Hmm ik vind het helemaal niet raar! Wij zijn 2,5 jaar geleden getrouwd, en overdag (bij de plechtigheid) waren alle kinderen van harte welkom. (dat maakt het zelfs nog wel wat leuk, niet zo'n serieuze plechtigheid ) en als het de spuigaten uit liep, was er wel iemand die met kind naar buiten zou gaan.... Dat was overigens niet nodig hoor, kinderen hebben zich prima gedragen Voor s'avonds met het feest hebben wij ook "gevraagd" zonder kinderen (tot 12 jaar) te komen. Om verschillende redenen: - prijskaartje - geen rennende kinderen in de zaal waar mensen over vallen of ongelukken van komen. - ik had graag alle gasten tot laat op ONS feest. Niet dat de helft van de feestgangers om 22.00 al naar huis moet voor hun kroost.... - en (misschien egoistisch) het was ONZE dag, dus wij in de belangstelling en niet een kindje wat er toevallig erg schattig uitziet en dat zo leuk staat te dansen. Ons eigen kindje (toen 13 maanden) is er wel de hele dag bij geweest voor de foto's natuurlijk, met de receptie en het eten was hij er niet (door de buurmeisjes opgehaald om daar in alle rust even te eten en een dutje te doen) Vervolgens issie van 19.30-20.30 nog even terug gekomen, en toen weer met de buurmeisjes mee naar huis, en daar issie dan ook blijven slapen die avond/nacht. Maarja, ieder zijn mening natuurlijk, al vind ik het dan wel weer kinderachtig om helemaal niet te gaan, je moet andermans wens respecteren vind ik, ongeacht of je het ermee eens bent of niet.Het gaat hierbij om een feest, toch niet om leven en dood?!?!?!?!
Ja erg he? Hihih. Normaal hoef ik niet zo in de belangstelling, maar die dag vond ik dat echt wel heel leuk!
het is hun feest... dus hun mogen het helemaal zelf weten... maar als mijn kinderen niet welkom zijn..... dan kom ik ook niet en dat is dan weer mijn keuze
Ik vind het niet raar dat echte kleine kinderen niet mogen komen, maar t/m de 16 vind ik dan wel een beetje overdreven.
ik vind het ook niet vreemd.... We hebben ondertussen al 2x bruiloft gehad in de vriendegroep en beide keren waren de kinderen niet uitgenodigd. Ik snap dit wel, en vind idd ook hun bruiloft hun keuze. Daarnaast vond ik het zelf ook wel lekker zo zonder kinderen dat je niet de hele dag druk hoeft te maken hoe het schema van het kind uitkomt met die van de bruiloft. In juni gaan mijn zwager en schoonzusje trouwen en in eerste instantie waren de kinderen van vrienden ook niet uitgenodigd (1 en dezelfde vriendengroep) maar omdat zij het toch gezelliger vonden voor mijn dochter (die is bruidsmeisje) hebben ze de andere kindjes ook maar uitgenodigd. De vrienden nemen geheel op eigen initiatief alleen de oudste kindjes mee (allemaal 3+) omdat zij oud genoeg zijn stil te zijn wanneer dat geacht wordt... Maar goed lang verhaal... eind conclusie... ieder z'n eigen keuze maar ok daarvoor nou te weigeren naar een bruiloft te gaat vind ik zelf wel wat ver gaat. In vind dat je voor je vrienden de mooiste dag van hun leven je eigen mening/gevoel wel even opzij kan zetten! edit; ik vind de leeftijd van 16 ook wel wat ruim maar ik denk dat dit te maken heeft met het kostenplaatje
ik snap dat best wel eigenlijk... als je bv 100 man hebt waarvan 50 met 1 of meer kids nou dan mag je een complete speeltuin afhuren.... vind zoiets ook voor volwassenen aangezien er gedronken en gerookt word... hebben kleine kinderen niets te zoeken... het is anders wat als het van je directe familie afkomt zoals een broer of zus die trouwt en die hun eigen nichtjes en neefjes niet uitnodigen... maar een bruiloft van vrienden o.i.d kan ik wel begrijpen.... ga zelf ook niet graag een hele dag met 2 kleintjes die overdag nog moeten slapen naar een bruiloft toe.... toevallig hebben we eind deze maand een bruiloft van mijn schoonmoeder... zij heeft alleen haar kleinkinderen uitgenodig aan kleine kids en voor de rest vrienden en familie.... als de kerkdienst begint gaan de allerkleinsten naar de oppas in een zaaltje ernaast die hun dan een uurtje vermaakt met leuke spelletjes enzo... daarna gaan we met zn allen feesten en als afsluiter lekker tafelen..... wel hebben we een landal huisje 20 min ervandaan gehuurd en als onze kindjes moe zijn gaat 1 van ons vast daarheen zodat ze lekker naar bedje kunnen... en de ander blijft nog ffe en kan dan lekker borrelen...... denk dat mijn man dat zal zijn... vind ik prima
Als dit voor mij was ging ik niet! Mijn kind hoort bij ons dus dan nodig je hem automatisch uit.. Dus hopelijk voor hen de mooiste dag maar daar zou ik dan niet bij zijn.. Geen probleem
Ieder zijn keuze natuurlijk. Ik zou het zelf niet zo doen. Ik ben gastvrijheid gewend. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat als we naar een verjaardag/ bruiloft gingen, of zelf een feestje gaven dat er werd gezegd dat er geen kinderen bij mochten zijn. Dit gaat even niet over een bruiloft.....maar maar aantal jaren terug vierde mijn moeder altijd haar verjaardag met veel vrienden van haar met muziek en dansen enzo!! T ging echt tot heel laat door. Was dus niet bepaald een kinderfeestje Maar de kinderen van haar vrienden waren ook welkom. Werd dus echt niet moeilijk over gedaan. (ligt misschien in de antilliaanse cultuur toch beetje anders) Voor mij was het superleuk want dan konden wij kinderen ons onderling lekker vermaken.
Als ik een uitnodiging voor een huwelijk krijg hoeft het er voor mij niet eens op te staan eigenlijk. In mijn optiek horen kinderen niet op een bruiloft tenzij ze de leeftijd hebben dat ze ook begrijpen wanneer het leuk is om rond te rennen en wanneer niet. Kinderen zijn super leuk en helemaal geweldig maar horen gewoon niet de aandacht op te eisen op zo'n dag en bij een tweejarige weet je dat gewoon nooit van te voren. Dan het risico maar niet nemen lijkt me.
Ik sta er van verbaasd van wat een "pittige discussie" dit her en der aan het worden is. Voor mij is het ook heel simpel, de keuze van het bruidspaar hoe zij hun dag in willen vullen. In december heb ik een feest gegeven met mijn vent, we waren beide 30 geworden. Ook wij hebben de mensen gevraagd of ze zonder kinderen wilden komen, omdat we weer een keer een "volwassen feestje" wilden, waar eventueel goed gedronken kon worden en we niet steeds op hoefden te letten of het goed ging met de kids. Alle vrienden hebben hier goed op gereageerd vonden het heel normaal. Mijn zus helaas niet, en dat heeft ze ook laten blijken. Uiteindelijk is ze (met opgave van andere reden) niet gekomen. Haar keuze, maar vond het wel jammer.
Het is misschien een vreemd iets omdat ik ook vind dat kinderen erbij horen, op mijn bruiloft vond ik het juist leuk dat het kroost rondliep en lekker meeswingde met het feest maar ja, het is hun bruiloft en dan mogen ze natuurlijk zelf eisen stellen en je kan zelf bepalen of je erop ingaat.
Ik vind dat ieder dat zelf moeten weten, hun feest hun keuze en ik begrijp het ergens ook wel. Wij hebben niets op de uitnodigingen gezet, maar toen wij gingen trouwen was er maar 1 echt klein kind in de familiekring en dat was ons nichtje (dochtertje van mn zwager en schoonzus). Dus die wilden we er zowiezo bij hebben overdag. Zij liep gewoon rond tijdens de ceremonie en praatte er gewoon doorheen, maar dat vonden wij helemaal niet erg. Het maakt het allemaal wat minder serieus. En ze zou onze ringen brengen (met hulp van mama), maar toen ging ze huilen toen mijn man ze van haar "afpakte". We hebben helemaal dubbel gelegen toen (ze was toen anderhalf)
Wij hebben over 2 weken een bruiloft van mijn schoonzus en ik vind hun uitnodigingen logisch. Overdag zijn er geen kinderen in de kerk en gemeentehuis,alleen onze dochter want dat is haar peettekindje.Daarna bij de receptie komen de kindjes waar ze iets mee hebben en regelmatig zien. En s'avonds op het feest geen kinderen. Dit vind ik erg logisch want je neemt je kinderen immers ook niet mee als je uitgaat.En dit is ook een beetje een "stapavond". Iedereen drinkt danst en er is meestal een band of DJ. Dus ik vind dat het aan de band ligt die je samen hebt...
Wij gaan óf met het hele gezin, óf niet. Gelukkig denkt mijn familie en vriendengroep dat kinderen wél bij een feest horen, dus ik heb nog nooit een bruiloft af moeten zeggen.
Ik heb het wel vaker gehoord, en ik kan het me ook wel voorstellen... Ik kan me eerlijk gezegd wel eens vreselijk ergeren aan sommige kinderen van vrienden en familie, en dat risico wil je niet op je bruiloft. Als ik zelf zo'n uitnodiging zou krijgen zou ik er dus begrip voor hebben, maar dat neemt niet weg dat als ik geen vertrouwde oppas voor mijn kinderen heb, ik dus ook niet kan komen, zo simpel is het wat mij betreft