Mijn zoontje gaat sinds mei naar de psz en vond het al vrij snel erg leuk. Hij stormde altijd als eerste naar binnen, gaf mij een dikke kus en zei dan, tot straks mama. Als ik hem kwam halen was ie altijd blij om me weer te zien en had hij het duidelijk naar z'n zin gehad. Helemaal prima dus... Tot een paar weken geleden. Hij wilde gewoon ineens niet meer. Brullen, verzetten, paniek. Ik krijg hem dan gewoon echt de auto niet in, zelfs met z'n 2en gaat het nog moeilijk. Vervolgens krijg ik hem niet naar binnen bij de psz, moet de juf vaak komen helpen. Ik heb geprobeerd bij hem uit te vogelen wat er is, of er iets gebeurd is enz. Maar krijg er niks uit. Als hij er dan eenmaal is dan kalmeert hij wel weer (hoor ik dan van de juffen) En als ik hem ophaal zegt ie ook dat het leuk was, maar het enthausiaste is er vanaf. Nou denk ik dat het mischien te maken heeft met het feit dat hij de laatste weken ook niet goed in z'n vel zit, heeft allerlei klachten op elkaar gehad. (erge eczeem, infecties, ziekte, koorts enz) Ik weet ook niet goed hoe ik dit nou aan moet pakken. Voel me zo'n vreselijke moeder als ik hem zo krijsend achter moet laten... Nou is ie volgende week jarig en mag ie het dus vieren. Ik zou het zo erg vinden als ik hem die dag ook zo af moet zetten, want dat kan zo leuk zijn voor m. Voorheen keek ie er naar uit. Iemand die dit ook heeft meegemaakt? Tips zijn meer dan welkom.
hmmm moeilijk. Vraag anders of jij een ochtend mag inzitten. Misschien voor je zoontje genoeg om weet vertrouwen te krijgen en voor jezelf kan je misschien zien waar het voor hem "mis" gaat. kan zijn dat hij iets niet snapt, dat hij een kindje niet leuk vind, enz. jij ziet het beter aan hem aangezien jij zijn mama bent. als hij zo reageert zou ik hem op zijn verjaardag gewoon even thuis houden van psz, takteren kan ook een week late. maar ik zou het gewoon vagen wil je cadeautjes geven op school? of niet?
Mijn zoontje zit op een KDV en heeft inderdaad vaak ook moeite om daarnaartoe te gaan als hij zich niet zo lekker voelt... Het maakt dan zelfs niet uit of zijn favoriete 'juf' er is of wat dan ook. Het is dan echt gewoon 1 groot drama. Heel vervelend, maar net als jouw kindje: ik heb amper mijn hielen gelicht en het gaat weer goed. Hij maakt het dus vooral mij moeilijk Als je het kunt, probeer dan gewoon door te zetten. Het zijn hier echt periodes en ik vind er niks mis mee als mijn zoon leert dat hij het even zonder me moet stellen. Hij weet immers ook heel goed dat ik hem gewoon weer kom ophalen.
Hier hetzelfde al 3 keer meegemaakt. Maar iedere keer zijn het fases van een week of 3 en dan is het weer over....ik hoop voor jou dat het ook een fase is.
Mijn zoontje begon ook heel enthousiast. Toen kreeg hij na een tijd weer een periode dat hij niet wilde. Moest ook erg hard huilen als ik hem weg bracht. Tegen de zomervakantie was hij weer redelijk gewend. Ik was wel bang dat we na die 6 weken weer van voren af aan moesten beginnen maar sindsdien gaat hij weer met heel veel plezier. Hij gaat nu zelfs 3 ochtenden.
Vaak is er dan iets voorgevallen. Hier is het wel eens een ander kindje dat aan haar haren had getrokken. Of ze mocht niet meespelen, of de juf had even geen tijd en zei dat ze moest wachten. Achter gekomen doordat ze nu ineens meer gaat vertellen en dat dingen dus ook! (ze gaat dan wel niet naar psz maar naar een speciale opvang 3 dagen) En laatste tijd wilde ze dus ook niet meer gaan. Het kan dus vanalles zijn, en vaak moeten ze het ff vergeten en hun interesse weer terug krijgen...mijn ervaring : het gaat over! Wat ik wel zou doen is idd eens vragen of je mee mag kijken een ochtendje en zijn verjaardag wel vieren, maar mag ook een weekje later hoor! Is toch geen moeten....hij moet dat wel leuk vinden, anders is zijn verjaardag ook zo vreemd voor hem en jullie!
Hier wordt de verjaardag trouwens gevierd tijdens het moment waarop ze normaal drinken en een koekje eten. Rond die tijd mag je als ouder ook komen zodat je het samen met je kindje kunt vieren. Dat vind ik erg leuk en fijn voor mijn zoontje want die is redelijk gevoelig voor dat soort situaties