Kinderen niet laten testen, zijn we de enige?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Emsy, 1 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Daar heb je gelijk in hoor, maar sommigen ( geen verwijt of om te rellen) willen hun kind echt niet laten testen.
    Die van mij gaat gewoon testen als ik of school het nodig acht. Jammer genoeg bij de 2e keer testen deed het stokje in zijn neus zeer en moest hij huilen. ( 1e keer testen alleen kriebel in neus) dus hij is er niet zo happig meer op.
    Voor de rest ben ik van mening dat het een kleine moeite is en misschien niet zo fijn maar wel iets wat gewoon moet.
     
  2. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Mijn 4,5 jarige is 2 keer bij de ggd getest en 2x thuis. Zo verschrikkelijk dat ze afgelopen zei liever een prik te willen dan een Corona test. Als ze echt niet wil ga ik dus niks afdwingen. Testen is niet iets wat MOET.
     
  3. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.139
    15.208
    113
    Dat is hier dan ook geen moeten. Ik bied het aan als ik eraan denk en/of ze vragen het zelf maar hun nee is op dat moment belangrijker dan mijn ja
     
    ButterflyPassion en Riverdale87 vinden dit leuk.
  4. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Nee. Dan zijn ze toch ook lang genoeg klachtenvrij en mogen ze gewoon weer komen.
     
  5. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens. Daarnaast is een coronatest niet zinvol voor kinderen, paracetamol en neusspray weer wel.
     
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.352
    113
    Hier was het in dezelfde regio twee/drie weken terug regelmatig meer dan 30 uur helaas. Nu was het toch niet zo interessant, omdat we ivm een positieve test van een van ons toch al binnen moesten blijven, maar toch.
     
  7. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.684
    9.647
    113
    Nope. Corona is minstens een week isolatie, ook als je je (snel weer) goed voelt. Dus mochten je kinderen corona hebben, dan zet je ze besmettelijk en al weer in de klas. Zo komen we er wel met die pandemie.
     
  8. Elsje54

    Elsje54 Actief lid

    14 mei 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    Ik vind het echt erg vervelend dat er zoveel mensen zo denken over het testen van kinderen. Kindermishandeling etc.
    Het leven is niet alleen maar leuk, soms moet er nu eenmaal iets gedaan worden wat je niet wil. En zo'n test stelt helemaal niets voor, misschien even wat vervelend maar ach.

    Wat ik wel vervelend vind zijn de wachttijden bij de ggd. Dat is het enige wat me op dit moment tegen houdt. Daarom super blij met de mogelijkheid nu zelftesten te gebruiken.

    In het voorjaar hoop kinderen bij ons op het kdv verkouden, koortsig etc. Hebben meermaals ouders geadviseerd hun kind te testen. Niemand gedaan, week later vrijwel al het personeel dus besmet!! Kan me hier erg kwaad over maken. Toen alle Kids in quarantaine, waar zit dan de helft, koortsig en snotterend? Bij opa en oma..... echt schiet mij maar lek.

    Vind het sowieso een rare regeling dat je pas bij 4 jaar worst gevraagd te testen, denk dat t onderhand wel duidelijk is dat iedereen corona onder de leden kan hebben, van baby tot bejaarde.
     
    Gewooniemand en Sopje1234 vinden dit leuk.
  9. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Áls de kinderen 24 uur klachtenrvij zijn als je niet test, mogen ze gewoon weer naar school hoor. Dit is gewoon conform de regels vanuit de GGD / beslisboom
     
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.967
    8.771
    113
    Eerst testen we niet maar omdat het zo in het nieuws was hebben we laatst het toch besloten om te doen. Maar goed ook want alleen met een snotneus bleek hij toch corona te hebben! We waren zo verbaasd!

    Hij vond het trouwens niet erg om de test te doen. (Neus peuter test) Ze namen ook echt de tijd.
     
  11. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Dit is jouw mening hè..... ?
    Niet iedereen ervaart het zo. Een heleboel mensen lijken het maar de normaalste zaak van de wereld te vinden dat je je kind bij elke snottebel test. En hoe je kind dat ervaart, zelfs al is dat tegen het traumatische aan, dat is dan jammer? Nou sorry, maar zo zwart wit is het niet.
     
    Mapje, Riverdale87 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  12. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Dat is je kop in t zand steken en precies de reden waarom we geen steek verder komen en de situatie in de ziekenhuizen zo kritiek is.
    Gewoon niet testen hoor, krijg je ook geen corona.
     
  13. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Traumatisch? Hou op zeg. Je kind zal nog wel meer meemaken in t leven.
    En als het een kind met een beperking of gedragsstoornis betreft, alle begrip! maar ga dat alsjeblieft niet generaliseren.
     
  14. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Coronatest niet zinvol???? Echt hoe kun je zoiets zeggen...
     
  15. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    #115 ButterflyPassion, 3 dec 2021
    Laatst bewerkt: 3 dec 2021
    Hier, dit bedoel ik nou. Ben je er bij geweest?

    edit: maar even serieus, dit bedoel ik nou echt. Dat ik me dus moet gaan verantwoorden voor iets wat mn kind als traumatisch ervaren heeft. En vooral dat andere mensen wel even bepalen wat mijn kind wél, en niet als traumatisch mag ervaren. Dat is toch echt heel erg gek? Het is daarbij niet voor niets dat die diepe neustest voor kinderen niet meer gebruikt wordt. Want niet alleen voor mijn kind, maar ook voor andere kinderen was die test traumatisch. En ja, die ondiepe neustest is minder erg te noemen dan de diepe. Maar door haar eerdere ervaringen schiet ze al volledig in paniek als ze überhaupt de GGD medewerkers maar ziet. Maar goed, hoe zie jij dat dan? Vastbinden dan maar of zo??
     
    Celika en Riverdale87 vinden dit leuk.
  16. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Mijn punt: ga niet generaliseren. Uitzonderingen zijn er en heel vervelend dat dit net jouw kind betreft die een nare ervaring heeft met testen. Wil niet zeggen dat dat representatief is voor alle kinderen. Erken dit dan en erken dat jouw kind in deze een uitzondering is.
    Vastbinden niet, maar er zit wel wat tussen hoor. En je kunt nu ook een zelftest afnemen, bepaal je zelf het tempo en de manier waarop.
     
  17. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.139
    15.208
    113
    Ik vond jouw bericht anders ook behoorlijk generaliserend overkomen
     
    Bloempjelief, Mapje, Celika en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Ik durf in het algemeen wel te stellen dat een test voor een kind niet traumatisch hoeft te zijn ja.
    Het doet geen pijn en is in 2x 5 tellen klaar.

    Uitzonderingen zijn er altijd, die hoef je niet altijd specifiek te benoemen toch als je je mening ergens over geeft, dan hebben we allemaal posts van een halve pagina.
     
  19. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Dat klopt, ben ik ook heel blij mee want is voor ons écht een oplossing :).

    Maar als jouw punt is dat we niet moeten generaliseren, wat ik in mijn opinie helemaal niet doe maar dat terzijde, geldt dat toch ook de andere kant op? Jouw eerste bericht naar mij toe was dat tenzij een kind een beperking of een gedragsstoornis heeft, ik maar even op moest houden. Ik gaf niet voor niets aan, dat situaties hier om trend vaak niet zo zwart / wit zijn als dat ze lijken.
    Ik vind namelijk gewoon simpelweg, dat je een ander niet moet veroordelen om de keuzes die ze maken. Omdat er misschien wel iets achter zit, of de situatie gewoon anders ervaart.
    En met uitspraken als 'die test stelt helemaal niks voor', voel ik me veroordeeld als ik (mijn dochter in dit geval) er een andere mening over heb. En dit kan voor andere mensen ook zo voelen, dus vandaar dat ik personen met zo een duidelijk standpunt op deze manier vraag de situatie ook eens vanuit een ander zn ogen te bekijken. Er is nog zo een groot stuk grijs tussen zwart en wit in...
     
    Bloempjelief, Mapje, Liva en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.600
    113
    Vrouw
    Voor mij omdat ik niet wil meewerken aan deze belachelijke wereld
     
    Roosje35, Riverdale87 en Nikki23 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina