Kinderen niet laten testen, zijn we de enige?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Emsy, 1 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.016
    955
    113
    Vrouw
    Mijn dochters zijn allebei een aantal keer getest, maar oudste dochter durft niet meer. (ASS) Dus die blijft dan verplicht binnen. Ze mag morgen na bijna 2 weken thuis weer naar school.
     
  2. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.848
    3.613
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn kinderen worden getest als ze anders school mislopen.

    Mijn jongste is vijf, vond het gisteren nog fantastisch dat ze als enige met papa thuis mocht blijven, vandaag liep ze ook te dansen door de woonkamer. Maar toen ze niet mee mocht naar de supermarkt vond ze het al een stuk minder leuk.

    Ik denk dat testen minder erg is dan nog vijf dagen extra in huis opgesloten te zitten.
     
  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Dochter van 3,5 laat ik wel testen bij twijfel. Dus koorts en verkouden/veel hoesten.
    Ze is nu 1x bij de ggd geweest en 1x thuis test.
    Ik zie er probleem niet van. Ze gaan niet zo diep. En het is ff vervelend maar ook weer snel klaar.
     
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Hier zijn ze wat ouder, maar ik laat ze zelf de keuze. En ik vind het ergens ook belangrijk om te weten wat het is, zodat je op tijd allemaal in quarantaine kunt ed als het nodig is.
     
  5. Nikki23

    Nikki23 Fanatiek lid

    26 mei 2007
    1.907
    1.878
    113
    Hier zijn de kinderen ook nog nooit getest. Alleen zelftest 2x toen wij zelf besmet waren. Zelf ben ik ook nog nooit bij ggd getest en man 1x en was toen meteen positief. De oudste (14) zou ik nu wel laten testen om een QR achter de hand te hebben als het op school evt nodig zou zijn. Als hij dat wil, want zelftest vindt ie al helemaal niks, dus zou hem dan wel moeten overhalen. De middelste (12) misschien ook ivm QR, maar de jongste van 5 nee gaan we niet doen. Zij is ook minimaal 1x per maand verkouden incl hoesten en koorts dus dat doe ik haar niet aan.
    En test de kinderen al helemaal niet zonder klachten. Dus het zelftestadvies op de scholen doen we ook niet aan.
     
  6. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.647
    3.459
    113
    Vrouw
    Hier is zoon 8 jaar en 2 keer laten testen voor school.

    Nu zou ik zeker laten testen als hij symptomen heeft. Wil hem geen vaccin geven en wil ook dat hij alles kan blijven doen. Dus mocht hij corona verschijnselen krijgen ga ik hem zeker laten testen.
    Toch angst dat er voor ongevaccineerden kinderen ook uitsluitingen gaan plaatsvinden.
     
  7. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.071
    2.907
    113
    Vrouw
    Hier gewoon testen, iedereen wil van die pandemie af en daar hoort dit gewoon bij. Je kan ook met milde klachten corona doorgeven met alle gevolgen van dien.
    We willen wel allemaal de scholen openhouden, dus dan maar een steentje bijdragen als het gevraagd wordt.
     
    zwaaistaart, Zara75, Ysabella en 10 anderen vinden dit leuk.
  8. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Mijn kinderen van 1 en 3 zijn al meedere keren getest. Nu met de nieuwe stokjes lopen ze bijna net zo vrolijk weer weg als ze kwamen en de oudste die vind t altijd mooi als hij weer mee naar de dokter mag.

    Overigens net als eerder genoemd omdat ik niet wil dat er ongewild anderen ziek zouden worden doordat ze door mijn kinderen die veel op de opvang zijn besmet zijn . Je weet immers nooit of er bij iemand thuis niet een vatbaar iemand is. Omdat de jongste heel vaak verkouden is geweest na z'n geboorte en ze niet naar de opvang konden en ik dan niet naar m'n werk als we niet getest waren, helaas iets vaker dan gewild.aar ze hebben er niets van, dus ik vind het ook niet zo een punt.
     
  9. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.036
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier wel, gelukkig nog maar 2 x nodig geweest. Ik kan niet elke keer maar thuisblijven wachtend tot ze beter is en zelf wil ze gewoon naar school en sporten enzo. Liever een keer testen, dan lang binnen moeten zitten.
     
  10. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.404
    362
    83
    Zuid-Holland
    Mijn jongste laat ik niet testen, die kan wel thuis blijven. Maar mijn oudste is erg vaak verkouden en wilt graag naar school, dus hij laat zich vrijwillig testen.
     
  11. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Wij testen onze kinderen niet die kunnen gewoon 10 dagen in quarantaine.
    Bij ons in het dorp en op school zijn er best veel die hun kinderen niet laten testen.
     
    Hippo89 en Biny vinden dit leuk.
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Wij laten ze gewoon testen. Snelste manier om weer dingen op te kunnen pakken en niet onbewust anderen kunnen besmetten. Geen probleem, vinden ze zelf ook niet.
     
    Zoe123 en ikkie97 vinden dit leuk.
  13. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Vriendin heeft corona gehad en komt hier dan. Andersom idem, alleen heb ik geen corona gehad.
    We hebben beide kinderen met hooikoorts van febr tot Sept en chronische snotneuzen van okt tot januari en anders is het niet te doen. Elke 5 dagen naar de teststraat gaat hier gewoon niet gebeuren. Ook logistiek is dat niet te doen.
     
    Riverdale87 vindt dit leuk.
  14. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.406
    23.918
    113
    Ik laat mijn kinderen niet onnodig school missen. Thuishouden wegens een verkoudheid is voor mij echt omdenkbaar. Helaas betekent dat dat er soms getest moet worden.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  15. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Hier laten we gewoon testen, om het samen te vatten de jongste vindt het erger om z’n haren te wassen.
    Gaat met name ook om de gezondheid van onze omgeving en mijn patiënten. Moet er niet aandenken dat we niet testen en dan zgn super spreader worden. Hier vorige week positieve leidster op kdv hij was net paar dagen ervoor getest. Wel voor gekozen om na 5 dagen weer te testen dat we gewoon zeker weten dat hij toch niet stiekem mensen besmet.
     
  16. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.605
    788
    113
    Hier nog nooit getest. De enige reden is om te testen als ze echt in contact zijn geweest met iemand die positief is.
    Anders blijven ze gewoon thuis
     
    Biny vindt dit leuk.
  17. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Zeker laat ik m’n kinderen niet testen…

    dochter van 4 was 2 weken geleden heel erg ziek, dat ik voor het eerst een zelftest bij haar heb gedaan….

    verder nooit
     
  18. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.842
    1.660
    113
    Vrouw
    Dan zouden we hem inderdaad 10 dagen in quarantaine houden. Is nog niet nodig geweest gelukkig.
     
    Amberxx vindt dit leuk.
  19. Roosje35

    Roosje35 Niet meer actief

    Nee, hier wordt niet getest. Wij hebben dan wel de luxe dat we het thuis kunnen opvangen, als bijvoorbeeld de klas thuis moet blijven vanwege een x aantal besmettingen.
     
  20. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.730
    405
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    #40 Kolibrie, 1 dec 2021
    Laatst bewerkt: 1 dec 2021
    Normaliter laat ik ze niet om elke snottebel testen, maar nu lopen ze school mis als ze verkouden worden. Want dan mogen ze ongetest helemaal niet meer komen. En we zitten in het winter seizoen dus verkouden zal regelmatig gebeuren. In dit geval zou ik ze dan wel laten testen. Zo'n neusstok doen ze bij kinderen maar heel ondiep, dus pijnlijk is het niet. Ik denk dat voor elke snottebel 2 weken school missen meer schade gaat opleveren, dan een test doen. Gelukkig is het nog niet nodig geweest.
     
    owly vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina