Bij ons mag in de horeca niet meer gerookt worden! Maar ik vind dat je helemaal gelijk hebt! En dit is idd een lange discussie.Ik vind het heerlijk om een avondje zonder kinderen naar een feestje te gaan maar daar zijn de meningen ook over verdeeld.
ik zou me er nou helemaal niet druk om maken....mijn ouders kregen zo vaak een uitnodiging dat de kinderen niet uitgenodigd waren ja en?? ieder zijn ding t is maar 1 dag hoor je gaat toch ook wel eens samen een dagje weg zonder de kinderen?of nemen jullie altijd overal de kinderen mee naar toe? tja ieder zijn ding dat iemand er dan voor kiest om niet te gaan ook best dat is dan diegene zijn mening weer,dat zullen hun ook respecteren iedereen mag zelf bepalen hoe hij zijn of haar bruiloft viert daar heeft een ander niks over te zeggen.
ik vind het de keuze van het bruidspaar, en als gasten heb je of te respecteren, of je komt niet. Het moet de mooiste dag voor het bruidspaar zijn, en geheel naar hun wensen. Maar dat is mijn mening
We hoeven er toch ook niet uit te komen? Ieder mag er toch van vinden wat zij wil? Ik geef mijn mening niet om jullie ervan te overtuigen om net zo te denken als ik? Het is juist mooi dat ieder er zich het fijne van vindt. Zo kom je misschien toch tot andere inzichten. Dat is juist het mooie van een forum; als ieder op een nette manier zijn ideeën ergens over geeft leer je van anderen en soms ook helemaal niet hahaha...
Tjong waar maakt men zich druk om zeg, ik vind het meer als normaal dat alleen de ouders uitgenodigt worden. en wel om 2 redenen. 1 het fijt dat je niet zit te wachten op jengelende, zeurende kinderen die de dansvloer beheersen met hun geren en gevlieg. 2 de kosten, een kind kost vaan ook al net zoveel als een volwassenen, dat maakt dat het aantal verdubbeld wordt, waardoor je dus anderen niet kan uitnodigen, ik kies dan voor geen kinderen en bv wel mijn collega`s. het is een hele dure dag, en om dan maar iedereen zijn kind erbij te hebben nee hoor, geen denken aan. verder vind ik het zo dom om te zeggen, als mijn kinderen niet welkom zijn, dan kom ik ook niet, vind dat zo kortzichtig. en als het zo zou gaan, en er geen begrip voor mijn keuse zou zijn, dan zou ik inderdaad liever hebben dat die gene dan maar thuis zou blijven ja, ipv sjaggie te komen , Kinderen horen overgens niet overal bij, het is ook heel gezond om af en toe eens zonder kinderen weg te gaan.
Ik vind dat je dat als bruidspaar zeker mag vragen. Je moet er dan echter wel rekening mee houden dat het soms moeilijk kan zijn een oppas te vinden, waardoor sommige mensen misschien niet kunnen komen.
maar als bruidspaar bepaal je wel meer, soms de kledingkleur/stijl de volgorde van activiteiten etc. ik ben het met je eens hoor ik ga onze dag helemaal op onze manier invullen. Ik pas me altijd aan iedereen aan en ben heel makkelijk in de omgang en ook onze trouwdag word redelijk informeel maar het word wel volgens onze wensen en dat is max 6 kinderen en geen 15 kinderen
Als mijn vriend & ik gaan trouwen wil ik ook niet dat iedereen zijn kinderen meeneemt. Alleen de kleine nichtjes/neefjes maar verder niet want dan worden het er gewoon veel te veel. Ik wil dat het die dag om ons draait en niet om heel het geschreeuw en gespeel van kinderen.
Ligt ook helemaal aan wat voor soort bruiloft het is. Als het wordt gezien als een dagje uit met zn allen, familiefeest, waarbij iedereen naar believen aan- en afhaakt dan is het helemaal prima. Maar kan me voorstellen dat sommige bruidsparen daar niet voor kiezen en daarom het anders plannen. Als het wordt ingestoken als een iets meer officiele gelegenheid, vind ik het echt buiten alle etiquette om om ongevraagd kinderen mee te nemen en/of op een feestavond tot zeg 0.00uur massaal om half 8 of voor diner af te haken om ze in bed te gaan leggen en niet meer terug te komen. Het bruidspaar zit dan gezellig vroeg op de avond met een lege feestzaal.... Hangende kinderen tot een jaar of 7 bij een wat sjieker diner is ook niet hoe het hoort (tenzij er expliciet vermeld wordt dat er iets speciaals geregeld is voor de kinderen). Beter is dan denk ik inderdaad om te kiezen om niet te gaan of alleen de avond of gewoon de hele dag mee te genieten en de kinderen door iemand anders laten verzorgen.
Ik snap dat helemaal. Een bruiloft is vaak kostbaar en eenmalig. Dat doet iedereen gewoon op zijn eigen manier en dat heb je als gast dan te respecteren.. Het lijkt mij ook niet zo fantastisch allemaal kinderen op die dag. Onze oplossing zou dan ook zijn: 's avonds trouwen! Waar ik persoonlijk meer moeite mee heb is een uitnodiging voor ALLEEN de receptie.. Niet de plechtigheid, niet het feest, maar tussen half 7 en 8 de receptie Maar nogmaals, ook dat heb je gewoon te respecteren. (al moet ik toegeven dat ik in zo'n geval niet de moeite neem om te komen)
Mijn ervaring is dat kinderen op een bruiloft geen drol kost Wij hebben er bewust voor gekozen om drankjes per stuk te betalen. Niet vanwege de kinderen, maar omdat dat simpelweg heel veel geld scheelt. En kinderen drinken bijna niets. Dus voor die paar "tientjes" hoef je het naar mijn mening echt niet te laten. Qua eten is er vaak wel wat te regelen met de organisatie, bijv. halve prijzen of iets dergelijks als de kinderen redelijk klein zijn. Bovendien betreft het in veel gevallen maar een paar kinderen, dus ik denk niet dat geld dan het argument is. Eerder omdat ze verwachten dat kinderen lastig zullen zijn, maar daar kan ik dus echt niet bij inkomen. En dat is ook de reden waarom ik het vervelend zou vinden als ze niet zouden worden uitgenodigd, omdat mijn kinderen dan blijkbaar als een last worden gezien op zo'n dag. Van goede vrienden zou ik dat niet leuk vinden, al zou ik er persoonlijk niet voor kiezen om dan niet naar een bruiloft te gaan.
Ik trouw volgend jaar en wij nodigen alleen de kinderen van mijn zussen en van de zus van mijn vriend uit (dat zijn er al 11), verder geen kinderen. Bij de kinderen van mijn zussen vind ik dat die erbij horen en die wil ik er dus gewoon bij hebben, maar van vrienden en anderen komen de kinderen niet mee. Ik wil gewoon van mijn dag kunnen genieten en me niet continu hoeven te lopen ergeren aan kinderen die zich niet gedragen (wat je natuurlijk niet kunt voorkomen)... Wij hebben hierover al een hele discussie gehad met vrienden, omdat zijn het belachelijk vonden dat hun zoon er niet bij mag zijn. Jammer dan hoor, het is onze keuze. Uiteindelijk hebben ze zich erbij neergelegd en begrepen ze het ook wel.
Zou het liever zelf ook niet hebben hoor..en zeker overdag niet! Als het hele directe familie is, vind ik het trouwens wel weer raar.. Maar goed.. wil je het zelf ook? Zal de kleintjes lekker even naar opa/oma of wie dan ook brengen! Trouwens, ik heb veel bruiloften gelopen voor mijn werk.. maar echt.. ik heb geen 1 bruiloft gezien waar er kinderen waren.
Tsja, tot nu toe zijn mijn kids ook altijd meegeweest. En ik zou de kinderen er wel bij willen hebben. Maar goed, hun feest, hun keuze ja. Ik zou dan ook alleen de avond gaan denk ik tenzij het mn beste vriendin is (maar dan zou ik het wel apart vinden als mijn kinderen niet bij haar bruiloft zouden mogen zijn haha). Offtopic; jouw dochter en mijn jongste dochter schelen maar 1 dag! Maar wat heb jij al een lange meid, wow!! Ik heb een klein bolletje haha. Ze is nu pas 78 cm en 10 kg haha. Sorry voor het offtopic verhaal maar zag het net in je onderschrift staan
Ik vind het niet zo raar dat kinderen niet worden uitgenodigd op een bruiloft. Het is hun goed recht om geen kinderen te willen en het is jouw recht om niet in te gaan op de uitnodiging. Meer woorden dienen daar niet aan vuilgemaakt worden.
mee eens, de mensen die ik leuk vind en familie zouden dit ook nooit vragen aan mij, die houden net zoveel van familie als dat wij doen en dus ook onze kids, wij gaan zoiezo nooit savonds omdat we niet van dat gezuip e.d. houden en ik ME heb en dus niet te moe wil worden maar ook omdat we geen oppas gaan zoeken voor een bruiloft, dus overdag gaan we wel (MET kids en anders niet) en savonds gingen we zoiezo al niet dus dat is makkelijk...
Heb niet alles gelezen, maar vraag me toch iets af. Voor diegenen die vinden dat zij met het hele gezin willen komen of niet: stel dat je een uitnodiging hebt voor alleen het avondfeest. Neem je dan ook je kinderen mee?
Nee dan ga ik gewoon in het algemeen niet, mensen weten dat ik nooit in de avond wegga voor zulke dingen of het moet echt een dichtbij staand persoon zijn maar daar mag ik gewoon overdag van komen