Nieuwe gastouder of twee verschillende?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Jebb, 29 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Hoi,
    Vanwege een nieuwe functie op het werk, moet onze zoon een extra dag naar de opvang. Sinds 5 weken zit hij bij een gastouder wat echt giga bevalt! Super lieve vrouw, zoon gaat er echt rennend naar binnen. Heeeeel blij met haar.
    Nu moet er dus een dagje bijkomen maar g.o. is vol. Ik twijfel nu heel erg wat we moeten. Die ene dag bij haar en voor de andere dag een andere g.o. zoeken offf een dag bij de ene, andere dag bij de ander.

Zoon is niet moeilijk en past zich tot nu toe altijd aan. Hij is 2.
    Wat zou jij doen ?

2. Jebb

Jebb Niet meer actief

Hiervoor heeft hij trouwens nooit opvang nodig gehad, dus het is niet 'weer een wisseling'

3. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Voor beide is iets te zeggen, ene go kan de andere opvangen bij ziekte of vakanties. Je zoontje kent ze al dan. Alleen zeg je zelf dat go al vol zit, dus deze pre vervalt eigenlijk al.

Ik zou dan zelf voor een andere go kiezen die wel alle dagen kan, lijkt mij fijner en overzichtelijker voor je kind.

4. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Ik zou kiezen voor een gastouder waar je zoontje beide dagen terecht kan. Ook al is hij makkelijk toch zou ik het persoonlijk fijner vinden als hij gewoon naar 1 iemand gaat in de week.

5. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Of opa/oma/tante als oplossing voor de extra dag?

6. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.611
    2.404
    113
    is er een tijdelijke oplossing mogelijk? bv allebei dagen van 9 u/dag werken waardoor je die extra dag nog even niet nodig hebt? Misschien heeft de go zicht op een extra dag beschikbaar binnen afzienbare tijd (bv ander kindje is bijna 4)
    als dat allemaal echt niet mogelijk is zou ik bij een andere go beginnen en als je die uiteindelijk prettiger vindt daar gewoon 2 dagen gaan brengen. maar ik zou eentje die zo goed bevalt niet zomaar laten gaan
    succes!

7. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik zou kiezen voor een andere gastouder. Denk niet dat je zoontje in die paar weken al echt een band met de go heeft opgebouwd.

8. Apple2015

Apple2015 Actief lid

23 okt 2015
    252
    0
    16
    Mijn kleine is ook super makkelijk. Ze gaat sinds ze 2 werd naar 2 verschillende gastouders toe. Ze heeft het bij beide naar haar zin en wil eigenlijk nooit mee naar huis als ik haar ophaal 😁. Ze is nu 2 jaar en 9 maanden

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zou voor een nieuwe gaan waar hij beide dagen terecht kan.

10. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Ik zou voor twee gaan, wellicht dat bij een van de twee naar verloop van tijd plek is voor alle dagen en dan kan je daar alsnog voorgaan. Soort proeftijd;)

Deel Deze Pagina