Kinderen niet uitgenodigd..

Discussie in 'De lounge' gestart door Eerised90, 15 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Toen ik trouwde heb ik ook expliciet alleen de volwassenen uitgenodigd en niet de kinderen erbij. En iedereen in mijn familie en vriendenkring vindt dat normaal, ik heb nog nooit een bruiloft met kinderen meegemaakt. En heb grote familie, dus al heel veel bruiloften gehad ;)

Toen mijn vriendin trouwde, wilde ze heel graag dat ik mn dochtertje wel meenam, naar de kerk, en dat heb ik gedaan. Maar zodra ze begon te piepen (ze was toen ruim 1) ben ik meteen naar buiten gelopen.

2. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Misschien hebben ze wel vrienden met onhandelbare kinderen en zijn ze bang dat die hun kids meenemen. En hebben ze nu 1 lijn getrokken voor iedereen.

Ik snap het in ieder geval wel. Ben al een aantal keren op een bruiloft geweest, waar kinderen van 4-5 jaar aan het huilen waren, omdat het allemaal te lang duurde. En dat is echt heel irritant en vooral voor het bruidspaar. En je kunt wel zeggen dat je eigen kind zich netjes zal gedragen, maar ieder kind heeft wel eens een slechte dag. Of is ineens overrompeld door de grote mensen massa en vindt dat dan eng.
    Dan heb je zelf niks aan die dag, want je kan naar buiten met je kindje (mits je dat fatsoen hebt) en het is voor het bruidspaar dan niet leuk omdat je er dan alsnog niet bij bent op het voor hun belangrijkste moment van de dag.

TS: hoe dichtbij staan die mensen eigenlijk? Je kunt het natuurlijk altijd ff terloops laten vallen, misschien vinden ze het bij jullie wle niet erg dat de kleine meekomt

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    over 20 dagen trouw ik en alleen onze eigen kinderen + ons neefje en nichtjes zullen daarbij zijn.

Als vrienden niet willen komen omdat hun kinderen niet welkom zijn, dan komen ze toch lekker niet. Voor 1 x geven wij een feest waarbij wij helemaal zelf mogen beplaen hoe we dat in willen vullen en als mensen zichzelf op die dag zo belangrijk vinden dat ze het risico willen lopen om het bruidspaar te ergeren met huilende kinderen dan heb ik liever dat ze niet komen
    Als iedereen zijn kinderen zou meenemen zou ik daar echt niet blij mee zijn.

ik lees hier al meerdere reacties van getrouwde mensen die het echt jammer vonden dat hun moment " verpest" is door andermans kinderen.

@ mamatje van 5, ik geloof best dat jij nette goed opgevoede kinderen hebt (dat moet haast wel met 5 kinderen)maar het is natuurlijk wel prijzig en zaalvullend om grote gezinnen uit te nodigen

4. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    Nou ik ben zelf ook getrouwd, en geen last gehad van de kids, terwijl er toch zeker een paar bij het jawoord waren en denk wel een stuk of 15 op t feest!
    Ik vond het juist beregezellig al die kids, en als ik nu uitgenodigd zou worden en er staat expliciet op de uitnodiging vermeld dat kinderen niet welkom zijn dan kom ik zelf ook niet!

Ik bedenk zelf namelijk wel of het verstandig is om mn dochter wel of niet mee te nemen, maar dat hoeft een ander niet voor me te bepalen, t blijft mijn kind en mijn kind is het allerbelangerijkste op deze wereld!

5. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    Wij zn 3 jaar geleden getrouwd en hebben het zo gedaan dat alleen de naaste familie hele dag mee mocht. De ooms en tantes kwamen s'avonds zonder kids. En ik weinig tot geen contact met hun kids heb voelde het ook niet als een meerwaarde om ze te laten komen. Vrienden van ons hadden toen nog geen kinderen dus dat was makkelijk.. ;)
    Dus ik vind het heel logisch!

6. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik zelf heb het niet mee gemaakt, bij de bruiloften waar ik was mochten de kinderen gewoon mee, maar goed iedereen heeft zijn eigen wensen op de bruiloft.
    En als ik volgend jaar ga trouwen mogen kinderen er ook bij, onze kleine hummel is er dan tenslotte ook :)
    Maar zoals gezegd, het is wat iedereen zelf wilt.

7. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Dit vind ik ook hetzelfde..

8. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Weet je wat ik een beetje vreemd vind...als ik zo eerlijk mag zijn.
    Dat er zoveel mensen zijn die hun kinderen dus tot laat in de avond mee naar zo'n feest mee willen nemen? Ik wil dus echt dat mijn kinderen op tijd op bed liggen. Kijk ze liggen heus wel eens tijdens een verjaardag van familie wat later op bed maar toch echt nooit na 21.30u. En ja ik denk niet dat je om 21.00u al naar huis gaat van een bruiloft om de kinderen op tijd op bed te hebben liggen. En ik zou het ook wel lekker vinden om een lekker feestje te hebben zonder kinderen een keer.
    Ik zal nu misschien wel veel mensen over me heen krijgen aangezien het een topic is waar veel verschillende meningen zijn maar ja zo denk ik er nu over.

Mijn broer is in november ondertussen al 12,5 jaar getrouwd en zij geven een feest. Nu zijn mijn kinderen wel uitgenodigd maar ik ga voor die dag echt wel een oppas regelen voor die avond. Ik vind het zelf ook wel lekker om heerlijk een feestje te hebben waar ik niet op mijn kinderen hoef te letten.

9. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    even in elk geval dit waar ik op wil reageren niemand is belangrijker als mijn kinderen, dus om te zeggen dat ik mezelf belangrijk zou vinden nee integendeel, maar als je mij zegt in feite te moeten kiezen tussen een bruiloft en mijn kinderen is de keuze snel gemaakt

echter heb ik het niet over de avond en middag ik zou dan een keuze maken tussen of avond of middag dus helemaal niet gaan zou ik niet doen, maar heel de dag en avond oppas regelen dus ook niet geven en nemen

en ik snap dat het prijzig is maar dan denk ik meer zo als je het geld niet over heb voor een bruiloft waarom dan trouwen ( maar dat is mijn persoonlijke mening)

10. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Helemaal mee eens. Daar komt bij dat ik mijn kinderen heel bewust weg wil houden van feestende volwassenen, die overmatig roken en nog veel meer drinken ;)

11. Fransa

Fransa Niet meer actief

Het is toch het feestje van het bruidspaar? Zij nodigen die mensen uit die ze er graag bij willen hebben. En als mijn kinderen dan niet welkom zijn dan regel ik wel oppas.

Wij zijn getrouwd terwijl we nog studeerden en hadden een klein budget. Hebben ook keuzes gemaakt die waarschijnlijk niet iedereen begreep. Zo hebben we een aantal (relatief nieuwe) partners van vrienden die de hele dag kwamen alleen voor de avond uitgenodigd en kozen we ervoor om alleen met de familie te dineren zodat de overige gasten zelf ergens een hapje eten moesten regelen.

Ik heb me er echt nooit druk om gemaakt wat een ander er van zou vinden. Het was ons feestje en dat hebben we lekker op onze manier gevierd.

12. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik denk dat het in dit verhaal niet zozeer gaat om de avond maar om de hele dag inclusief avond, ikzelf neem dus ook mijn kinderen s' avonds niet mee

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja, en andersom ook. Als iemand dan besluit om niet te komen, prima toch?

Maar goed, ik zou het ook niet fijn vinden zo'n uitnodiging. Nu ligt het ook wel aan wie het is. Als het verre vrienden zijn, dan snap ik het wel. Maar als het bijvoorbeeld mijn broertje is ( die gek is op zijn neefjes ) of mijn zwager, en die gaan vertellen dat mijn kinderen niet uitgenodigd zijn, dan kan ik je vertellen dat ik redelijk beledigd zou zijn.
    Die horen toch gewoon bij de familie? In de avond met het feest wil ik het niet eens, maar bij het eten, de receptie, de foto's....
    Nee als mijn broertje die eis zou stellen, dan kan hij van mij de boom in.

14. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik zou er niet wakker van kunnen liggen. Wordt een ander verhaal wanneer mijn dochter de enige zou zijn die niet welkom zou zijn en andere kinderen bv wel, dan zou ik me zeer gepasseerd voelen.

15. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Juist. dat vind ik dus ook , ik snap echt helemaal niets van die reacties, als mijn kind niet mag komen kom ik ook niet.
    Wij gaan altijd naar een bruiloft ZONDER kinderen, ik denk er geen 2 tellen over na om ze mee te nemen.

Tjee.
    1. hun feest, hun keuze
    2. kleine kinderen hebben niets aan een lange dag waarbij ze stil moeten zitten en stil moeten zijn
    3. je wilt zelf neem ik aan ook genieten van de bruiloft en als je dan wel naar buiten moet met de kleine, wat erg logisch zou zijn, een trouwplechtigheid duurd nu eenmaal lang voor een kleine.

16. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Helemaal mee eens!;)

17. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Ik vind dat een ieder voor zichzelf mag uitmaken of ze er wel of geen kinderen bij willen hebben. Echter, je legt de genodigden wel jouw wil op en dus kan het zijn dat de genodigden zich niet kunnen vinden in jouw keuze. Het lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat je ook hun keuze om dan niet te komen respecteert.

18. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Mee eens ik denk dat de kinderen het bij de oppas leuker vinden als een saai dagje kerk gemeentehuis enz enz...
    En het is zo zonde als ze hun dag niet hebben...

Maar ik ben het er wel mee eens dat ze er bij sommige bruiloften bij horen zoals broers enzo..
    S'avonds is een ander verhaal dan horen ze gewoon op tijd in bed!

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Als wij ooit gaan trouwen ( geen idee of we dat gaan doen want we hebben al geregisteerd partnerschap) dan willen wij gewoon alle kinderen mee hebben,

Maar ik snap ook dat mensen het liever niet willen.

20. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    (lekkere discussie trouwens, kom je toch niet uit, hoe lang we er ook over doorgaan ;))

Voor de mensen die dan perse MET kinderen willen gaan.....
    Je wil toch niet dat je kind de hele avond in de rook staat tussen al die feestende mensen die halverwege de avond teut zijn van de alcohol? Daarbij komt, je zou dan bijtijds naar huis moeten om de kinderen op bed te leggen (neem aan dat je ze niet tot einde meeneemt....Zeker niet onder de 12 jaar) en als iedereen dat zou moeten doen, dan is het feestje voor het bruidspaar ook gauw afgelopen... Halve zaal ineens leeg omdat de kinderen naar bed moeten.

Maarja zoals al gezegt, blijkbaar denken mensen hier heel verschillend over, en komen we er toch niet uit... ;)

Deel Deze Pagina