb ik mijn ouders wel naakt gezien toen ik klein was, maar met 9 jaar niet meer. Wou ik ook niet.. super gênant en zo
Oh ja ik ben heel anders opgevoed dan. Weet niet beter dan dat ik mijn ouders (in elk geval mijn moeder) regelmatig bloot zag. Nooit iets gênant of raar aan gevonden hoor.
O echt niet?? Waarom niet dan? Wat heb je daarop tegen? Hier lopen de kinderen het liefst de hele dag in hun nakie rond, niet dat dat mag hoor Maar mijn dochter van bijna 10 doucht het liefst gezellig met haar vader. En bij mij en mijn man thuis zijn ze daar ook helemaal niet moeilijk in.
Nee hier dus ook, omdat je dat gewend bent denk. Mijn schoonmoeder knipt het haar van mijn man en als hij na het knippen gaat douchen dan staat zij ook nog op te ruimen in de badkamer.
Ja ik vind het altijd zo jammer als er (in mijn ogen) zo moeilijk over gedaan wordt. Het is een naakt lichaam, zoals we die allemaal hebben. Laten we onze kinderen vooral leren dat dat ok is.
Haha, hier ook zo! Maar toen ik 16 was en nog steeds naakt rondliep van badkamer naar slaapkamer, zei mn vader dat als hij biven is op zo'n moment, ik maar even wat aan moest trekken.