vorig jaar had een vriendin van me daar ook moeite mee want ze zei er zijn zoveel kids onder alle genodigden ze was erg bang dat alle ouders dan de hele dag alleen bezig zouden zijn om de kids rustig te houden. en heeft uiteindelijk besloten ook de kids niet uit te nodigen... dit wel besproken vooraf met iedereen waar het om ging.. geloof dat het wel begrepen werd door iedereen.. overigens werden hun eigen 2 kids een van 6 en en van 3 savonds ook ondergebracht bij oppas dus die waren er verder ook niet bij omdat ze gewoon van hun feest wilden genieten.. had er zelf nog nooit echt over nagedacht eigenlijk maar ergens is het wel logisch, het ligt ook een beetje aan je soort bruiloft denk ik.. stel je trouwt en doet alleen receptie en geen hele lange dag dan vind ik het ewl kunnen met kids maar kan me voorstellen als het een lange dag is dat het lastig is als er heel veel kids zijn die misschien allemaal ook nog eens steeds aan het gillen zijn ofzo tijdens plechtigheid.. af en toe is het natuurlijk lastig om kinderen stil te houden .. zou me best rot voelen als onze dochter tijdens zon plechtigheid niet stil zou zijn eigenlijk haha maar goed ik vind eigenlikj dat ze het dan beter gewoon kunnen bespreken met de genodigden ipv het op de kaart te zetten, dan kun je het ook toelichten verder.. en word het misschien ook beter begrepen...
Het is toch hun dag, die mogen ze zo inrichten zoals zij dat willen. Met of zonder kids. De wens van het bruidspaar moet je respecteren die dag vind ik.
Ik ga in Juni trouwen En gelukkig nemen mijn familie en vrienden s'avonds geen kleine kinderen mee. Ik zou het niet zo leuk vinden eerlijk gezegd als er een stel kleintjes tussen de stoelen en over de dansvloer rennen. Zelfs die van mijn zusje gaan s'avonds naar de oppas zodat mijn zusje lekker kan genieten zonder op te letten wat haar kinderen doen. Die vanaf 16 jaar komen wel maar die feesten gewoon mee( nee, die drinken niet) Dus gellukkig heb ik dat probleem niet. Als ik tegen mij familie zeg neem ze maar mee dan zeggen ze; Nee,joh heb je alleen maar last van ze blijven lekker thuis. En met 'last'van bedoelen ze dat ze druk zijn voor dat er over gevallen word.
op onze bruiloft was iedereen welkom, dus ook kinderen. We hadden 2 bruidsjonkers ( bijna 2 en 3 jaar ) en 1 daarvan ging tijdens de plechtigheid bij mijn man op schoot zitten. Zijn juist hele leuke fotos van gekomen hihi.
Goed geregeld! Moet ook prima kunnen hoor, het is het feest van het bruidspaar!! Alvast veel plezier in Juni, spannend
En ik wil even iets recht zetten Dat wij geen kinderen hebben heeft er niks mee te maken. Maar wij schenken drank en hopelijk veel En willlen dat iedereen het naar zijn/haar zin heeft en zonder kinderen op een feest ga je eerder uit je plaat
en ik snap niet waarom ik een oppas zou nemen voor een hele dag én avond voor iemand zijn/haar bruiloft moet ik mijn kinderen zolang bij een oppas laten voor een bruiloft omdat mijn kinderen die hele dag niet welkom zijn dan zou ik inderdaad kiezen voor of overdag of avond
Als je goed leest maak ik geen onderscheid, mijn naaste vrienden mogen met kinderen komen en dan maakt het me echt niet uit hoeveel kinderen ze hebben! Maar de mensen uit de gemeenschap niet ten eerste omdat ze niet dicht bij ons staan en ten 2de omdat er dan misschien zelfs meer kinderen rondlopen dan volwassenen, daarnaast zijn de meeste ook nog eens te lui om hun kinderen te corrigeren ik heb geen behoefte aan gillende kinderen! En als die mensen uit de gemeenschap zich daarover gepikeerd voelen so be it...ze staan niet dicht bij ons dus zou me daar ook niet druk om maken.
nou ik lees toch echt goed en dat is dus dat jij wel degelijk onderscheid maakt tussen mensen die dicht bij je staan en mensen die niet dicht bij je staan (onderscheid is onderscheid), dat is jou goed recht maar ik zou dan helemaal niet gaan want tja als ik al niet dicht genoeg bij je sta dat ik mijn kinderen mee mag nemen, sta jij niet dicht genoeg bij mij dat ik een oppas voor mijn kinderen ga regelen ( ik zeg nu jij en ik bedoel natuurlijk algemeen)
Jeetje, ik sta er van te kijken hoeveel mensen het normaal lijken te vinden. Ik heb al behoorlijk wat bruiloften meegemaakt maar 'gelukkig' nog nooit zo'n uitnodiging gekregen. Het hangt er denk ik ook wel een beetje van af hoe goed dat je iemand kent. Wij zijn twee jaar geleden getrouwd en met alle kinderen erbij, het was juist erg leuk! Ik had het dan weer niet leuk gevonden als er kleine kinderen op het feest 's avonds waren geweest, dat vind ik gewoon niet een plaats voor kleine kinderen.
even je eerste opmerking erbij gehaalt hier geef je dus duidelijk aan niet te zitten wachten op gezinnen met 6 kinderen dus toch onderscheid
op onze bruiloft waren ook allen kinderen van onze zussen aanwezig. rest van de kinderen waren ook niet uitgenodigd. heb het niet op de uitnodiging beschreven maar de mensen vonden het zelf ook logisch dat ze niet mee gingen. maar ik denkd at iedereen weer een andere mening heeft erover
Ik dacht dat lovely het anders bedoelde, als je bv 4 gezinnen uitnodigt met 2 kinderen heb je 8 kinderen, als je 4 gezinnen uitnodigt met 6 kinderen zit je al op 24 kinderen. Dan wordt het al gauw een kinderfeestje. Beetje op die manier.
haha, heb zo'n discussie bij peuter en kleuter ook al gehad, ik snap zo'n uitnodiging niet. Ik vind het ook een gezinsding.'s avonds vind ik het volkomen logisch dat de kindjes er niet bij zijn, maar als je overdag bent uitgenodigd dan ben je toch wel belangrijk voor het bruidspaar en dan vindt ik dat het voor je hele gezin moet gelden. Ik zou niet gaan, mn vriend is wat makkelijker, maar die zou dan in z'n eentje gaan. Ik ben blij dat het in onze familie en vrienden kring nooit zo zou gaan.
Sja, de discussie zal altijd blijven. Maar wat ik wel heel vreemd vind, dat je je eigen normen en waarden wilt projecten op een ander, in dit geval een bruidspaar, die het volste recht heeft om te bepalen hoe de dag van HUN leven er moet zien. Als zij graag dat zonder kinderen willen vieren, is dat hun goed recht en dan vind ik niet dat een ander dan maar eenzijdig moet beslissen het perse anders te doen, omdat het niet met jouw visie strookt ... En als je kiest om dan niet te komen, is dat ook jou goed recht, maar persoonlijk zou dat voor mij wel een deuk in de vriendschap betekenen, zeker als het goede vrienden betreft. Maar goed, mijn persoonlijke mening
Nee niet op meerdere gezinnen denk dat je zelf ook gillend gek zou worden als er ineens 8 gezinnen zijn met 6 of meer kinderen. Maar ik heb het hier over de gemeenschap. Zijn het goede vrienden dan zou het mij echt niet uitmaken hoeveel kids ze hebben.
Het ligt er een beetje aan van wie de uitnodiging is (al ben ik zelf van mening dat mijn kinderen een leuke aanvulling zijn op een bruiloft ). Als het hele goede vriendinnen van mij zou betreffen, dan zou ik de weigering erg persoonlijk aantrekken. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze dat zouden zeggen. Maar van gewoon een bekende zou het me minder kunnen schelen.