Ik moet er zoiezo niet aan denken om 2 uur in de kerk te zitten haha, naar kerkdiensten ga ik nooit omdat dit niet samenvalt met mijn geloofsovertuiging e.d. en vind het vaak hypocriet (zie je ineens mensen trouwen in de kerk terwijl ze er normaal nooit komen want ja "zo hoort het" of het is "een mooi plaatje" dus ja daar kan ik dan niet echter achter staan) Dus ga ik zoiezo niet naar de kerkdienst.. gemeentelijke dienst wel gewoon en die duren gelukkig (tot nu toe nooit meegemaakt) 2 uur haha, zou ik zelf ook simpel van worden haha
dit is niet het eerste topic hierover deze week. waarom is het zo moeilijk de wens van de mensen te volgen? als hun niet willen dien je dat gewoon te respecteren, gewoon los van het feit wat jijzelf zou doen óf zou vinden.wat jij vind doet in deze helemaal niet ter zake. jij geeft dat feest niet, jij betaald het niet. die mensen betalen het feest, het is hun dag en hun feestje op hun condities.
Isadema; het bruidspaar is zelf erg actief binnen hun geloof en de kerkdienst was dus voor hun niet meer dan normaal. Het was voor hun echt zoals zij graag wilden omdat zij dus erg gelovig zijn. Maar ik zit er ook niet 2 uur voor mijn lol hoor. Maar als niet-gelovige toch wel bijzonder om bij te mogen wonen
Als ik alleen voor de receptie wordt uitgenodigd zou ik sowieso niet gaan. Nu niet, maar ook niet met kinderen...
Ik respecteer de keuze van het bruidspaar, ik snap ze,en zal nooit lelijk tegen ze doen Maar ze dienen mijn keuze (dus dat ik dan niet kom) ook te respecteren....
Nemen jullie de kinderen dan ook mee op een vrijgezellenfeest? En gaan jullie nooit lekker met z'n tweetjes uit eten? Of gezellig een avondje naar vrienden... gaan de kinderen dan ook altijd mee? Waarom dan zo stellig op iemands 'mooiste dag in hun leven'? Mee eens, maar wat nou als alle gasten met kinderen besluiten om dan maar thuis te blijven, want hun kind hoort erbij en anders komen ze zelf ook niet? Lekker lullig voor het bruidspaar en hun bijzondere dag... Zou voor mij een duidelijk signaal zijn en zou echt een deuk in onze vriendschap zijn. Geldt ook voor
meen je dat serieus??? je gaat niet omdat je kind niet mee mag? jee, ik weet ff niet wat ik moet zeggen.
Ladyxochi: waarom geen wederzijds respect? Ik heb toch ook respect voor de keuze van het bruidspaar? En dat er dan niemand zou komen opdagen.....tja lullig misschien,maar dat zou ook stof tot nadenken geven En jij zegt dat er bij jou dan een deuk in de vriendschap zou komen Dat kan ik ook zeggen als mijn kind niet gewilt is.....
ik ben het echt wel met baby bergen eens, prima dat het hun keuze is en dat je die moet respecteren, maar dan moeten zij haar keuze ook respecteren. Dat is wederzijds.
Ja serieus En dat is mijn keuze,ben ik toch net zo vrij in als het bruidspaar? Ligt er zeker aan hoe oud het kind is Maar mijn pasgeboren hummel gaat mee en anders kom ik niet Ik ga niet moeilijk lopen doen met kolven en ect. Voor de oppas Overigens zullen mijn vrienden mij gelukkig nooit voor deze keuze zetten,dus dat scheelt......
Dit is niet het eerste topic dat daarover gaat. Ik vind dat kinderen niet overal bij hoeven te zijn, zo gaat dat nou eenmaal in het leven. Je sleept je kind toch ook niet mee naar een avondje bioscoop, een chique restaurant of een weet ik wat? Daarbij: het bruidspaar betaalt, het is HUN dag dus mogen zij dan ook vragen of je je kind thuislaat? Want wees nou eerlijk: vaak worden kerkdiensten en plechtige momenten vreselijk verstoord door jengelende kinderen die geen weet hebben van de intieme momenten die zich daar afspelen en die je NOOIT meer kunt overdoen. Kleine kinderen die zich na een klein kwartier al stierlijk vervelen hebben er zelf niks aan, wat heb jij er dan nog aan? Ik was in ieder geval blij dat er bij ons in de mis geen enkel kind onder de 8 aanwezig was en nee, daar hadden we niet om gevraagd maar dat was door de ouders zelf geregeld om de reden die ik net hierboven heb geschreven.
Bijzonder allemaal hoor ... ik sta er echt van te kijken dat er mensen zijn die de wensen van anderen niet kunnen respecteren en gewoon uit "nijd" niet meer gaan ...
Klopt ik denk dat je kinderen ermee straft en dat vind ik erger voor ze als dat ik ze bij een oppas laat.
Gezellig ook met vrijgezellenfeestjes als mensen dat ook als familieaangelegenheid gaan bombarderen....
staat dat ergens dan??? Ik snap niet waarom mensen niet begrijpen dat iemand er voor kiest om niet te gaan. Sinds wanneer is een bruiloft een verplichting, dat is toch een uitnodiging???
Niet alles over 1 kam scheren À zie ik geen nijd, en b snap ik dus niet waaarom ik een ander zijn keuze moet respecteren ( en wat ik ook zeker doe!) Maar dat mijn keuze gezien wordt als nijd? En niet gerespecteerd wordt.... Hoe was het ook alweer? Wederzijds respect en leven en laten leven? Ik snap beide partijen in dit verhaal.......de voor en tegen standers En wat tulip zegt....het is een uitnodiging,geen verplichting!
Het word een beetje uit het verband getrokken allemaal hoor.. dit was niet de bedoeling.. nu word er ineens over vrijgezellenfeestjes gesproken, terwijl ik het in eerste instantie eigenlijk over het ja woord geven had in de tuin van die locatie daar.. nee ze zijn de gehele dag niet welkom, maar ging mij inprincipe daar om! Maar goed.
Ja mijn mond valt hier eerlijk gezegd van open maar goed, dat is de eerste keer niet en dus hou ik wijselijk mijn mond. @Strijkkraal: inderdaad ja maar ook daarover zeg ik niets meer hier... ben wel gek