Vanaf 14 jaar? Vanaf een jaar of 6 schep ik echt niet meer op voor mijn kinderen, aangezien ze het dagelijks doen gaat het netjes opscheppen prima. Tot ong 8jaar stond ik er wel bij om toe te zien dat het netjes gaat op feesten en in een hotel. Onze vrienden ook niet op die leeftijd. Gaat prima.
als je het per se netjes wilt houden kun je ook een volwassene de kinderen laten bedienen. De kinderen kiezen wat ze willen, de volwassene schept op. Zelf til ik er niet zo zwaar aan. Ik vind de gezelligheid het belangrijkst
Maar dat is toch gewoon raar, als wij met een grote groep met veel kinderen zijn is er altijd wel iemand die even in grijpt als er iets mis dreigt te gaan (dus net voordat de hele taart geharkt gaat worden).
Nou was ook idd wel beetje rare situatie maar ook druk op dat moment met visite die net wgging en binnenkwam.
Ik loop nog steeds met mijn 10 jarige mee om uit te leggen wat wat is en er een beetje op toe te zien dat ze het netjes houdt. Maar hier in de familie loopt er altijd een volwassene mee met de (Ook wat grotere) kinderen. In schalen e.d. zal het natuurlijk nooit netjes boven liggen als er al een paar personen wat gepakt hebben maar het hoeft geen kliederboel te worden.
Hier mag iedereen het zelf weten, wie wil eten gaat eten, kinderen of volwassenen eerst? Iedereen door elkaar. Schalen die niet meer netjes zijn? Nou en... Ik vind dit topic wat lavhwekkends hebben... 14-jarige die niet zelf kunnen opscheppen ! Ik was 14 en draaide volledig mee in de keuken. Misschien een kwestie van opvoeden, misschien een kwestie van je druk maken om iets dat ik niet snap.