Kinderen niet laten testen, zijn we de enige?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Emsy, 1 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.230
    1.041
    113
    No way dat onze kids een stok in dr neus krijgen, ongeacht ondiep of wat dan ook..
     
    G89, Riverdale87, Nikki23 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
  3. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Want?
    Als je er zo stellig in bent heb je vast een onderbouwing?
     
    chrystel73, Saartje33 en suus1983 vinden dit leuk.
  4. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.598
    11.155
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wij testen ook gewoon. T weekend sowieso ivm de Sinterklaas. Gelukkig vindt mijn kind het geen probleem, dus ik maak er ook geen probleem van. meten is weten ;)
     
  5. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.570
    13.139
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Vanwege dat laatste heb ik onze oudste dus bij een teststraat laten testen.
    Maandagochtend voor het eerst een zelftest bij hem geprobeerd, maar dat ga ik dus echt niet nog een keer doen.
    Enige nadeel is dat we nu 2,5e dag later pas konden testen.
    Gelukkig ben ik vrijwel altijd thuis bij de kids dus dat is wel een luxe in dit geval. Besef me goed dat dat niet voor iederéén een optie is.
     
  6. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.494
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier op school iedereen ook binnen 24 uur de uitslag. Terwijl we heel verspreid (rond rotterdam, van gouda tot dordrecht en alles eromheen) zijn gaan testen. De meeste de ene middag getest- de volgende ochtend de uitslag. Enkele ook dezelfde dag nog zelfs. Erg fijn -want dan kunnen er veel weer naar school. Het inplannen van de afspraak was lastiger eigenlijk.. Maar er valt dus weinig van te zeggen momenteel.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  7. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Waarom zou dat moeten?
     
    mutskuh en Biny vinden dit leuk.
  8. Sammie85

    Sammie85 Bekend lid

    22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Hier laten we onze kinderen wel testen.
    Ze zitten beide in groep 4 en anders missen ze bij iedere verkoudheid weer heel veel school.

    Vooral de oudste heeft het hard nodig dus zo snel mogelijk weer naar school. Ze kan het echt niet missen.

    Het stelt ook echt niets voor. Ze willen niet dat ik een zelftest bij ze doe dus dan maar naar de ggd. Ze vinden het helemaal niet erg.
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Heb zoon vandaag laten testen, zelftest was negatief, had dus eigenlijk niet gehoeven als de nieuwe regels ingaan. Nou gaat wel veel gedoe en lang wachten schelen.
     
  10. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.557
    2.540
    113
    Nederland
    Bij een kinder teststraat bedoel je?
    Is dat dan echt heel anders dan de gewone? Ik weet niet eens of ze die hier in de buurt hebben, zal er eens naar kijken.

    Ik werk in de zorg dus ik ben niet heel erg flexibel. Gelukkig mijn man wel redelijk, al start ie met een nieuwe baan dus geen idee hoe dat straks is.:p
     
  11. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Niks moet, maar ben daar wel nieuwsgierig naar waarom iemand dat perse niet zou willen.
     
  12. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.820
    14.154
    113
    Hier wel, ik zit met een newborn en kraamzorg.

    Dochter is een rennende confettibom dus als zij naar school/bso kan scheelt dat op t moment ook wel extreem. (reflux kindje, elke 1.5 uur een fles op t moment) Plus als ik weet dat t geen covid is, dan kan ik grootouders bijschakelen.

    Man is straks de komende paar weken 2 lange dagen van huis, als zij hatsjie thuis zit red ik dat nu nog niet in mn uppie met twee intensievelingen tegelijk. Is t wél covid zit hij ook thuis, dan wordt t behapbaar mits niemand anders flink beroerd wordt.

    Dochter vond die snottebellen jacht overigens maar al te leuk. Als ze naar grootouders gaat (gepland) dan doen we ff zelftest op t moment omdat t op school behoorlijk rond gaat.
     
  13. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    803
    113
    Maar ligt je bezwaar dan bij het Corona beleid, of het onderzoek op zichzelf?
     
  14. Moppiemuis

    Moppiemuis Fanatiek lid

    6 okt 2014
    1.996
    231
    63
    Ergens in het midden
    Nee wij laten onze kinderen niet testen als het voor hun eigen gezondheid of medische behandeling niet absoluut noodzakelijk is
     
    Emsy, Biny en Nikki23 vinden dit leuk.
  15. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.684
    9.648
    113
    Maar houd je ze dan ook thuis als ze 2 dagen weer beter zijn?
     
  16. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.497
    5.164
    113
    Vrouw
    Ik werk ook niet, dus hier kan het ook prima, maar mijn kinderen willen gewoon echt zelf naar school en sport. Als ik ze met alleen een verkoudheid of lang aan houdende hoest ga thuis houden voor 2 weken, maar verder zijn ze gewoon oké, dan heb ik hel verdrietige en boze kinderen . En dan moet ik eigenlijk iedereen thuis houden want als het wel Corona is dan kunnen de andere kinderen weer andere besmetten… dan heb ik 4 boze kinderen en een boze man.
    Nou dan naar een stokje in hun neus…
     
    MadeInUSA vindt dit leuk.
  17. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Als je de luxe hebt om je kind thuis te kunnen houden dan hoef je niet te testen. Ik laat mijn zoon wel testen en dat is maar goed ook want hij had begin oktober dus wel corona ( was alleen moe en beetje hoofdpijn,dus geen verkoudheidsklachten)
    In maart had hij wel verkoudheidsklachten en toen ook getest. Hij is 7 jaar en heb hem de keuze gegeven: testen of anders 10 dagen niet naar school en opa en oma kunnen dan ook niet oppassen.
    Maar goed, als je een peuter of jonge kleuter hebt snap ik dat het lastig is. ( wij moesten hem met die leeftijd in de houdgreep nemen als de thuiskapster kwam. En de hele buurt bij elkaar krijsen...)
    En zodra iets ook maar op een dokter leek, dan kon je het wel helemaal vergeten. Denk niet dat ze er toendertijd een stokje in konden krijgen. Met oren controleren op een ontsteking moest je hem met 2 man vasthouden en dan kon de dokter ternauwernood 1 seconde kijken o_O
     
  18. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.570
    13.139
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Nee geen kinderteststraat. Al had ik dat eigenlijk wel verwacht.
    Kwam ook omdat een vriendin van me (woont wel aan de andere kant vh land) net een paar dagen daarvoor haar kind had laten testen en toen vertelde over een speciaal ingerichte kinderkamer met leuk behang enzo.
    En omdat ze ook zeggen dat je voor kinderen onder de 7 moet bellen (al heeft dat te maken met dat ze dan extra tijd inplannen.. -niet dat dat nodig was want we stonden nog sneller buiten dan ik toen ik zelf te testen moest ;)).

    Zie trouwens net op internet dat iedere locatie één kinderteststraat heeft.
    Dat zal dan wel..
    Maar hier kwamen we aanrijden en degene die bij de poort staat wijst je gewoon de eerstvolgende vrije plek aan (was ook zo toen ik voor mezelf op een andere locatie te testen moest).
    Wordt dan echt niet gevraagd of je een kind komt laten testen of niet.
     
  19. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.570
    13.139
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #99 hummeltje5, 2 dec 2021
    Laatst bewerkt: 2 dec 2021
    Wel in het geval je kind in aanraking is geweest met anderen vind ik.
    Straks is je kind positief.
    Ik zou dan toch fijner slapen als ik dat door had kunnen geven aan de contacten met wie ie in aanraking was geweest.

    Edit: als ik onze oudste de keuze zou geven 'testen of 10 dagen niet naar school' weet ik wel zeker dat ie om de 10 dagen zou gaan faken dat ie hoofdpijn/keelpijn/whatever heeft :roflmao:
    Die speelt echt veel liever thuis dan dat ie naar school moet.
     
  20. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.570
    13.139
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Lekker off-topic, maar héél hartelijk gefeliciteerd met jullie kleine ukkepuk! :D
    Nu enkele daagjes oud zie ik aan het onderschrift :)
     
    Vero0504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina