Net de foto's bekeken van de rellen en echt wat schaam ik mij! Ze staan er trots bij te kijken met hun ladderzatte, door gesnoven koppen! Ow wat maakt dit mij kwaad. Een net gerestaureerde fontein van Bernini naar zijn knoppen en nog trots op de TV vertellen dat het de schuld van de Italianen zijn omdat de prullenbakken overvol waren! Serieus deze gasten mogen van mij echt de meest walgelijke straf krijgen die je je maar maar kan bedenken! En alles onder het mom van "voetbal"
En het was allemaal opgeklopt door de media... Ach, wat maakt het ook uit, zo'n eeuwenoude fontein.. Sorry, cultuur? Wat is dat? Nou nou, wat een echte kerels zijn het. Geboren in de verkeerde tijd. Die hadden beter een paar honderd jaar geleden geboren kunnen worden. Toen er nog veldslagen waren, gewoon even lekker zonder gene op elkaar inhakken. Oh maar wacht, dat gebeurde met een doel voor ogen. Dit hele gedoe is doelloos. Die gasten zijn doelloos.Kortom: a waste of space... Streng bestraffen, en graag uitzitten in italie. Daarna verplicht 1 maand straten vegen in rome.
Tis te triest voor woorden. ben zelf ook supporter(niet van Feijenoord). Maar zou dit never nooit niet in me hoofd halen dit heeft helemaal niks met voetbal te maken! Zo zonde van een mooie stad een ravage te maken. En het voor alle andere supporters te verzieken!
Ja echt ik ben gek op Italië de cultuur, de vriendelijkheid, de mooie bouwwerken van de meest fantastische kunstenaars die er ooit waren en een paar "supporters" knallen alles uit elkaar! Ik ben zo boos, teleurgesteld en bovenal kan ik mij zo goed voorstellen hoe de mensen in Italië zich moeten voelen. Dat is hun plek, hun trots! Pfff echt ik hoop dat de schade verhaald word op deze gasten, dat ze hun banen kwijt raken en iedereen ze met de nek aan kijkt want dit is gewoon nog erger dan asociaal gedrag, dit is niet in woorden uit te drukken.
En het "leuke" is dat de AS Rome supporters al gedreigd hebben met wraak in Rotterdam. Die straffen die ze in Rome uitdelen, mogen hier ook wel wat mij betreft.
Ik had dit dus helemaal gemist, heb het net even opgezocht. Mooi visitekaartje hebben ze achtergelaten zeg. 'Rome overgeleverd aan de genade van Nederlandse hooligans' Stelletje rotzakken, allemaal om een spelletje. Neem aan dat de rekening voor hen zelf is.
Ben het volledig met je eens wachtend! Sinds kort woon ik zelf in Italië (net buiten Rome) en dit is echt mijn thuis hier en ik vind het schandalig wat die hooligans gedaan hebben. Ook hoe er nu over Nederlanders in het algemeen geschreven wordt in de Italiaanse media is niet mis. Weet niet of ik het hier mag plaatsen maar een Nederlandse journaliste die ook in Italië woont, is een actie opgestart, als kleine geste naar de Romeinen. Scusa Roma by Elisabeth Jane Bertrand - GoFundMe
Deze mensen zijn zo geestelijk beperkt en hebben 0,0 bereikt in het dagelijks leven dus maar als een soort van half beest het weekend door. Treurig!
Ik vind het zo dieptriest wat die mannen gedaan hebben. Heb daar geen enkel respect voor. En het heeft ook niets meer met voetbal te maken. Wat mij betreft houden ze ze lekker daar, gewoon daar 20 jaar in de gevangenis. En dan eens kijken of ze zich inmiddels wel kunnen gedragen, stelletje barbaren.
Boetes worden er uitgedeeld van duizenden euro's en de Italianen zijn verbaasd dat de "supporters" het gewoon kunnen betalen. Gastjes van 21 jaar! (Ik mocht blij zijn met 21 jaar dat ik 300 euro op mijn rekening had!) Mijn man zei al die verdiend zijn geld op een andere manier dan wij doen. Maar dit spande de kroon: een man krijgt een boete opgelegd van 45.000 euro! Omdat hij ontzettend veel schade heeft aangericht en meneer flipt want dat was veel te veel geld en de politie had het zelf uitgelokt! You say? Echt dit soort mensen mag van mij uitgeroeid worden. 0.0 respect naar andere toe! Wat is er toch gebeurt? Ik weet wel dat als ik op vakantie ging naar het buitenland mij hield aan hun gebruiken en normen en waarden. Mijn man vertelde dat veel van die zogenaamde "supporters" criminelen zijn die gewoon meegaan puur om te kunnen vechten! Waarom?? Waarom kun je er lol aan beleven om dingen van andere stuk te maken of mensen persoonlijk te verwonden Sorry maar ik kan hier echt heel slecht tegen!
tuurlijk kunnen ze die boetes makkelijk betalen want ze zitten in het criminele circuit iedereen spreekt van schande en schaamte maar qua straffen is het weer een lachertje
Ja echt en dan inderdaad de dreiging dat ze het ook gaan doen in Rotterdam. Je zou bijna de adressen verzamelen van al die gekken die daar hebben huisgehouden om die aan ze te geven en ervoor te zorgen dat die Italianen daar even mogen huishouden
Het gebeurt niet vaak dat ik me schaam om Nederlands te zijn maar nu schaam ik me kapot. De Italianen zijn terecht boos. Hoe durven die eikels die zich supporter noemen zich zo te gedragen en zulke prachtige monumenten te vernielen? Mijn cultuurminnend hart is gebroken. Straffen straffen straffen! In Italië en in Nederland. Treed nou eindelijk maar eens op tegen dat tuig.
Helemaal mee eens! Geld of gevangenisstraf? Wat dacht je gelijk van een stadion thuis en uit verbod van 10 jaar? Daar heb je ze veel harder mee!
Ja echt om je dood te schamen! ben in Rome geweest en het is echt een prachtige stad, vol geschiedenis! die 1cellige hebben totaal geen besef van hoe oud alles is! echt totaal geen respect! kan me er ook echt kwaad om maken. en dan nog zeggen dat de politie t uitlokt pff! de politie daar is heel anders dan hier in nederland, daar krijg je gewoon eerst een knal en daarna vragen ze pas wat je aan t doen bent. ik had daar ook graag op dat moment met een knuppel willen rondslaan op die achtelijke gekken! ze geven inderdaad nederland een slechte naam! wat ik dan wel weer rot vind is dat je dan hoort dat er 2 Nederlanders, waarschijnlijk feyenoord supporters mishandeld zijn door Italianen. gestoken en al. terwijl dat gewoon waarschijnlijk echte supporters waren. in elk land zitten wel gekken.
Deze gasten hebben veelal in nederland al een stadionverbod... Feyenoord schijnt ook een lijst doorgegeven te hebben van diegene. Maar daar is dan weer niets mee gedaan. Maarja, wat moet je ook: Ze komen niet eens in de stadions veel van die gasten volgens mij... Het is jammer dat het Nederlandse 'imago' nu geschaad is, volgens mij heb je helaas overal Hooligans... Ik hoorde ergens over het intrekken van de paspoorten/ reisdocumenten van dit soort mensen. Dat vind ik persoonlijk wel een goed idee (in de periodes rond dit soort wedstrijden) - maar dan moet daar ook weer wél op gecontroleerd worden, vóór het weer te laat is.
Dit zijn geen supporters. Dit zijn hersenloze wezens. Bah. Oke Rome heeft misschien niets met de lijst gedaan, maar dat maakt niet dat het ineens mag! Ja Rome heeft fouten gemaakt. Maar dit is ronduit respectloos! Dit heeft niets met Feyenoord te maken. Jammer dat ze nu wraak willen (logisch!) maar dat maakt het niet beter. Alleen maar meer 'ruzie'. Gewoon 18 maanden cel en boete.