Kinderen niet laten testen, zijn we de enige?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Emsy, 1 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. disaro

    disaro Fanatiek lid

    18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Hier laten we de oudste twee wel testen mocht het echt nodig zijn, maar de jongste niet.
     
  2. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    De oudste is gelukkig zelden ziek dus heb ik alleen 2 keer laten testen (1x in april toen iemand in de klas Corona had en vorige week toen hij met oma met Corona in aanraking was geweest)
    De middelste 2x omdat hij ziek was met hoge koorts. Wil het dan gewoon weten.

    Dus ja, wel laten testen als het nodig is maar ik weeg het wel een beetje af.

    De baby niet en zou ik ook niet snel doen..
     
  3. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.391
    2.156
    113
    Ik heb mijn zoon van bijna 6 nog nooit laten testen en als het even kan dan houd ik dat zo.

    Mocht het nodig zijn vanwege school en quarantaine oid dan doe ik het wel want als ik dan moet kiezen tussen meer dagen school missen of de test dan kies ik 'liever'
    voor de coronatest.
     
  4. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.022
    17.039
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje is 1x getest eerder dit jaar, omdat hij anders niet mee kon doen met de koningsspelen en dat zou helemaal sneu zijn.... sindsdien niet meer nodig geweest. Enkele keer thuis geweest ivm hoesten/koorts...
    Maar nu snottebellen protocol weer ingevoerd is, zullen we binnenkort wel weer een ritje teststraat moeten doen.
    Wij kunnen niet thuiswerken en onze werkgevers worden er ook niet vrolijk van als we iedere keer thuis moeten blijven ivm verkoudheid van kind. Vaak duurt het ook nog eens 1 a 2 weken voor alle klachten weg zijn dus dat is helemaal geen doen.
    Moet zeggen dat ik het testen nu niet zo erg vind ivm kindertest. Anders zou ik niet gaan.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  5. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    ik vind het ook niet zo erg voor de kinderen. Wat ik wel erg vindt is de hoge drempel (lange wachttijden, late uitslagen) echt irritant als je voor elke snotneus moet testen en het zo belabberd geregeld is dat je bijna 4 dagen thuis zit. En ja ik begrijp druk enzo maar ja hè regel het dan efficiënter allemaal.
     
    Emsy en liefkleintje vinden dit leuk.
  6. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    Mijn dochters van 5 en 7 zijn nog nooit getest. En dat gaat ook niet zomaar gebeuren. Jongste heeft altijd een snotneus en gaat ook gewoon naar school. Mijn 5-jarige wordt sowieso niet getest. Mijn 7 jarige alleen als ze dat zelf zou willen. Maar het is nog nooit nodig geweest. Ze hebben hier ook nog nooit in quarantaine gezeten. Ik had vorige week keelpijn en hoesten. Zelftest negatief. Gewoon verkouden het bestaat niet.
     
    Snananas en Biny vinden dit leuk.
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.022
    17.039
    113
    Vrouw
    Ohh geen idee hoe lang de wachttijd nu is eigenlijk. Heb vorige week digi d voor ons zoontje geregeld... anders duurt het nog langer voor je de uitslag hebt.
     
  8. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Wij hadden hier tot vorige week inloop teststraat. Ideaal! Om 9 uur snotneus? Dan rond 930 even langs en testen en in de nacht de uitslag. Maar die zijn wegens drukte per 1 Devember opgeheven. Als je nu kijkt (deed ik voor de gein) kon ik op zijn vroegst vrijdag terecht 40 minuten verderop terwijl er 5 locaties dichterbij zijn. En bellen hoor ik van vriendinnen dat ze echt uren in de wacht staan. Ik hoor echt van vrienden in het buitenland (Scandinavië, Frankrijk) dat het echt veel beter (altijd al) en sneller is geregeld..
     
  9. Merryl

    Merryl Fanatiek lid

    25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    De oudste van 12 voor vakantie dit jaar. We hebben haar de keuze gegeven. Laatst een speeksel test die positief was en daarom ook bij de GGD voor haar groene vinkje.
    De middelste van 10 heeft 1 keer een speekseltest gedaan. Positief.
    Jongste van 8 ook een speekseltest en toen die op waren 2 keer een antigeen thuis. Mocht zelf het stokje doen. Alles negatief.

    Wij hebben het zelf beide gehad in dezelfde tijd.

    Ik hou ze echt niet voor elke snotneus. Bij de oudste op school krijgen ze 2 testen per week mee. De meeste proberen positief te testen met cola of fanta.
     
    Cin85 en Biny vinden dit leuk.
  10. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja hoor dat bestaat zeker nog. Mijn jongste was snotverkouden en Corona contacten en 2x negatief, mijn oudste enorm verkouden en ook negatief en zelf ben ik hondsberoerd geweest en snotverkouden ook weer negatief ;)
    Nu werd ik maandag door school gebeld om de zgn snotneus van de jongste te evalueren en ze wilden zeker weten of ze wel getest was. Echt hoor, ze heeft haar neus 1x opgehaald toen ze van buiten naar binnen kwam. Ze kon het me goed vertellen. Nu passen deze emoties ook geheel in de lijn der verwachting van de ( inval ) leerkracht.
    Man man ik hoop wel dat ze hun hoofd koel weten te houden ;)
     
  11. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Ik vind de gedachte die we onze kinderen aanleren, snottebellen is testen nog veeeeeel schadelijker
     
    Kleintjuh85, Celika, Riverdale87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.511
    113
    Vrouw
    Hier is het alleen nodig geweest om te testen toen we op vakantie gingen.
    Ik klop het af, maar de kinderen zijn godzijdank nog niet ziek geweest de afgelopen maanden.
    Ik wel maar geen corona.

    Mocht het nodig zijn dan ja, natuurlijk.
    Thuisblijven dat is echt zo’n enorme impact op mijn strak geplande rooster,
    dat meteen komt te vervallen als ik niet kan werken, waardoor ik dus vervolgens 3 weken vogelvrij ben qua dagen vrij/dagen werken. 10 dagen quarantaine dat kan ik niet in m’n leven inpassen, en als je dat dus elke keer moet doen bij een snotneus. Nou nee.
    Dus indien noodzakelijk dan nemen we onze verantwoordelijkheid en is het dus testen.
    Zo gepiept.
    Mijn kinderen vroegen zich af waar iedereen zich druk over maakte.
     
  13. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.508
    5.608
    113
    Vrouw
    Ik vind het echt niet normaal… laten testen bij een snottebel kom op zeg….
     
    Kimmetjuh90, Celika, Riverdale87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Snananas

    Snananas Actief lid

    20 nov 2015
    327
    380
    63
    Geen testen hier...
     
  15. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    De oudste is inmiddels 2x getest. De jongste niet, hij is chronisch verkouden en lopen met hem bij de KNO arts.

    Daarnaast kan ik ivm werk mijn kinderen niet 'zomaar' een week of langer thuishouden. Dus ja, dan is het niet anders.
     
  16. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik laat mn kinderen niet meer testen. Mn dochter heeft een trauma van de diepe neustest gekregen. De laatste 2 keer, en ook de laatste keer met de ondiepe test. Ging ze gillen, spugen, die GGD medewerker schoppen... het was echt zó zielig.
    Het is ook gedrag dat ik normaal absoluut niet ken van dr, dus geeft voor mij genoeg aan dat ze echt in paniek raakt.
     
  17. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.053
    113
    Hier ook geen testen bij verkoudheden etc. Ze blijven thuis bij klachten en na 24 uur klachten vrij weer naar school.
     
    zonnetje2015, Roosje35 en Nikki23 vinden dit leuk.
  18. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is nog nooit getest, is nog niet nodig geweest. Ga ze ook echt niet voor elk snotje testen.

    Ik lees hier wel regelmatig dat er mensen zijn die zeggen dat ze wel testen, omdat ze geen week thuis kunnen zitten. Met een beetje pech heb je dat ook als je ze moet testen. Als ze op maandag verkouden wakker worden, kan je vaak pas di op z'n vroegst testen en met een beetje pech woensdag/donderdag pas de uitslag. Bizar toch!

    En het lullige is, ze mag van school dan toch niet komen zolang ze verkouden is. Waarom dan testen?? (Al is daar het laatste woord nog niet over gezegd als dit hier aan de orde is!!)
     
    zonnetje2015, Mapje, Nikki23 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    Dat valt hier reuze mee, vaak op dezelfde dag terecht en binnen 10:00 uur de uitslag, dus de volgende dag bij een negatieve test weer naar school.
    Maar als dat laatste hier van toepassing zou zijn zou ik ook niet snel testen, hier mogen ze met een negatieve test naar school.
     
  20. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    De jongste twee (1 en 3 jaar) testen we ook niet.
     

Deel Deze Pagina