Maar wel hun ouders, toch? Of bedoel je niet dat ze nooit bij jullie op de kamer mogen komen om te kroelen in bed oid?
Mijn kinderen mogen overal in huis komen. Er is niks geheims of prive. Ik zou niet weten waarom de kinderen niet in onze slaapkamer zouden mogen. Wij hebben daar niks liggen wat ze niet mogen zien en anders zou ik dat gewoon goed opbergen. Ons huis is van iedereen, en overdag rusten is een uitdaging met een peuter en een kleuter, dus dat doen we savonds als ze op bed liggen.
De oudste 2 mogen in principe overal komen. De jongste mag niet alleen naar zolder. Daar slapen de oudste 2 en hebben daar hun spulletjes waarvan ze niet willen dat hun peuter broertje eraan zit. Ook staat daar de wasmachine en droger en er ligt nog gereedschap omdat de voorzolder nog niet klaar is. Als ik onder de douche sta wil ik ook niet dat ze in de badkamer komen, maar dat gebeurt meestal niet. (Of de wc beneden moet bezet zijn en er heeft iemand hoge nood)
Ze mogen overal komen maar spelen doen ze nooit op onze slaapkamer omdat daar niets staat. Een verboden kamer maakt het volgens mij juist interessanter. In de garage mogen ze ook niet zonder toezicht (jongste 2) vanwege gereedschap enzo.
Nee, ze komen nooit (zelden) in onze kamer en nooit in ons bed als wij daar zelf geslapen hebben. Wij staan altijd ruimschoots voor hen op. Kroelen doen we in hun bedden als we hen s ochtends uit bed halen of bij het naar bed brengen. Een uitzondering is dat als mn man op zakenreis is, allebei de kinderen een paar nachtjes bij mij in bed mogen slapen (1 tegelijk).
Oh nee zo is het bij ons dan weer niet, als een van ons in onze slaapkamer is komen de kinderen er wel gewoon. Ze slapen ook regelmatig bij mij in bed. Het gaat hier puur om als wij daar niet zijn.
Ja, dat is bij ons ook. Ze mogen in de nacht altijd komen als er wat is. Ze mogen in de ochtend lekker erbij komen liggen. Als wij er zijn mogen zij ook (soms niet, als ik even rustig wil lezen ofzo), maar als wij niet op onze slaapkamer zijn mogen zij er niet komen.
Zoontje mag overal komen, enige regel daarin is dat er met een speelafspraakje alleen in z'n eigen kamer gespeeld wordt.
Zo gaat het hier ook ongeveer. Dochter mag overal komen, behalve in dr eentje op zolder of in de kelder, beide ivm steile trap. Als er iemand komt spelen, wordt er óf in de woonkamer/buiten gespeeld óf in haar eigen kamer. Op onze kamer of in de babykamer en badkamer hebben ze dan niks te zoeken.