Kinderen niet laten testen, zijn we de enige?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Emsy, 1 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.039
    14.701
    113
    Vrouw
    Tuurlijk moet ieder voor zich de keus maken. Maar wat doe jij als er een in huis ziek is? Blijft iedereen dan thuis? Of alleen de zieke? En hoelang blijf je dan thuis?

Wij hebben bijv ongeveer 5 weken thuis gezeten toen hier in huis corona was. Mijn man en ik hebben echt wel klachten gehad. Niet heel ziek, maar toch ongeveer 1,5 week kwakkelig. Een dochter heeft zich een dag of twee grieperig gevoeld. De rest 0,0 klachten.
    Dat is het verraderlijke aan dit virus.

Doordat wij wel testten wisten we wie nog in quarantaine moest blijven en wie er uit mocht.
    Als we alleen thuis zouden zijn gebleven bij diegenen die klachten hadden waren mijn kinderen dus besmettelijk weer naar schol en bijbaantjes gegaan.

2. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Hahahaha...Wat een verschil ook echt, dat jij nog nooit getest bent, ik ben toch al wel 10 keer door de teststraat geweest...en heeeeeel veel thuistesten.

Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  3. Roebus

Roebus Actief lid

15 feb 2019
    117
    142
    43
    O nee hoor ik sluit mezelf niet op. Zijn ze ziek blijven ze thuis net zoals mezelf. Gelukkig zijn mijn kinderen weinig ziek… ik klop het even af hoor:p

4. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Maar als je niet test..je kinderen niet en jezelf niet, dan weet je toch niet of je per ongeluk anderen besmet? Het is vast niet de bedoeling, maar het is zo gebeurd natuurlijk. Het is niet zo dat als je geen symptomen meer hebt je ook niet meer besmettelijk bent.

Elsss en Zxcvb vinden dit leuk.
  5. Roebus

Roebus Actief lid

15 feb 2019
    117
    142
    43
    Wat vervelend dat het bij jullie zo lang geduurd heeft zeg!
    En de rest van uw kinderen had ook corona die geen klachten hadden?
    Zelf zie ik de meerwaarde niet om te testen als ik verkouden of ziek bent. Dat voelt voor mij goed op deze manier.

6. Roebus

Roebus Actief lid

15 feb 2019
    117
    142
    43
    Ja dat klopt eigelijk wat je zegt. Ik geloof niet in een testsamenleving en als mijn kinderen koorts hebben hou ik ze natuurlijk thuis. Ik zal een hele andere denk wijzen hebben als de meeste mensen. Ik ga mijn gevoel af en ik vind dat ik als ouder een goede keus maakt. Ik snap overigens alle andere mensen ook. We zijn met ongeveer 18 miljoen mensen in Nederland die bepaalde keuzes maken die goed voor hun zelf voelen.

Riverdale87, Roosje35, Biny en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.910
    3.935
    113
    Omdat we met 18 miljoen mensen zijn, zijn er toch regels en (dringende) adviezen?
    Je geeft toe dat iets klopt en vervolgens maar ik doe er niks mee. Want je gelooft er niet in.
    Heel bijzonder.

chrystel73 en Saartje33 vinden dit leuk.
  8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Het lastige in dit verhaal dat de verspreiding van een virus (welke dan ook) geen "denkwijze" is, maar een medische feit.

Daarover kunnen 18mln mensen zoveel denken of geloven wat ze willen, dat verandert niks aan de wijze waarop virusverspreiding verloopt.
    Doir jouw denkwijze worden jullie immers niet minder besmettelijk voor de mensen in de omgeving.

Overigens is het zo absoluut geen wonder waarom sprake is van zulke hoge besmettingen in Nederland. Qua "denkwijze" lopen we wat dat betreft op niveau van Rusland en Hongarije op het moment.

mamameer, Saartje33, Roos12 en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Maar daarmee breng je mogelijk wel anderen in gevaar.

Happyhope en Zxcvb vinden dit leuk.
  10. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.039
    14.701
    113
    Vrouw
    Ja de andere kinderen hadden ook allemaal corona zonder klachten. En dan heb ik het wel over 6 kinderen die allemaal hun eigen contacten hebben...

Syane vindt dit leuk.
  11. Roebus

Roebus Actief lid

15 feb 2019
    117
    142
    43
    Gelukkig dat de rest van uw kinderen geen klachten hadden!

12. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.039
    14.701
    113
    Vrouw
    Zeker!

Maar volgens jouw manier van handelen hadden zij dus op school gezeten. Waren ze naar hun bijbaantje gegaan etc etc

13. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Maar dan zou iedereen zich eigenlijk elke dag weer moeten laten testen toch? Dan is iedereen elk moment van de dag een potentieel gevaar voor een ander?

Wie weet, zou dat werken. Maar als we dat tot ons door laten dringen, dan voel ik toch echt wel een soort angsthypnose idee. Dat is niet leefbaar.

14. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Nouja, als je al symptomen hebt is de kans dat je corona hebt natuurlijk toch echt wel aanwezig, de meeste mensen hebben corona met symptomen volgens mij? Dus om die dan te negeren, of de daarbij passende quarantaine niet uit te zitten, daar breng je dan mogelijk anderen mee in gevaar. Omdat je niet wilt testen én ook de quarantaine niet wilt uitzitten.

15. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Als je terugleest, gaat het om kinderen zonder klachten die positief hebben getest.

Roebus gaf al aan zieke kinderen thuis te houden toch?

En er zal, net als bij mijn keuze, een kans zijn dat ze met een snotneus iemand besmetten. Ik denk niet dat het wenselijk is om te leven met de overtuiging om elk risico uit te sluiten? Maar dat is een groot grijs gebied. Wat voelt nog ok? Dat is heel persoonlijk.

ButterflyPassion, Nikki23 en Roebus vinden dit leuk.
  16. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Ja, ze houdt zieke kinderen wel thuis, maar niet gedurende 7 dagen zoals geadviseerd, meestal duren de symptomen minder lang dan de periode dat je besmettelijk bent. Maandag positief door klachten, woensdag weer beter donderdag naar school: dan ben je dus nog wel besmettelijk. Dat bedoel ik. Daarmee ben je dan dus wel een gevaar voor anderen. Of niet als je niet besmet bent. Daarom zijn er ook tests beschikbaar.

Zxcvb vindt dit leuk.
  17. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Ik lees dat zij zich daarvan bewust is. Ik ook.

We maken een keuze, met juiste intenties die voor ons kloppen. We maken allemaal een afweging en we verschillen van elkaar. Ik zie de situatie anders dan jij.

Is jouw waarheid de waarheid?
    Is mijn waarheid de waarheid?

Waarschijnlijk beide niet. Toch doen we allebei wat wij goed en juist achten. Je mag een andere daar niet om veroordelen.

Riverdale87, ButterflyPassion, Biny en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Roebus

Roebus Actief lid

15 feb 2019
    117
    142
    43
    Dankjewel, jij kan het goed verwoorden. Ik ben niet zo goed in het verwoorden en ‘discussies’ voeren.

Liva vindt dit leuk.
  19. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.039
    14.701
    113
    Vrouw
    Het is nu wel het advies om 2x per week een zelftest te doen bij schoolkinderen. Dat gaat mij ook te ver hoor.
    Maar testen bij klachten doen we zeker wel. Zeker nu een zelftest ook als voldoende wordt gezien.
    Het ging idd om kinderen/tieners die zonder klachten positief testten ja. Maar wel nadat wij als ouders eerst klachten kregen en positief testten. Als wij niet getest hadden, maar 'gewoon ons griepje uitgezeten' hadden, waren onze kinderen dus allemaal weer gewoon naar school en bijbaantje gegaan. Daar gaat het om.

En ik weet niet of @Roebus bij een 'griepje' van zichzelf haar kinderen thuis houdt. Want daar kan juist het verschil zitten.

20. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik snap niet heel veel van de laatste pagina’s met reacties… Je kan best alles bij je eigen gevoel houden. Maar niet alles in het leven hoeft goed te voelen. De acties waardoor jij je goed voelt, kunnen dus wel degelijk vervelende consequenties hebben voor anderen, die zich daardoor helemaal niet goed voelen. Het leest een beetje als ‘ikke ikke ikke, en de rest kan stikken’.

Ik kan er op zich wel inkomen als mensen niet testen, de beslisboom volgen en daardoor hun kinderen 7 dagen thuis houden. Maar ik snap oprecht niet dat je én niet test, én je kind binnen die 7 dagen alweer naar school laat gaan. Zeker nu een zelftest volstaat.

Wij hebben net twee weken quarantaine achter de rug. Mijn hele gezin is uiteindelijk besmet geraakt. Dus ik heb gezien hoe snel het gaat en hoe wisselend de klachten zich ook presenteren.

Natuurlijk kan je niet alles indekken in het leven, maar wat ben ik blij dat we in quarantaine zijn gegaan en het niet verder verspreid hebben op school en ons werk. Onze ouders zijn al ouder, sommige van de juffen op school ook. Je weet nooit welke klasgenootjes kwetsbare gezinsleden hebben. Daarnaast werk ik met een kwetsbare doelgroep.
    Dus ja, waar mogelijk ben ik voorzichtig en houd ik mij aan de adviezen. Dat staat voor mij niet gelijk aan leven in angst of een testmaatschappij. Maar bewust levend en rekening houdend met meer dan wat alleen voor mij en mijn gezin goed voelt.

ellessinia, Liekje81, mamameer en 8 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina