ik ben op zich wel dol op kinderen alleen ik irriteer me mateloos aan die schreeuwende gillende rennende onopgevoede, niet luisterende kinderen die bij mij altijd in de publieksruimte van de apotheek rennen en de hele boel afbreken...
Haha, ik moet echt lachen om al die reacties! Volgens mij heerst er altijd een beetje een taboe rond kinderen niet leuk vinden of lelijke kinderen, alsof je elk kind lief en mooi moet vinden. Onze buren hadden echt de lelijkste baby ever! Het leek meer een buitenaards wezen dan een baby. Op zich heb ik liever een lelijk aapie om me heen, dan een kleine etterbak, maar dit kind was dus ook nog eens verschrikkelijk qua gedrag toen ze ouder werd. Ontzettend, ze brak je hele huis af en die ouders maar lachen 'haha, wacht maar tot jullie kinderen deze leeftijd hebben, dan gaat dat net zo'...eeehm, ondertussen zijn we die leeftijd al voorbij, maar dat soort praktijken gaan er bij mij niet in. We zijn allebei redelijk streng met opvoeden, vooral als ik me met veel andere ouders vergelijk. Ik heb gewoon geen zin in onnodig gekrijs en goede manieren kun je ze al heel vroeg bijbrengen. Trouwens, wat me ook opvalt wat de afgelopen jaren enorm is toegenomen is de 'verklaringen' van de ouders over het gedrag van hun kind. Als het een etterbakje is, ligt het nóóit aan de opvoeding, maar is het altijd 'te ver in de ontwikkeling voor zijn leeftijdsgenootjes of te intelligent, ADHD etc. Natuurlijk zijn er genoeg kinderen die dit echt hebben, maar vaak stellen ouders zelf maar zo'n diagnose, zonder dat het kind ooit door een arts of iemand is onderzocht. Het lijkt gewoon een soort vrijbrief voor hun gedrag. Dus niet vervelend bedoeld naar ouders met kinderen die echt zoiets hebben, lijkt heel moeilijk, maar er zijn er genoeg met een compleet normaal kind wat gewoon waardeloos wordt opgevoed en ze gewoon maar zelf een reden bedenken wat het gedrag veroorzaakt.
ik ben trouwens wel van mening dat het grootste gedeelte van het gedrag van een kind bij de ouders ligt! veel ouders denken dat ze zitten een kind op kunnen voeden en dat werkt natuurlijk niet ze roepen alleen maar "niet doen" of "laat dat zijn" vanuit hun stoel maar staan nooit eens op om hun kind er echt op te wijzen dat ze iets niet mogen doen! en waar ik ook niet goed tegenkan is als je met iemand praat en het kind ligt er echt zwaar doorheen te schreeuwen haha daar krijg ik ook echt horens van! kinderen hebben een bepaalde leeftijd dat ze dat echt expres gaan doen ohh daar kan ik zo slecht tegen
oooh daar kan ik ZOOO slecht tegen heh. Kom op zeg t is toch geen speeltuin in n winkel! Daar heb ik die van mij altijd op gewezen. In een winkel (of openbare ruimte...zelfs in een winkelcentrum) daar word NIET gerent, dus geen tikkertje oid. De spullen hoef je NIET allemaal in je hand gehad te hebben en je zorgt dat je andere mensen niet hindert! Hebben dus ooit ruzie gehad in een schoenen winkel omdat ik tot 3x toe een bal om mn oren kreeg van n kind van 3 die daar gewoon aan t gooien en voetballen was in de winkel. Eerste keer niks gezegd, bedoel t is n klein kind. Maar de ouders zeiden er ook niet veel van. 2e keer gevraagd aan de ouders of ze de bal bij konden houden want t ging echt hard! 3e keer is mn man uit zn slof geschoten (ik zag ondertussen sterretjes want kreeg die bal echt hard tegen mn kop) Kregen we te horen dat t een klein kind was en het nog niet beter wist! JA DUH! Als je het niet leert dat dat niet de bedoeling is zal t het nooit beter weten!!!:x:x Overigens hebben beide van mn oudste een probleem (al vind ik dat helemaal geen probleem...maarja ) en OOK bij die kinderen kan je (met eventueel wat meer moeite, geduld en tijd) ze aanleren dat ze zich gedragen
Zo werd ik in mijn schoonfamilie een keer aangesproken door een kind van 3 met 'Hey ezel, wat kijk je nou?' Sommigen vonden het enorm grappig en ik was woest, maar dat vond men overdreven 'want het was slechts een klein kind'. Heb een flinke woordenwisseling gehad met moeder dat ik zo niet wens toegesproken te worden door een kleine snotneus en ben opgestapt.
Ooh nee er zijn zoveel kindjes wel leuk Bij mijn zoon het op KDV zit misschien 1 kindje in de groep wat ik niet zo leuk vind, maar dat is meer de uitstraling. Maar de meeste kindjes zijn zo blij als Nathan er is. Ze nemen hem meteen bij de hand om mee te spelen. En hele verhalen tegen mij, snap er soms niets van En dat ongeremde is toch ook fantastisch? Heerlijk als een klein kindje een meneer ziet met een hanekam en heel hard roept 'Die meneer heeft gek haar'
hahahahah....ja dat is misschien beter @umm85 nou als mijn kind zoiets tegen iemand zou zeggen dan zou ze echt een draai om dr oren krijgen... @female24 helemaal mee eens...als je als ouder geen grenzen stelt dan verpest je gewoon een kind. een kind probeert net zo lang uit tot jij zegt van tot hier en niet verder...en als je als ouders dat nooit zegt dat krijg je dus van die etterige kutkoters..
mijn man heeft maar 1 been, andere prothese, maar als hij op krukken loopt en dus te zien is dat hij maar een been heeft dan moet ik ook altijd zo lachen als kindjes dat roepen. heeeeyy mamaaaaa die meneer heeft maar 1 been. en die moeders met knalrode kop excuses aan komen bieden aan mijn man, haahahahhaha. dat vind ik dan wel weer grappig
Jamaar ongeremdheid hoeft niet brutaal te zijn. Weet een kind veel dat sommige mensen zichzelf dan bekeken voelen. Dat kind is de wereld aan t ontdekken en ziet iets speciaals/aparts en steld zn moeder daar van op de hoogte. Word wat anders als er n bepaald oordeel aan gekoppelt wordt bvb. "hey ezel" zoals iemand al zei dat n kind haar aansprak. Geen constatering want neem even aan dat ze geen ezel is Vraag me bij dat soort kindjes dan af hoe ze op zulke bewoording komen. Worden ze zelf zo aangesproken en denken ze dat t normaal is. Of spreken ouders elkaar zo aan? Of misschien gewoon iedereen?
@ wilma mee eens! een kind zegt wat hij denkt idd zoals mama die meneer heeft gek haar ofzo maar brutaliteit is een ander verhaal als je mensen gaat beledigen door dingen zoals ezel enzo te zeggen dat vind ik niet bij het ongeremde passen...
Whahahaaa Heb ik zo mijn best gedaan op mijn 'kijk naar de oorzaak van gedrag, dan heb je er meer begrip voor'-stukje. Beroepsdeformatie hoor (leerkracht speciaal onderwijs) Kan ik niets aan doen Liefs Elea
Heel herkenbaar ja. Het is zelfs zo dat tot ik zwanger werd helemaal niks met kinderen had. Sorry het gevoel was er gewoon niet. Daarentegen vind ik ons eigen mannetje het einde, maarja dat vind iedere moeder
Hahahah nee hoor je stukje was erg goed. en je zult zeker gelijk hebben hoor. Er zit ook gewoon vaak wel een oorzaak achter maar dat maakt ze soms niet minder irritant of onhebbelijk
Mja...de oorzaak van het gedrag.. Je wil niet weten hoevaak in de kleuter jaren van mn oudste die priemende ogen in mn rug heb gevoelt als ik mn zoon 3x geroepen had en hem dan maar ging aantikken om hem zo mee te krijgen. Hij heeft PDD-NOS en als hij ergens intensief mee bezig is dan kan je hele verhalen tegen hem vertellen waarbij hij dan niet eens opmerkt dat je iets zegt. ZEKER toen hij kleiner was. Dus als ik hem dan stond te roepen van n afstandje tja....meneertje hoort niks want zit (bvb) een achterkant van een boekje te lezen. Zodra je hem dan aanraakt dan schrikt hij op -> verbinding met achterkant van boekje verbroken -> hoort hij me weer. En zo wel meer van die dingen. Maar ben ook al paar keer aangesproken door anderen dat ik t zo netjes deed met de jongens. Bvb als je bij mij loopt en je schopt tegen n blikje als kind (en als mn man zijnde 8)) dan krijg je steevast te horen dat als je er tegen aan kan schoppen je hem ook kan oppakken en weg kan gooien (je hebt hem immers zien liggen toch?!) En das toch wel een fijne tegen hanger dan na jaren van mensen die hoofdschuddent naar mij en mn oudste gekeken hebben omdat t jochie niet naar mij kwam maar ik naar hem moest. Of we in de winkel stonden en hij een opmerking maakte over iemand anders...maar niet de leeftijd meer had waarop dit normaal was. Tja sociale vaardigheden heeft hij nou eenmaal via sociale vaardigheids training moeten leren. En als je dan weet dat zo'n jochie zoiets heeft dan kun je er misschien toch beter tegen als hij iets "brutaals" doet of zegt als dat je dit niet weet. En dan gaat t stukje "kijk naar de oorzaak v/h gedrag dan heb je er meer begrip voor (kun je het makkelijker opbrengen er begrip voor te krijgen)" meer op. Misschien als die hoofd schuddende toeschouwers hadden geweten wat er met mn oudste is. Dat ze er ook meer begrip voor hadden.
Ik vind de meeste kinderen ook helemaal niet leuk. Vooral die kinderen die om die rotte voetbalplaatjes staan te bedelen, een rotzooi dat ze er van maken! Ik hoop dan altijd maar dat mijn kinderen later niet zo worden! Toen ik van mijn oudste in verwachting was, was ik ook zo bang dat mijn omgeving haar niet leuk zou vinden en oh, wat ben ik blij dat iedereen met haar wegloopt! Gisterenavond belde mijn tante op of ze alsjeblieft haar vandaag mocht hebben en toen haar zoontje van tien hoorde dat ze zou komen vandaag belde 'ie gelijk zijn vriendje af. Zo lief van hem. Ik hoop maar dat dit zo blijft!