Kinderen niet laten testen, zijn we de enige?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Emsy, 1 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
  2. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.468
    8.617
    113
    Vrouw
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  3. maliro

maliro Niet meer actief

Lijkt me idd afschuwelijk, maar de overweging vind ik heel moeilijk. Want er zijn in bv Amerika inmiddels ook kinderen overleden na hun vaccinatie.
    Zelf ben ik nog steeds niet gevaccineerd (wel genezen van c), en voor zowel mezelf als mijn kinderen weet ik nog steeds niet waar ik goed aan doe. Volgens mij is de kans op overlijden door/vlak na vaccinatie 1 op de 3 miljoen. Kleine kans dus. Maar ik ben met heel wat medische dingen al de uitzondering geweest (en toch nog nooit een loterij gewonnen, best gek haha). Ik weet het gewoon echt niet. Als anderen zichzelf en/of hun kinderen vaccineren respecteer ik dat maar voor mij is het niet zo klip en klaar. En zeker nu met omikron, zou ik eerst willen weten of de vaccins daarvoor ook effectief zijn.

4. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Ik geef overal bronnen bij, meestal ongevraagd, soms gevraagd. Ik verspreid geen leugens, misschien wel ongemakkelijke feiten. Het is aan een ieder om zelf te bepalen wat hij/zij met deze informatie doet.

5. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.468
    8.617
    113
    Vrouw
    Huh? Want door een test kunnen ze opeens niet meer ziek worden? Door niet te zeggen breng je andere kinderen in levensgevaar? :|:|:|

6. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.468
    8.617
    113
    Vrouw
    Gelukkig waren dit geen feiten.

7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.468
    8.617
    113
    Vrouw
    Ze heeft het over een test, niet over een vaccinatie. En ook daarbij is het natuurlijk niet zo dat als je je kind niet laat vaccineren er daardoor een ander kind komt te overlijden.

8. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ja, maar als je ervan uitgaat dat er aan een vaccin bijwerkingen kunnen zitten..is de kans op bijwerkingen natuurlijk wel groter dan een overlijden. Ik mis heel veel informatie over hoeveel kinderen er nu lange termijn gevolgen ondervinden aan corona-infectie. Daarom vind ik het zelf ook een lastige keuze of ik mijn kinderen wel of niet moet laten vaccineren. Ik begrijp dat het voor de maatschappij beter is als iedereen incl. kinderen gevaccineerd wordt. Maar ik vind mijn verantwoordelijkheid naar mijn kinderen groter dan mijn verantwoordelijkheid naar de maatschappij. Denk ik. Maar ik ben er dus nog niet uit.

Jackie87 en Saartje33 vinden dit leuk.
  9. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ah, zo.. Dat kan...maar ik mis toch echt data over ernstige klachten na corona. Faya, Tygo, Eef en Ginny hebben er veel last van, okay, maar in het geheel? Daarnaast: er zijn toch ook wel meldingen over menstruatiestoornissen en daarom ben ik nogal huiverig om mijn dochter te laten vaccineren...ze weten nog zo weinig. Ik vind het echt lastig.

10. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Ik ben me bewust van de situatie en dit is mijn keuze.

11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.244
    11.824
    113
    Kijk even naar de link die ik plaatste als reactie op je vorige post hier.
    Die gaat specifiek in op ernstige gevolgen na Corona bij kinderen.

Merlino vindt dit leuk.
  12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.244
    11.824
    113
    Zeker is het lastig. Maar 350-400 kinderen die heftige nasleep na Corona hebben is ook echt ernstig. In andere landen worden nu kinderen gevaccineerd. Er zullen daar gegevens van bekend worden neem ik aan. Dat zal hopelijk helpen bij het maken van een afweging.

Merlino en Elsss vinden dit leuk.
  13. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ja, heb het nu gelezen sorry, had niet gezien dat het een link was. Het helpt me nog niet heel erg moet ik zeggen. Ik denk dat ik afwacht voorlopig. Hoe sta jij erin?

Syane vindt dit leuk.
  14. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    De vraag is eigenlijk of de kans op overlijden door het vaccin groter is dan de kans op overlijden door covid. Van een vaccinatie kan je bijwerkingen krijgen, niets, via mild tot (zeer) ernstig, maar van covid kan je ook klachten krijgen, ook weer van (bijna) niets via mild tot zeer ernstig.
    De vraag is, welke kans is groter?
    Zoals ik het nu zie (ondersteund door cijfers uit het buitenland), zijn de risico's van een covid-besmetting veel groter dan de risico's van vaccinatie.

Merlino vindt dit leuk.
  15. Roebus

Roebus Actief lid

15 feb 2019
    117
    142
    43
    Ik test mijzelf en de kinderen ook niet. Iedereen moet zelf weten waar die zich prettig bij voelt. Zolang het je eigen keus is is het de goede keus toch:)

16. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ja, en juist dat vetgedrukte (ik hoop dat het gelukt is), zou ik graag zelf nader onderzoeken, maar ik kan maar heel weinig gegevens vinden daarover. Ik ben vooral bang voor eventuele gevolgen voor menstruatie/beïnvloeding op hormonen en groei, etc.

17. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Maar jezelf niet testen betekent dat je bij iedere verkoudheid in quarantaine moet, dat is toch geen doen? Tenminste, ik vang iedere maand wel een virusje op van een van de kleintjes hier. Moet er niet aan denken om mezelf iedere maand een week op te sluiten.

Zxcvb vindt dit leuk.
  18. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.890
    8.060
    113
    Omdat ik vóór vaccinatie ben, maar vind het zo zielig dat stokje in de neus :roflmao: een prikje vind ik minder zielig. Denk ook dat het aan de leeftijd zou liggen hoor. Vanaf een bepaalde leeftijd zou ik wel testen.
    Gelukkig heb ik zelf nog nooit hoeven testen. Lijkt me de hel. Denk dat ik dat daarom op mijn kinderen zou projecteren ofzo.
    Maar is dus nergens op gebaseerd want ik heb nog geen kinderen :D

toch3 en Merlino vinden dit leuk.
  19. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Haha, ik moet een beetje lachen om je bericht, op een goede manier, hoor! Ik denk dat als j e eenmaal getest bent dat je tot de conclusie komt dat het enorm mee valt hoor! Hoewel ik natuurlijk hoop dat je nooit hoeft te testen!

Zxcvb en Achterkantvandemaan vinden dit leuk.
  20. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.890
    8.060
    113
    Oooh ik hoop het heel erg, dat het mee zou vallen! Ik kan me niet voorstellen dat zo'n ding zo ver in mijn neus past :roflmao:

Merlino vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina